Alıntı:
twennywann Nickli Üyeden Alıntı
Tasavvuf Ehlinin riyazat ve 40 gün gecenin dayanağı vardır. Bidat değildir. Musa AS 30 gün çağırıldı, sonra 10 gün daha eklendi 40 oldu.
Yani Tasavvuf Ehli, Havas ilmine giriş yapanlar gibi görevli için yapmazlar bu işi. Nefslerini terbiye için yaparlar. Bişey görmek için yapmazlar, Allah rızası için yaparlar. Nefse zulmetmek değildir.
Peygamber Efendimiz SAV çok az yerdi. Bugün kime sorsan bir çoğu nefsine zulmetme der.
İnsanın ihtiyacı olan yemek miktarı yumruk kadardır. 1/3 su 1/3 hava 1/3 yemek ölçüsü hadisi şerifte verilmiştir.
Nefse zulmetmek günahlarla olur, onu Cehennem Ateşinde yandıracak şeylerle meşgul etmekle olur. İtaatsizlikle olur. Yoksa az yemek az uyumak az konuşmak zulmetmekle hiç alakası olmayan şeylerdir.
Riyazatı yapanın niyetine göre değişir bu iş. Biri görevli için yapar. Biri göreyim diye yapar. Öbürü yok olayım, hiç olayım Allah razı olsun diye yapar.
Nasıl ki, 10 TL sadaka vermek Nefse zulmetmek değilse, halvete girip Allah’la meşgul olmak da nefse zulmetmek değil AKSİNE güzelliktir rahmettir aşktır sevgidir , sevgiliyle beraber olmak için emek harcamaktır. Eli eteği maddeden çekip, ben seni istiyorum demektir.
|
Peygamber döneminde yoktu yicek yoktu su yoktu yoksul olan peygamberin zengin gözü doymayan ümmetiyiz ağ Allah bize tenhaya çekil günahtan kaç demiyoki yaşa ve günahtan kaç Tevbe ne içindir Tevbe temizliktir kul daima tewbe ederse nefsine hakim olur zamanla sakınır ben böyle düşünüyorum halvet beyinde olur iç dünyada halvetteysen günah denizinde yüz yine nefsine hakim olursun kendini sakınmak ayrıdır gitmesen görmezsin olalı mecbur kaldım yinede günah islemezsin halveti çok iyi biliyorum hatta bu konular üzerine kendi paylasimim var ben nefsi için oruç tutan a bişey demem ama cin için yapanlara derim
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
|