Alıntı:
AK-KURT Nickli Üyeden Alıntı
tabiki de değil ayelerimi satmayın ayeti varken bakara 41 hala kuran satmak helal değil mi diyorsun
peki o zaman açıkla yasin 21 ayetinde sizden ücret istemeyenler doğru yoldadır ayetini bakalım nasıl açıklayacaksın ?
ben demiyorum Allah söylüyor ya
mal alıp sattı dini mi sattı ya nerden ne çıkartıyorsun haklı çıkmak için olayları çarpıtıyorsun ama neresinden tutarsan tut elinde kalır ben kendi şahsi fikrimi söylemedim hep ayet söyledim bak madem senin için ayet muteber değil al hadiste veriyorum örnek
harama helal deme dinden çıkarsın
Übeyy bin Kâ'b: "Bir adama Kur'ân-ı Kerim öğrettiydim de, bana bir yay hediye etmişti. Durumu Rasûlullah'a söylediğimde: "Onu alırsan, ateşten bir yay almış olursun demektir" buyurdular, ben de sahibine geri verdim. (İbn Mâce, II/157; S. Buhari, Tecrid-i Sarih Terc. VII/47-48).
son kez söylüyorum kuranda namazın nasıl kılınacağına dair işatretler var dedim namazın kılınma şeklini ğeygamber efendimiz tatbik etti bütün hadisler uydurmadır demedim ama uydurma hadisler de var dedim kuranla çelişmeyen hadisler sahih hadistir
“Âyetlerimi az bir karşılık ile satmayın, yalnız Ancak Benden korkun.” (2/Bakara, 41)
Sizden hiçbir ücret istemeyen kimselere uyun, onlar hidayete erdirilmiş kimselerdir.” yasin 21
"Kur'an okuyun, onunla amel edin, On(u okumak)dan asla uzaklaşmayın, onun hakkında haddi aşmayın; onun karşılığında ücret alıp yemeyin, onunla dünya menfaati artırmayı talep etmeyin." (Ahmed bin Hanbel, Müsned II/428; Heysemî, VI/167); Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, V/322; Aynî, Umdetü'l-Kaarî, XII/95; S. Buhari, Tecrid-i Sarih Terc. VII/46).
ben iddaa etmiyorum kardeşim hakikati söylüyorum sen ücret alımayı caizleştirmek için ayeti inkar yoluna kadar gittin dinden çıkacaksın haberin yok harama helal demekte dinden çıkartır
|
benim senin bahsettiğin ayetler ve hadisler ışığında yorumlama şeklim şudur:
kast edilen şeyin
sade para ile insanlara allahın emir ve yasaklarını anlatan ihtiyaç sahiibi olduğu halde parası yoksa görmezden gelen
gözünü para bürümüş olan
ve imkanı olmadığını fark ettiği halde parasını almaya menfaatleri için zorlayan şeriattan nasipi ni almamış kişilerdir ateş ehilleri
kişinin parası yoksa kuranıda
ücretsiz tahsil edebilir
yada ruhani rahatsızlıkı vardır parası olmadığını emin olursa allah rızası için tedavi eder kendi cebinden aldığı ilaçları saatlerce sürücek olan okumaları yapar rukyeyi vs. bunlarda ilim ehli cennet ehlidir diye yorumlarım
yay konusunda bahsettiğin gibi bazı hadislerdede para almanın caiz olmadığı belirtilmiş hak veririm size bu anlamda ama kast edilenin bence
yani sozum yok o zaman hadisler kabul ediyorsan ama şuna katılmam kuranla çelişmediği zaman hadisler sahihtir bu doğru değil bunu çarpıtan ve birçok sorun temeli
bunu birçok modern islam aliminin yaptığı ciddi yanlışlar var dğer mesajlarda verdiğim sadece bir ornekti
kuran bazı şeyleri yoruma açık bırakmış kesin hüküm vermemiş bazen vermiş yoruma kapalıdır alimlerde bu konuda itifak edip edemediği hususlar olmuşdur şuanki tartışdığımız konu gibi lakin
ben ayeti ve hadisi teffekür edip boyle yorumluyorum...
senin nezlinde ben dinden çıkanlardan olayım
öbür tarafda açıklamayı kendim yaparım uyardığın için bilgilendirdiğin için saol
lakin ben bildiğim şekilde amel edicem
rabul alemin allah rızası için matbada olanlara gökten kağıtlar gelmediği
şifacılık yapanlara dokunduğu gibi iyileştirmeyi özel şeyler her istiyene vermediği için
bunu meslek edinip piyasda dolandırıclarıa büyücülere medyumculara şartlatanlara bırakmayıp
mümin kardeşlerinin derdini islami koşullarla uyarak
gidermek istiyenlere adaletli şekilde davrancağına eminim