Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı
Mezhebi mezhep imamlarımı çıkarmış abi ?
Hadislerce yaşamın her alanına yansıyan ssunnetler var hadisleri aktaran mezhep imamlarımıdır ?
Ben şafiyim imam şafiden sonra şafilik mezhebi çıkmış hemde 100 yıl kadar sonra ?
Hadislerde takılan yine alim görüşüne başvurabilir ...
Hanifisin hanifilikle övünüyorsun şafisin şafilikle övünüyorsun. Bu nekadar doğru fırkalara bölünme kerametide Allah dilediğine hidayet edip gerçeği gösterir . hadisler hayatın her alanı ile ilgili bilgiler aktarılmış . Mezhepsizlik dinsizlik değildir. Mezheplere uyunacak diye bi ayet te yoltur bi hadiste
Alimlere uyun. Deniliyor Hadis aktaran alimşere uyunur veya Diğer alimlere Peki alimler neden görüş ayrılığına düşer bize onuda anlat
Muhammedin ümmeti fırkaralara bölünür 73 fırka bur fırkalardan sadece 1 i cennete girecek resulün yoluna sahabilerin yoluna uyanlar ?
Bu hadisten sonra kendimi sadece kuran meal hadise verdim. Yani cehennemden sakınmak ile dinsizlik ne alaka Böyle bi ayet hadis olmadığı için bu Allah ada resulünede iftiraya kadar gider .
|
o firka o firka degil bahsedilen 73 firka sapkin olan firkalardir, 4 mezhebe inanan herkes ehli sunnettir ve hepsi selefi salihindir, bak sana imamı azam hz.ilgili bir hadis soyliyeyim....
****İmam-ı a’zam Ebu Hanife hazretleri hakkında, meşhur ve muteber fıkıh kitaplarında çeşitli hadis-i şerifler bulunmaktadır. En kıymetli fıkıh kitaplarından biri olan Dürr-ül-muhtâr’ın önsözündeki hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Âdem aleyhisselam, benimle övündüğü gibi, ben de ümmetimden ismi Numan, künyesi Ebu Hanife olan bir zât ile övünürüm. O ümmetimin ışığıdır.)
Mevduat-ül-ulum ve Hayrat-ül-hisan’daki hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Ebu Hanife adında biri gelir. Bu, kıyamet günü ümmetimin ışığı olur.)
(Ebu Hanife denilen biri gelir, Allah’ın dinini ve benim sünnetimi canlandırır.)
(Her asırda, ümmetimden yükselen olur. Ebu Hanife, zamanının en yükseğidir.)
Mirât-ı kâinat’daki birkaç hadis-i şerif:
(Ebu Hanife adında biri gelir. O, bu ümmetin en hayırlısıdır.)
(Ümmetimden biri, dini canlandırır. Bid’ati öldürür. Adı Numan bin Sâbittir.)
(Ebu Hanife’nin iki küreği arasında ben vardır. Allahü teâlâ dinini onun eliyle canlandırır.)
İbni Âbidin hazretleri, Dürr-ül-muhtar’ın önsözündeki hadis-i şerifleri açıklarken buyuruyor ki:
[Buhari ve diğer hadis âlimlerinin rivayet ettiği hadis-i şerifte, (İman, süreyya yıldızına çıksa Fâris oğullarından biri elbette alıp gelir) buyuruldu. Buhari’nin diğer bir rivayetinde ise, (Allah’a yemin ederim ki, din, süreyya yıldızında asılı olsa, onu Fâris oğullarından, acemlerden bir zât alacaktır) buyuruldu. Fâris, İran’ın Fers denilen memleketindeki insanlar demektir. İmam-ı a’zamın dedesi buradandır. Bu hadis-i şerifin imam-ı a’zamı gösterdiği açıktır.
İmam-ı Süyuti; “Bu hadiste Ebu Hanife’nin kastedildiği pek âşikârdır. Bunda şüphe yoktur. Çünkü Acemlerden, ilimde Ebu Hanife derecesine varan tek bir kimse yoktur” buyurdu.]
öyle her alime uyulmaz, ibni teymiyeye uyarsan yolu kaybedersin
mezhepler ihtiyac uzerine cikmistir, çunku selefler vefat ettikten sonra buna ihtiyac olmustur
konuyla ilgili sayfalarca yazilir fakat bu konu daha once defaatle konusuldu daha fazla uzatmaya gerek yok...
verilen hadisler her seyi ortaya dokuyor fazla söze gerek yok....