Allah’ın her biri sonsuz sırlar taşıyan isimleri aynı zamanda kullarının ona yöneldiği birer kapı mahiyetindedir. Farklı ihtiyaçlar içindeki insanlar o derdinin devası olan ilahi ismi zikrederek Allah’a halini arz eder. Mesela hasta olan bir insan ‘’Rahim ve Rauf’’ veya ‘’Şafi ve Muafi’’ isimleriyle; ihtiyaç sahibi fakir bir insan ‘’Rezzak Fettah Kerim ve Vehhab’’ isimleriyle; hidayete mazhar olmak isteyen bir insan ‘’Hadi ve Nur’’ isimleriyle; sabırlı olmak isteyen bir insan da ‘’Sabur’’ ismiyle duada bulunur.
Fahrettin Razi’ye göre Allah’ın isimlerinden her birisi belli bir manaya delalet eder ve hangi ruha o mana galip gelirse o ismi zikretmeye devam ederse süratle o isimden istifade eder.
İlla El Kebir veya El Mütekebbir zikri çekilecekse yanında muhakkak, Allah, Es Selam, El Kuddüs, El Mümin, El Fettah, El Adl, El Gaffar, En Nur, El Halim esmalarından en az üç tanesi ile birlikte çekilmelidir. Ayrıca her bir Esmayı söylediğinizde niyetinizle veya duanızla birlikte tekrar etmelisiniz. Yani El Kuddüs ismi 170 kere tekrar gerektirir, bir kere El Kuddüs dediğinizde arkasından sürekli işlediğim şu günahımdan kurtar demeli her defasında tekrar etmelisiniz. Başka bir söyleyişte 170 kere işlediğim şu günahımdan kurtar Ya Kuddüs şeklinde olabilir.
Allah’ın nerede ne zaman ve kime ne vereceğini kimse bilmediği ve hiç kimse tam manasıyla adl olmadığı için; El Cebbar, El Kabid, EL Hafid, El Müzil, El Kebir, El Mütekebbir, El Mümit, El Muahhir, Ed Dar, El Kahhar gibi esmaları Yaratıcı, sevk ve idare edici özelliklerinden kaynaklandığı için insanlara has değildir.
Esma’ül-Hüsna’nın bir kısmı ‘’Müzdevice’’ (çift) olup, bu gruba giren isimlerin tek başına kullanılması uygun değildir. El Baasit, EL Kabid, El Hafid, Er Rafi, El Muiz, El Müzil, Ed Dar, En Nafi gibi birbirlerine zıt kavramlardan oluşan bu çift isimler grubu, sevgi ile korku, lütuf ile kahır açısından incelendiğinde, bunlardan sadece Hafid, Müzil, Kabız ve Dar isimlerinin ‘’ korku ve kahır’’ anlamını yansıttığı göze çarpmaktadır. Ancak söz konnusu bu dört isim her ne kadar ilk bakışta ‘’kahır’’ ifade ediyor gibi görünüyorsa da bunların her birinin karşıt anlamlı bir başka isimle birlikte kullanılmış olması, ilahi fiillerin beşer alemine nasıl bir denge içinde taalluk ettiğini dile getirmesi açısından dikkat çekicidir.
Sıklıkla bu zikirleri çekmeyiniz! Zira kendinize ve çevrenize hiç hesap edemeyeceğiniz ve anlamdırılamaz sonuçlara sebebiyet verebilirsiniz. Bu durum kişiyi şirke, esmalardan, duadan, ibadetten, Allah’ın adaletinden soğutmaya götürebilir. Zira o esmaları çekmekle Allah’ın o özelliğini çağırıyorsunuz. Örneğin Ed Darr ismi ‘’elem ve zarar verecek şeyleri yaratan’’ manasına gelir. Siz Darr’ı sürekli çağırırsanız geldiğinde yarattığı şeyler olur ki sizi de içine alan elem ve zarar verici olaylar yaratır. ‘’Allah bilir siz bilemezsiniz’’ ayetini hep hatırlamak lazım.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
|