Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Evlilikle imtihan ediliyorum
Tekil Mesaj gösterimi
  #91  
Alt 07.08.23, 15:08
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
☆Yusufiyeli Yusufiyeli isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,385
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Dönüşümün diğer önemli boyutu, muhafazakâr faillerin kapitalist sembolik ürünler piyasasıyla mutlak biçimde bütünleşmesidir. Dolayısıyla, değişen sadece muhalif bir hareketin ekonomik perspektifi değildir; aynı zamanda, kapitalist değerlere muhalif muhafazakâr değerler de değişmiştir. Alternatif bir ekonomik düzen arayışı siyasi çekiciliğini yitirdiğinde, muhafazakâr siyasi söylem kapitalist kalkınma modelini olumlamaya başladı. Benzer bir olumlama muhafazakâr bireyler arasında da hızla yayıldı. Kapitalizmin olumlu tarafları ve tüketici olmanın eğlenceleri, kapitalizmi bir günahlar fabrikası olarak gören eski eleştirilerin üzerini hızla örttü. Özellikle muhafazakâr orta sınıflar arasında gelecek beklentileri keskin bir şekilde değişti. Piyasa-temelli hayattan memnuniyet ölçeği, muhafazakâr zihinlere güzel hayatın karşılığı olarak yerleşti: Lüks evlerde yaşamak, pahalı arabalar sürmek, şık ve gösterişli giyinmek ve sosyetik mekânlarda sosyalleşmek muhafazakâr orta sınıflar arasında kanıksanan beklentilere dönüştü. Dolayısıyla, muhafazakâr orta sınıf beğenisi piyasa koşullarında yeniden inşa edildi. Muhafazakâr orta sınıf beğenisinin yeniden inşası, esas olarak makbul muhafazakârın yeniden tanımlanmasını ifade eder. Bu yeni muhafazakâr, dinî hassasiyetlerle uyumlu tüketimin sınırlarını belirlemeye çalışan, iyi bir tüketicidir. Bugünün makbul muhafazakârı her şeyden önce, ekonomik ürünlerle kurulan yeni bir ilişkinin ürünüdür: Lüks sitelerden alınan ve gösterişli bir şekilde döşenen daireler, rengârenk tesettür estetiği ve beden fetişizmi, rafine damak tadı arayışı ve çocukların eğitimi için ayrılan büyük bütçeler muhafazakârların ekonomik ürünlerle kurdukları yeni ilişkileri sembolize eder. Değişen ekonomik ilişkilere paralel olarak, lüks, güzellik, eğlence ve sorumluluk anlayışı yeniden tanımlanır. Böylelikle, iyi bir muhafazakâr olmak ve iyi bir tüketici olmak arasındaki sembolik bariyer yıkılmış olur. Yeni orta sınıf beğenisi yepyeni bir icat olmaktan ziyade, ana akım orta sınıf beğenisine dinen makbul bir biçim verilmesine dayanır. Bu yeniden inşa süreci, ana akım hayat tarzı girişimcileriyle, muhafazakâr bireyler arasındaki karşılıklı ilişkinin ürünüdür. Dolayısıyla, bu sürecin merkezinde, beğeni girişimcileriyle muhafazakâr bireyler arasındaki karşılıklı tanıma yer alır. Böylelikle tesettür modası, (Tekbir Giyim gibi) uzmanlaşmış mağazaların dışına taşar. Nitekim ana akım mağazalar, ürün karmasını planlarken muhafazakâr tüketiciyi hesaba katar. Aynı şekilde, muhafazakâr tüketici de ana akım mağazalardan alışveriş yapmaktan geri durmaz. Bu yeniden inşa sürecinde, herhangi bir elbise kombinasyonunu muhafazakâr kılan pardösü ve türban gibi yapısal unsurlar da değişimden payını alır ve alışılmadık renklerle yepyeni tarzlara bürünür. Bu çifte tanımanın hediyesi, hayat tarzının biçimlenmesinde büyük etkisi olan muhafazakâr beğeni uzmanlarının doğuşu oldu. Muhafazakâr moda dergileri, bu uzmanlaşmanın en belirgin örneğidir. 2003’te İngiltere’de Müslüman hayat tarzı dergisi olarak kurulan Emel’den esinlenerek 2011’de kurulan Âlâ, bu alanda kendisini takip eden diğer dergilere öncülük etti 2013’te büyük kitapçıların raflarında rastladığım muhafazakâr moda dergilerinin sayısı dörde ulaşmıştı (diğer dergiler Aysha, Enda ve Şems-i Tuğba’dır). Kolektif ortodoksinin güçlü olduğu dönemlerde basılan muhafazakâr kadın dergileri, din kardeşlerinin ortak sorunlarına ve ilgi alanlarına yönelik İslâmî bakış açısı getirirken, yeni dergiler hanımefendilere çeşitli alanlarda muhafazakâr tarz hakkında tavsiyeler verir: rafine din kültürü, Osmanlı tarihinin bilinmeyen kesitlerinden bugünü aydınlatan hikâyeler, (detoks, pratik yüz gençleştirme yöntemleri, fit bir bedene sahip olma gibi) güzellik tavsiyeleri, şık giyim kombinasyonları, yeni ev dekorasyonu tarzları, genç hanımların iş toplantılarında ve misafirliklerde dikkat etmesi gereken adap kuralları, Osmanlı mutfağından yemek tarifleri, muhafazakâr kadın siyasetçilerin örnek hayatları, çocuk yetiştirme tavsiyeleri, sanat ve edebiyat dünyasından haberler ve tatil ve seyahat rotaları Muhafazakâr hanımlar, ruhlarını arındırmak kadar beden estetiğiyle de ilgilenmelidir. Örneğin genç hanımlar, davet edildikleri iftarlara özel kıyafet kombinasyonları üretmelidir. İftar davetleri için bol ve sade kıyafetler önerilirken, sezonun trendlerinin ihmal edilmemesi de vurgulanır. Tüm yeniliklere mutlaka iliştirilen İslâmî simgeler, muhafazakâr orta sınıf beğenisinin ürettiği yeniliklere geleneksel bir boyut katarak, yeni olanı tanıdık kılar. Muhafazakâr orta ve üst sınıfların mimarı olarak bilinen Şafak Çak, müşterilerinin taleplerini, Osmanlı tarihinden esinlenmiş geleneksel stille teknolojinin buluşması olarak tanımlıyor. Çak (2013: 63) bu taleplerin, ev dekorasyonunda yenilikçi buluşlar ürettiğini belirtiyor: Asansörlü seccade, gül suyu sıkan klima ve gün boyu Kâbe’den canlı yayın yapan televizyon gibi. Benzer bir eğilim, helâl kozmetikte ve İslâmî rock ya da tekno gibi müzik türlerinde de görülebilir. Özellikle genç kuşaklar, duvarlarını levhalarla ve Osmanlı tarihinden tuğralar ve fermanlar gibi sembollerle süsledikleri evlerinde IKEA, Rapsody ve Bellona gibi modern mobilya markalarını tercih ederler. Araba konusunda ise markadan ziyade model ön plana çıkıyor. Çeşitli markaların SUV modelleri en çok tercih edilen modeldir. Erkeklerin kıyafet için tercihleri Sarar, Zara, Polo, Mavi Jeans, Burberry, Armani ve Lacoste gibi markaları içerir. Kadınlar ise Seçil, Mango, Tüzün, Zara, İpekyol, Fabrika ve H&M gibi markaları tercih eder. Genç kuşak kadınlar ve erkekler, fiziksel görünümü önemserler ve fit kalabilmek için spor yaparlar. Kadınlar pilates ve yogaya ilgi duyarken, erkekler boks, basketbol ve futbolun dışında, aletli ağırlık çalışır. Favori tatil bölgeleri Avrupa şehirlerinden Doğu Asya’ya kadar uzanır. Yurtdışı seyahatlerin dışında, yazları en az bir hafta yurtiçinde kıyı bölgelerde deniz tatili yapılır. Fakat gerek yurtiçi gerekse yurtdışındaki görülen yerlerden hiçbiri kutsal topraklar kadar heyecan verici değildir. Bu yüzden Umre ziyaretleri, muhafazakâr orta sınıfların hayatında önemli bir yer tutar.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147