Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı
Ben fetva vermiyorum @ [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ben haramdır şirktir mi dedim caiz değilmi dedim hadis okuyorum ben denk gelmedim Ha denk gelen varsa atsın dedim Ngb abide atı tamam dedim yani bu kadardır .
Ve ilaveten
Bi gün sahabiden iki kişi hz ömer ve ebu bekir ra Bi hususta tartışıyorlar o diyor böyle şu diyo şöyle ihtilafa düştükleri konudada hadis var yani resulün sözü ikisininde aklınagelmeyip tartışıyorlar .
Yani . onlar sahabi her hadisi bilmiyor bizede heralde Zanda bulunulmaması gerek . ilaveten ben googlede bi başlık atıp önüme gelenleri kısa yoldan yapıştır yapmıyorum .
Sadece okuduğum kitaplardan alıntılıyorum .
Herneyse. Din sizindir . hz muhammed sav dışında hiç kimsenin ismet sıfatı yok bu yüzden beşer şaşar şaşmayan ayetlerdir hadislerdir .
O alim şu alim şeytanda alimdi şimdi ise zalim ? Kimse kimsenin itikadına ahiretine kefil değildir delile bakılır beşerin sözüde duvara çalınır .
Esmaül hüsna güzel isimler demektir ve kuranda en güzel isimler onundur diyor kulda edep olmalı saygısından ya ve sonunda celle celalü demeli. Görüş ayrılığı olabilir herşeyi abartan topluluklar var zikri aşıp sayıklamaya geçen var huşusuz çekilen ve ya veya cc eki olmadan çekilen sıfatlar Sayıklamadır .
Samimiyetsiz zikrin anlamı yoktur .
O zikirden nasipte yoktur a alime b alime kime sorarsan sor . samimiyetsiz namazın orucun da karşılığı yoktur samimiyetsiz ibadetin tabanında herdaim riya vardır riya tüm amelleri boşa çıkarır .
|
fetva vermiyorsunda şu olmayan bu nu yapamyan yanlışdadır diyorsun ceki mesajlarındada genelike senin fikrindeo lmayanlara küfür ehli olduğunu şirk koştuklarınıda solediğin olmuştu düşünce tarzı genelikle değişsede o an enyi savunuyorsan kesinlik yoksa bile ihtilaflı bir konuysa bile ihtilaf yok dediğim haktır yanlış olamaz gibi iddialarda bulunup insanları yonlendiriyorsun
bak açıklamamaın başında senin iddian şu benimki şu dedim
senin iddana uymuyanlara günah işliyor gibi yada şirk kşuyor gibi bir algı yonlendirme yapman asıl mesele
google den okuyunca araştırma olmuyorda kitapdan okuyunca araştırmışmı oluyoruz?
copy paste ben yapmıyorum hem ktiap hemde bolbol google luyorum araştıramlarımda bayda faideli oluyor kitaplara bianen
heh işte sahabelerin kendi aralarında yaşadıkları ihtilafları biliyor her hadisi bilmediğini iddia eder ve kabul edersen artık bbirşeyleri savuunurke nbence doğrusu budur demeni öneririm
hadis bulamadım dedin gösterdim ayetide gösterim büyük alimlerin yorumunuda gösterdim bu konuda sen ise
yani tecrübeme göre bir esma süreklitekrarlanırsa musallat çeker gibi zayıf temelli olmayan tasafuvi bir iddiada bulundun havas alimi değilsen belkide bu iddian tamamen yanlış?
bende havas alimi değilim ama imamı azam imam muhydini rabbani vb büyük alimlerin tertiplerine bunlar yanlış dersen fikir ayrılığına düşeriz
ki zaten doğru olduğuna yonelik iddamı belgelendirdim
bak bir yanlış daha ismet sıfatı sadece hz muhammed sav e değil allağın yaratığı tüm peygamberle has bir sıfattır ki onlar dahi günah denilemeycek ufak hataları olduğuda rivayet edilir beşer oldukları tabiatlarından ötürü
beşer şaşmayan ayetlerdir hadisler ise güvenirliği kaynak önceliği vs göre ayrılır en büyükü sahih hadislerdir yani hadis yazma konusunda uzman izinli olan ve birbirilerini aldıkları seneti aynımı değilmi diyip kontrol edip aynı olduğuna karar verilenlerdir
birden fazla alimin onayı imzası olanlardır desemdah a kolay anlaşılır gibi
hata bi vakit hadislerde o kadar çok tartışılma olmuşki hadislerin yazılması yasaklanmışdır bir dönem kuranla karıştırılmasın diye
yazılı olarak rivayet edilmesinede resulun sözleri izin verilmiş
"Ebû Said el-Hudrî'den rivayet edildiğine göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur: "Benden (Kur'an dışında bir şey) yazmayın. Kim, Kur'an'dan başka bir şey yazmış ise, onu imha etsin. Benden rivayet etmenizde bir sakınca yoktur. Kim benim adıma yalan söylerse, cehennemdeki yerine hazırlansın! "
din benim değil allahın dinidir ben tebliğ edip hatırlatıyorum insanlara...
ya o alimdi şuanda zalim nasıl bir örnek akıl var nizam var beddiüzaman gibi büyük alimler soylediklerine muhalefet mi ediyorsun hani desenki imamı azamın yada büyük başka bir alimin talebesinin verdiği fetva şu yonde bu zayıftır kendisi şu görüşü benimsediği için pek dikkate alınmaz falan anlarım da büyük alimlerden birisini bu açıklamasını nasıl şeytan ile kıyas edersin?
kefil olamaz zaten itikadına kimse kimsenin son nefesde tövbe edip afedilmeyceğini de allah ve dilediği kulları dışında da haberi olamaz veya itikadından
hayır iddana halen katılmıyorum allahı anaraken saygı ibaresi oalrak ya yada c.c yada başka bir sıfat zorunluluk değildir dileyen bu sıfatlar olamdanda sınırsız kere de sayılı olarakda çekebilir birçok delil ilede bu görüşümü desteklerim öncedende zaten konuştk bunu delileri de var okumak tekrar istersen
huşu ne biliyormusunki?
kendinden geçerek zikri çekilmezmi diyiceksin?
olmadı ayaktada zikir çekilmez saygısızlıkdır oturarak de de bir zaatın dediği gibi ayete muhalefet edenlerden ol istersen?
allahı anmanın abartısı yok bol bol aabilir ömrünü de sadece zikire verebilir resul un tavsiyyeleri var ibadet konusunda çok yoğunlşamak istiyenlere bu yüzden azaltılması da gerekir fakat ne farz ne haram aksine bol bol sevabı var
samimiyetsiz zikrin anlamı olsun olmasın allah ona belki 1000 verir belki 1 onu katında saklıdır sevabı ecri...
elbete samimi çekmesi daha efdal güzel hoş faziletli olucaktır ama allah bilir en iyisini
allahı ansında isterse samimi isterse samimiyetsiz ansın ayet ve bu konuda gayet açıkdır şahsi fikrim
allah allah nasipte yoktur diyorsun yine helal e ahram demek misali kendince samimiyetsiz zikir çekenlere nasipinde yokturdiyerek allahın verceği nimete karara beşeri birisi olarak net bir iddada bulundun yine hayret ettim yanılıyorsun
nasipi vardır allah dilediği kadar verir yada vermez onu nkatında saklıdır ecri sevabı nasipi
"O zikirden nasipte yoktur a alime b alime kime sorarsan sor . samimiyetsiz namazın orucun da karşılığı yoktur samimiyetsiz ibadetin tabanında herdaim riya vardır riya tüm amelleri boşa çıkarır ."
bu lafına ithafen samimiyetsizde olsa allahı anan birisinin resulun şu hadisi ile cevaplıyayım
“Kur’ân-ı Kerim’den tek bir harf okuyana bile sevap vardır. Her hasene on misliyle değerlendirilir. Ben 'Elif Lâm Mîm' bir harf demiyorum. Aksine 'Elif' bir harf, 'Lâm' bir harf, 'Mîm' de bir harftir.” (Tirmizî, Sevabü’l-Kur’ân, 16)
gayet net allah demek ister içten yana yana aşkla soyle sevapı nasipi değeri anlamı vardır
samimiyetsizde olsa söylemenin aynı şekilde sevabı vardır ama 1 sevabmı 10 mu 1 milyonmu verir onuda allah bilir ona kalmışdır
ama allah dese biri samimi olmsa bile bunun nasipide değeride anlamıda sevabıda öbür tarafda ahirete ÇOK fazla değeri vardır
Allah el adl dır adaletli olandır bir noksan bile şaşmaz adaletinden mianında hiçbirşey
kafirinde rızkını verir mümin olanında ve kesinlikle bir kere ömrü boyunca allah demiş birisi ile hiç dememiş birisi arasında ki fark baya bir büyüktür ahiretede gayet net anlaşılıcaktır
Alıntı:
BenBenMiyimm Nickli Üyeden Alıntı
Kuran okuyorsa İdrak etmesi lazım ztn.Yoksa Okuduğu Kurandan ders çıkarmıyorsa sadece Okuyordur.Kuran sadece okunmaz.Allah Kuranı okuyup Amel etmemiz için göndermiştir.Ona Bakarsan Tecvid Öğrenen Kuran okumayı öğrenen herkes İstediği Zaman Okuyabilir ama Amel etmeye gelince zorlarına gelir işte.Asıl Önemli Olan Hem Kuranı Okuyup Hem Amel etmek.Kuranın içindeki Ayetlere ters şeyler söyleyenler gelip burada Allah diyip Müslüman ayağına yatmasın.1Ayeti İnkar eden Kafirdir ve Ne İmanı Olur Ne de Namazı kabul olur.
|
hem fikiriz hem anlamaları kuranı okurken meale bakıp hemde zikri etmeli amel etmeli yşaantısın ordaki nasihata korkutucu örneklere göre inşa etmeli