*İşte Biz Onu*(Kur’an’ı)*böyle apaçık ayetler olarak indirdik; şüphesiz Allah, dilediğini*(Kur’an’ı ve Resulüllah’ı dinleyeni, küfür ve kötülükten döneni)*hidayete yöneltip eriştirir. Hac suresi 16. Ayet.
Eğer ki ayetlerin apaçık olmadığından şüphesi varsa bu ayeti okuyabilir. Boşuna paraliyorsunuz kendinizi.
“Hem kendilerine okunan bu kitabı indirmemiz onlara kâfi gelmiyor mu?”*(Enkebut, 29/51)
mealindeki ayette yapılan vurgu, Kur'an’ın hadislere / sünnete ihtiyaç duymadığı anlamına gelmez.
Bilakis, onun*evrensel ve kıyamete kadar devam eden mucizelik yönüne*işarettir. Zaten bu ayetin iniş sebebi, inkârcıların ulu orta mucizeler istemeleridir.
Arkadaşın sorusuna gelelim ? Diyelim namaz neden yok ; Nisa 4/59. ayette söz konusu edilen*"aranızda herhangi bir konuda ihtilafa düşerseniz, onu Allah'a ve elçisine götürün"*mealindeki emirden maksat, işi*Allah'ın kitabı Kur'an*ile*hayatta olduğu müddetçe*Hz. Peygamber (asm)'in kendisi, vefatından sonra ise,*onun sünnetine*göre*çözmek demektir.
"Ayette geçen 'İtaat' kelimesinin Allah için olduğu gibi, Hz. Peygamber (asm) için de ayrıca tekrarlanması,*O'nun Kur'an'ın dışında yaptığı emir ve yasaklarına karşı da itaat etmenin gereğine işaret etmek içindir."
"'Sizden olan emir sahiplerine de'*ifadesinde görüldüğü üzere, emir sahipleri için ayrıca bir*'itaat'*kelimesinin kullanılmaması, aksine cümle içerisinde (atıf yoluyla)*Allah ve Resûlüne karşı yapılması istenen itaate tâbi kılınarak ifade edilmesi,*onlara yapılacak itaatin mutlak olmayıp,*Allah'ın kitabı ve elçisinin sünnetine uyma şartına bağlı olduğunu*göstermek içindir.*(bk. İmam Şafii, er-Risale, 79-80)
Yani tartışılıp büyütülecek bir durum değilken neden böyle kaos oldu anlayamadım. Bunu en başından beri derim şeytan insanları din ile birbirine düşürür. Bir yanlış anlama bir yanlış telaffuz bir yanlış cümle kan davasına dönüşür. Tartışmaya bu kadar büyütmeye lüzum yok ki : )
|