demek iddiani destekleyen ayetler var elinde allahi yucelterek anin sadece iddiani destekleyen
m
bende sadece allahi sade bir şekilde zikir edilir iddiasını savunuyorum
hemden ayet ve hadis verelim hadis bulamadim diyordun ya hani cihat edenlerin samimiyeti demisdin ya
alimlerce desteklenen beddiuzaman vb :
, bütün Mushaf’ta Allah lafz-ı celalinin en çok “Allah’ı çok zikredin.” ayetinin yer aldığı sayfada on altı defa zikredilmiştir.
rahman be rahimden sonra en cok anilan lafzdir
hadis:
Hz. Peygamber (asm) “Amellerinizin en hayırlısı, Rabbiniz katında en makbul, derecelerinizi en fazla yükselten, sizin için altın ve gümüş infak etmekten daha hayırlı, boyunlarını vurduğunuz ve onların da boyunlarınız vurduğu bir savaş alanında düşmanlarınızla karşılaşmaktan daha hayırlısını size haber vereyim mi?” diye sordu; orada bulunanlar “Evet.” dediler. O da “Allah’ı zikretmek.” diye buyurdu. (İbn Mace, h. no: 3790)
ALLAHİ ZİKİR ETMEK demis
( ALLAH C.C/SUBHANALLAH diyerek zikir etmek
(..............allah.................... diyerek zikir etmek sadece dememis)
bu hadis iddiani çürütür....
zaten ayetlerde var bir suru misal:
ALLAHİ ANIN
Allah isminin anılmasını birde su sebebden bize tavsiye etmis hatirlatici olsun diye (eline ip bagla yada tesbih gezdir allahi hatirlamana haflete dusmemene vesile oluyorsa bunlarda faideli allahin nimetleridir hata sevabı vardir ve boldur)
“Onlar (takva sahipleri öyle kimseler) ki çirkin bir iş yaptıklarında veya kendi nefislerine zulmettiklerinde, peşinden hemen Allah'ı zikrederler / anarlar, günahlarının affedilmesini dilerler…” (Al-i İmran, 3/135)
“ Onlar (takva sahipleri) ayaktayken de otururken de yatarken de Allah'ı zikrderler / anarlar ve göklerin ve yerin yaratılışını tefekkür ederler...” (Al-i İmran, 3/191)
Onlar (o hidayete erenler), iman eden ve kalpleri Allah'ı zikretmekle / anmakla huzura kavuşan kimselerdir. Bilin ki kalpler ancak Allah'ı zikretmekle huzur bulur.” (Rad, 13/28)
en absurt savunman allah allah diyince hasanimi cagiriyoruz baska ilahimi gibi olandi hem saygisizca hemde ağır
allah esmasi isik gibidir diger tum esmalari icinde barindirir sebeblerinden birisi ise kuranda en çok anilan esmalardan birisi olmasindandir kisa olsun diye derinlemesine bu iddiayi acmiyorum
hadisde de belirtildiği uzere 99 esma vardi resmi olarak
allah lafzi hepsini kapsadigi icin en cok bu esmanin AN MA .ZİKİR edilme hatirlatici olarak kullanılması uzerine kuranda işaret verilmisdir...
yani Dinimizde Emine ile cagirinca zaten isimler anlamlarinsebebiyle isim olmusdur anlamsiz demek cok cahilce...
bu iddiami destekleyen baska bir iddia ise
dinimizde YAMAN VE KEZBAN vb kulaga hosngeelsin gelmesin anlami dinen kabul gormemis bir bireye yakistirilmayan alimlerce ittifakda edilmis olduğu.uzere yasaklanmisdir hadislerdede bunu destekleyen seyler vardir
İsim dediğin kuyamet gunu cagirilicagi hayatinda karekterine etki gosteren ozek bir olgu dur
"ya eki olmayinca ilahi mi dışardaki hasanimi sesleniyor" demek sapkin bir düşünce dir yukardaki belgelerde fazlasiyla yeterlidir
sen halen alimler allahi yucelten sifatlarla anıyor 2 gr bilgimizle diyorsun onlar farz olduğu aksi durumda hasan masan iddialari yuzunden degil saygidan edebten diyor ama aksi sekli olan benim iddiamada bir kismi dinen cevaz yokdur caiz degildir yaptigin haramdir gibi asla ibareleri bulunmuyorlar ama kendilerinin yaptığı gibi anma metodunu hadisle ayetle bak boyle ansan sevabi daha bol daha faziletli tarzinda hatirlatiyorlar...
ben hanefiyim malikiler ve hanefiler de seled grubundandir kardesim ne alaka konu ile benimse istediğin görüşü
ebu hanza dan önceki osmanlidaki arabistandakj alimler alik degilmiymis bu osmanlida ki naksilerdir mevlana celaledin rumi dir diher tarikatların ehlsi sunnet uzere duran lari vs si alim degilmi?
beddiuzaman alim degilmi kardesim senin bu soruna aciklama yapmis ve allah allah diye anilmasini onaylamis döneminde?
bu asagidaki iddia sa beddiuzaman in aciklamasi
Tarîkatın dinî ve uhrevî ve ruhanî çok mühim ve ulvî neticelerinden sarf-ı nazar, yalnız âlem-i İslâm içindeki kudsî bir rabıta olan uhuvvetin inkişafına ve inbisatına en birinci, tesirli ve hararetli vasıta tarîkatlar olduğu gibi; âlem-i küfrün ve siyaset-i Hristiyaniyenin, nur-u İslâmiyeti söndürmek için müdhiş hücumlarına karşı dahi, üç mühim ve sarsılmaz kal'a-i İslâmiyeden bir kal'asıdır."
"Merkez-i Hilafet olan İstanbul'u beş yüz elli sene bütün âlem-i Hristiyaniyenin karşısında muhafaza ettiren, İstanbul'da beş yüz yerde fışkıran envâr-ı tevhid ve o merkez-i İslâmiyedeki ehl-i imanın mühim bir nokta-i istinadı, o büyük câmilerin arkalarındaki tekyelerde "Allah Allah!" diyenlerin kuvvet-i imaniyeleri ve marifet-i İlahiyeden gelen bir muhabbet-i ruhanî ile cûş u huruşlarıdır.” (bk. Mektubat, s. 445-446)
alim mezaridna rahat uyusun diye mi bunca arastirma bunca sohbet bunca ilim yolunda ömrünü çürümüş
tam tersi yazdiklarinkendisinden sonrakilere de isik olsun kendisi kadar yorulmasin kolaylik olsun diye yapmışlar sadakayi carriye olsun diye...