Bir kimse, namazda iken gözüne dokunan bir kitaba yalnız baksa veyahut ne yazılmış olduğunu anlamak için şöyle bir bakacak olsa, sahih olan bir görüşe göre namazı bozulmaz. Fakat karşısında bulunan bir Mushaf-ı Şerif’ten yahut yazılı olan bir mihrabdan Kur’an-ı Kerîm ayetlerini okuyacak olsa, bakılır; eğer okuduğu âyetler, zaten ezberinde ise, namazı bozulmaz. Fakat ezberinde değilse en az bir âyet okuyunca bozulur. Çünkü bu, bir öğrenme demektir. Bu mesele, İmam-ı A’zam’a göredir. İmameyn’e göre bununla da namaz bozulmaz. Şu kadar var ki, böyle bir okuma mekruhtur. Bunda ehl-i kitaba bir benzeyiş vardır.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
|