Alıntı:
Seher Yıldızı Nickli Üyeden Alıntı
Bir kısmını okudum siz Şeyh Nazım Kıbrısi Hz.lerini savunmuşsunuz anladığım kadarıyla onun müridi siniz İmas hocada Abdulkadir Geylani Hz lerine bağlı Şeyh Nazım Kıbrısi Hz.leri ile ilgili aranızda görüş farkı olmuş ben siyaset ve tarikat konularına hiç girmiyorum katılmıyorum prensip im gereği onun için ne size ne imas hocaya birşey diyemem herkes istediğini sever ben cahil biriyim bu konularda ben Seyyid Abdülhakim Arvasi Hz bağlıyım imas hoca ile zıt görüşlü olmanız sizi hoş karşılamadığım anlamına gelmez yada imas hocayı sizde güzel konu ve bilgi verirseniz insanlara yardım ederseniz sizlere de teşekkür ederim imas hocaya da Kimin hangi şeyhe bağlı olduğu beni ilgilendirmez yeterki sitede yorumlar yaparken hepimiz için söylüyorum birbirimize saygısızlık etmeyelim kimse kimseyi sevmek zorunda değil ama saygılı olmak zorunda
|
Benim şeyhim değilse hiç bir evliyayı savunmam diyorsunuz yani. Bu arada şeyhim değildir kendisi ama kendisinden çok istifade ettim.. Keşke sadece onunla kalsaydı da Mevlana Hz.lerine dil uzatmamış olsaydı..
Hubbi fillah, buğdi fillah
Her şeyin bir sağlaması olduğu gibi imanın sağlaması da Hubbi fillah, buğdi fillah'tır. Allah için sevmek, Allah için buğzetmek.. Allah'ın sevdiklerini sevmek, sevmediklerini sevmemek. Bu bir kimsenin imansız olup olmadığını hatta münafık olup olmadığını bile kolayca anlamanızı sağlar..
Bunu bir örnekle anlatayım.. İki tane ağaç düşünün.. Birinin adı iyilerin tabi olduğu tuba ağacı olsun, diğerinin adı da kötülerin tabi olduğu zakkum..
Her kimse, ait olduğu yerin ağacındakileri sever, diğerinden de nefret eder. Peki bir kimse her iki ağaçta da bulunan kişileri severse durum ne olur derseniz, ona da münafık denilir.. Çünkü kişi sadece bir yere tabi olmak zorundadır..
Bu yöntem aynı zamanda da o kişinin iyi olup olmadığını kolayca ortaya dökmenizi sağlar.. Bu nasıl olur derseniz..
O kişinin şunları sevip sevmediğine bakılır..
Allah c.c, Peygamber Efendimiz s.a.v, Sahabe Efendilerimiz r.anhum, Allah dostları ve Mü'minler
Ağacın tohumu Allah sevgisi, gövdesi Peygamber Efendimiz, kalın dalları Sahabe Efendilerimiz, ince dallar Allah dostları ve yapraklar da diğer müminleri ifade eder..
Bir kimse sahabeleri sever ama Muaviye Hz.lerine dil uzatırsa, o ağacı sevip ama o ağacın bir dalını sevmemesi gibi olur.. Kuranın tüm ayetlerine inanıp, bir ayetine inanmamak gibi.. Aynı şekilde tüm evliyaları sevse ama birini sevmese, yine tümünü sevmemiş gibi olur.. Ağaç tüm dallarıyla bir bütündür.
Peki o kişi iyi biri değil siz onu evliya görüyor veya evliya biliyor diyecek olursanız, o zaman o kimse için diğer evliyaların ne dediğine bakarsınız. Diğer evliyalar o büyük bir evliyadır diyorsa, o zaman onu sevmemek ağacı sevmemeye götürür.. Zaten kural çok basittir, eğer siz iyilerin bulunduğu ağaçtan birini sevmiyorsanız mutlaka ama mutlaka o kötülerin ağacında bulunan birini seviyorsunuzdur.. Bu asla değişmez bir kuraldır. O zaman o kimseye, yani her iki ağaçtan kimseyi sevene münafık denir..
Bir kimse hem müslümanım diyor hem de Allah'ın dinine savaş açmış birini (?) sevdiğini söylüyorsa.. En basit tabiriyle o kimse münafıktır.. Ölmesine yakın iki sevgiden birisi mutlaka ağır basar.. Çünkü iki zıt şeyin sevgisi aynı kalpte bulunamaz.. Biri diğerini mutlaka yok eder..
Madem burası havas sitesi biraz havascıların seveceği cinsten bir örnek vereyim..
Eskiler bu isim ona ağır geldi derlerdi.. Bunun neden olduğu anlatayım.. Konudan uzaklaşmıyorum endişelenmeyin..
Her insan doğduğu aya göre bir elementin özelliğinde olur.. Haziranda doğan biri için bu Hava, Ağustos'ta doğan biri için Ateş.. Bunu zaten herkes biliyor.. İsimde kullanılan her bir harfin; ateş, hava, su ve toprak özellikleri vardır.. Şimdi siz ağustos da doğmuş birine su elementi ağırlıklı harflerden oluşan bir isim vermiş olursanız ne olur.. Ateş ve su birbirinin zıttı olduğu için, o kimse sürekli bu çatışmadan dolayı hastalanır.. Çoğu kez de bu hastalıktan ölür..
Yahudiler bu ilmi bildikleri için, çocukları hastalandıklarında (bu hastalık büyük hastalık türünden) onların isimlerini değiştirirlermiş ve o kimse iyileşirmiş.. Bu ilim zamanımızda unutulan ilimlerdendir.. Belki bunu çoğunuz yeni duymuş olabilir..
Nasıl ki birbirine zıt elementler birbiri ile savaşıyorsa, iman ile küfür de birbiriyle sürekli savaşır.. Biri diğerini bitirmeye çalışır.. Hangisi bu savaşı kazanırsa, diğerini kapı dışarı eder.. Çok uzun bir yazı oldu ama umarım anlamışsınızdır..