Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı
ruhanilerin ruya ilmine vakif oldugunu ve sadece talabesi olanlara has olduğunu soyluyorsunuz yani tabir kisminin
yani hakiki gercek manara mursidi kamillerde bu ilim mevcuttur diher ilimlerde aktarildigi mürşidin muridr kadariyla sinirlidir nasip meselesi gibi duruyor diger bazi ilimlerde istifade etmesi icin muridin
|
İnsan tabiatı gereği arzusu sonsuzdur. Nefsani arzusunu sınırlandırmak şeriat ile mümkün. Fakat ruhun arzusu sınırlandırılamaz. Bu sebeple kişi ahirette dahi ilim tahsiline devam edebilir. Bir rivayete göre Hz.Peygamber a.s ahirette Allah'ın ona öğreteceği esmalar ile kullara şefaatçi olacağı söyleniyor. Tabi bu kişinin Ayanı Sabitesi ile alakalıdır herkes kendi kalıbı kadar alır. Su şişesi kadar kapasitesi olan adam damacananın alacağı su miktarını kendi içine alamaz.