Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - iftira yüzünden eşim benden soğudu
Tekil Mesaj gösterimi
  #59  
Alt 22.09.23, 19:58
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
☆ulucayto ulucayto isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Din hizmetleri muhtevasında müezzinlik imamlık vaizlik müftülük gibi vazifelerin yanı sıra Kuran muallimliği şeri ilimler müderrisliği gibi vazifeleri ifa edenler tüm vakitlerini bu işe hasrediyor (haps’un-nefs) geçimlerini sağlayacak iş yapmaya vakit bulamıyorlarsa ve ihtiyaçları da varsa yaptıkları bu iş karşılığında ücret almalarında bir mahzur olmamalıdır. Nitekim suffe ehlinden öğretmenlerin maaşlarının bizzat Hz. Peygamber tarafından ödendiği bilinmektedir. Yine Hz. Ömer’in Medine’de çocuklara Kuran öğreten muallimlere her ay 15 dirhem verdiği kaynaklarda yer almaktadır. (Es Sünenül Kebîr (20 Cilt) İmam Beyhakî Ocak Yayıncılık Cilt 6 sayfa 124)
Yukarıda verilen örneklerde ücreti verenin devlet kurumu olduğu anlaşılmaktadır. Günümüzde ücretli Kuran muallimliği işinde muallimler istihdam eden devletin yanı sıra vakıf dernek gibi kurumların da olduğu görülmektedir.
Ayrıca kurum olarak değil birey olarak bu hizmetleri yürütenlere de şahit olunmaktadır. Bu duruma benzer bir olay Ubey b. Ka’b ile ilgili anlatılmaktadır. Buna göre Ubey b. Ka’b birisinden Kuran öğretmesi karşılığında bir yay hediye almış, bunu Hz. Peygambere bildirdiğinde Hz. Peygamber, ‘’onu alırsan ateşten bir yay almış olursun’’ demiş ve bunun üzerine yayı sahibine geri vermiştir. Ubey b. Ka’b’ın başka bir gelirinin olup olmadığı bilinmemekle birlikte bu olay bireysel olarak Kuran muallimliği veya şeri ilimler müderrisliği yapanların öğrencilerinden arada bir vasıta olmadan ücret almalarının uygun olmadığı şeklinde yorumlanabilir. Burada temel endişe ücret almanın caiz olmamasından daha ziyade ilmin bereketinin kaçmasıdır. Nitekim Hasan Basri İbrahim Nehai gibi alimler şart koşmadan ücret alınabileceğini söylemişlerdir. (Zerkeşi El-Burhan fi Ulumi'l-Kur'an cilt 1 sayfa 457, Kur'an İlimleri Ansiklopedisi / El-İtkan Fi Ulumi'l Kur'an 2 Cilt Takım (Şamua)
İmam Suyuti MADVE YAYINLARI Cilt 1 sayfa 103, Et-Tibyan ( Bez Cilt )
İmam Nevevi TAHLİL YAYINLARI sayfa 43)
Hatta İmam Şafii İmam malik Ahmet bin Hanbel ve İbn Hazm gibi alimler öğrenci öğretmen arasında karşılıklı anlaşma yapılabileceğini bile dile getirmişlerdir. (Ebu Zekeriyya Muhyiddin Yahya b. Şeref En-Nevevi Sahihu Müslim bi-Şerhi'l-İmam Muhyiddin En-Nevevi 14.cilt sayfa 188; İbn Hazm el-Muhallâ bi'l-âsâr fî şerhil-Mücellâ bi'î-ihtisâr 9/22.)
Ücret karşılığı Kuran okumaya gelince bunun iki çeşidi vardır Birincisi birisi adına Kuran okumak diğeri ise programlarda Kuran okumaktır. Birisi adına Kuran okumanın ve ücret almanın caiz olabileceğini söylemek mümkün değildir. Çünkü hadislerde bu açıkça verilmiştir. İmran bin Husayinden gelen hadiste ‘’ Her kim Kuran okursa karşılığında ne ihtiyacı varsa Allah’tan istesin. Çünkü birtakım kimseler gelecek Kuran okuyacaklar ve onu alet ederek insanlardan dileneceklerdir’’buyurulmuştur. (Tirmizi, Fedailü’l-Kuran sayfa 20; Ahmed B. Hanbel Ocak Yayınları Müsned (21 Cilt 14928 Sayfa) 4.cilt sayfa 432-439) Yine başka bir hadiste ‘’Kuran okuyun onunla amel edin onu okumaktan asla uzaklaşmayın onun hakkında haddi aşmayın onun karşılığında ücret alıp yemeyin onunla dünya menfaati artırmayı talep etmeyin’’ buyurulmuştur. ‘’ (Ahmed B. Hanbel Ocak Yayınları Müsned (21 Cilt 14928 Sayfa) cilt 2 sayfa 428; İmam Şevkani ; Neylül evtar 5/322, Bedreddin el-Ayni Umdetu'l-Kari 12/95; SAHÎH-Î BUHÂRÎ MUHTASARI TECRÎD-Î SARÎH TERCÜMESİ VE ŞERHİ” ( ORTA BOY 8 CİLT ) 7.CİLT SAYFA 46.)
Kuran okumak üzere programlara çağrılmaya gelince daha önceden şart koşulmaması pazarlık yapılmaması kaydıyla Kuran okuması karşılığında değil yol konaklama azık vb. masrafları için caiz olabilir.
En doğrusunu bilen sadece Allah (cc)’tır.
yani soyle diyebilir miyiz kardeşim

birisi hasta tibbin tedavi bulamadigi bir rahatsizlika sahip

birtanede hekim sertifikalari var resmi
havas ilmi egitimleri almic icazetli

bu kişi ilac hazirliyor masraflari eksiksiz 100tl diyelim farzi misal

bu adam diger tum masraflarla beraber 200tl masrafi ciksa kargo o bu su

toplamda hastadan 220tl istese bu caiz degilmidir bircok farklı alimin gorusune gore
sadece 200 tl almasi mi uygun görülür?

ilacin ne olduğu da hastaliga gore degisir ayri uzun bir konu olur onemli olan nokta bu
zaten yazdigin kaynaklari bende arastirmisdim birkac kerede tekrar tekrar saolsunlar okutu sitedekiler

fikriniz nedir?

Alıntı:
Teyrebaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bende vefk yazıyorum oda kurşun kalemle safranlada değil gayete güzel çalışıyor görevlileri 1 kurşun kalem 10 bin TL edermi hele birde onu araştır caizdir heralde demi. Sen meseleyi anlamadın galiba Yusuf kardeşim
bak bu konuda sana hak veririm masrafin 10tl tutsa bunuda istesen hic sorun degil ama 11 tlden fazla istemene karsi dururum

benzer bir senaryo 100 tl masraf ciksa 110 tlden bir fazla alinmasina karsiyim

bin tl tutsa 1 tl alinmasina karsiyim

10bin tl tutan hastaliga gore değişir kiside kanser vardir adamda bir bitki biliyordur damitmasi vs yurt disindan guvenli kaynakdan gelişi derlen masrafi 10000 tl tutar 10100 tlden fazla alinmasina karsiyim bu konuda sadece hak veriyorum..

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147