Gusül abdesti olmadan Kuran okuma meselesinde mezheplerde farklı görüşler ortaya çıkmıştır. Hanefi ve Hanbeliler bu durumlardaki kişi tam bir ayet okuyamaz ancak yarım veya kesik kesik okuyabilir derken Şafiler bir harf bile okuyamaz demişlerdir. Ebu Hanife’ye göre cünüp olan bir kişi bir ayetin yarısını okuyabilir derken Ebu Yusuf bu görüşün isabetli olmadığını kaydeder. Hanefi alimlerinden Merğinani bu yasağın gerekçesini şöyle izah etmiştir: Namaz abdesti ve cünüplükte abdestsizdik ele hulul etmiş olduğu için el ile tutma hükmünde birleşmişlerdir. Cünüplük ağza sirayet etmiş ancak ancak abdest sizlik ağza hulul etmediği için için Kuran okumak abdestsiz olana caiz olup cünüp olana caiz görülmeyerek aradaki hüküm farklı olmuştur. Kemal İbnu’l-Humam ise cünüplük göze girmediği için gözle Kurana bakmak caizdir. Gözü yıkamak farz değildir. Ancak zikr bulunan bir şeye tutmaya gelince alimlerin çoğunluğu bunu serbest bıraktığı halde bazıları onu da mekruh görmüşlerdir. ( şerhu fethu'l-kadir (10 cilt takım)kemaleddin ibni hümam es-sivasi cilt 1 sayfa 168)
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
|