Alıntı:
Neyzen nari Nickli Üyeden Alıntı
Allah razı olsun güzel paylaşım naçizane birkaç noktaya da ben değinmek isterim hattim olmayarak.
Öncelikle havass ehli olmak demek sadece hadim vefk tılsım değil bütün beşeri ilimler hakkında Bilgi sahibi olum belli başlı başlıklarda uzmanlaşma gerektirmektedir. Misal havass ustaları bıçaklarını kendileri döver, bakır gümüş ve Demir işçiliği cilt içlik ve deri işçiliği gibi zanaatlerin yanında bitki hayvan ve taş ilmi, simya ilmi gibi konularda yetkin olmalı gerektiğinde dikiş nakış işlerinde de uzman olmalıdır.
Eskiler öğrencilerini öncelikle hizmet işine alarak 4 yıl kadar asgari olarak nefsi eğitime tutup ayda bir tane Bilgi öğretirlerdi. Böylelikle Bilgi çok değerli olur ve usta çırak ilişkisi içinde ilerlerdi. Bende böyle bir eğitim aldığım için en ufak bilgiyi bile paylaşmakta çoğu zaman tereddüt yaşatım çünkü değeri ne zorluklarla kazandığımı bilirim.
Ek olarak bi ustadan el almak şart olmamasına karşın çok çok önemlidir. El verme sonucu ustanın anlaşmalı olduklarından bir kısmı sana geçer ve ayrıca ustan bir kısım Cinni ile dokunulmazlık anlaşması yaptı ise bu senide kapsar. Ayrıca ustasız olanlarda ağırlıkla gördüğüm sapma sapıtma durumlarında ustan seni tutar ve doğru yola iter çünkü senden ustan meshul dür. Daha sayabileceğim bir dünya artısı vardır. İş ehlinden öğrenilir.
Artı olarak berhettiye üzerine çok vurgu yapılmış. Ama berhettiye bir kasemdir. Yani bir ahd bir yemin. Ki berhettiye tehlikelidir ve elde edip sapıtan çoktur. Onun yerine celcelutiye zecr yada kasemül felekiye eba Yusuf kasemlerini tavsiye ederim.
Kasem almanın yada azimet edinmenin mantığı bazı görevlilerle yeminli anlaşmalar yapmaktır. Azametin görevlileri gelir ve sana yapabileceklerini anlatıp senden talepte bulunurlar. Eğer şartlarda anlaşırsan anlaşma olur ve her işin için o azimetti o kasemi kullanırsın.
Bir tasavvur hakkı olması çok önemlidir Havassta. Ama en önemli şey başlarda arkadaşımızın dediği gibi dini olarak yükümlülüklerdir. Çünkü açık bir şekilde belirlimiştirki farzı kalanın nafilesi kabul olmaz ancak kazaya sayılır. Havass da nafile dir.
Örneğin hiç namaz kılmadınız ve birikmiş çok namaz var. O halde havassta bir uygulama yapacaksınız ve hacet namazı gerekli.kıldığını o hacet namazı havass taki işleme değil kılmadığınız namazınızın yerine kaza olarak sayılır böylelikle yaptığınız işlem ona gider.
Yine bir örnek oruç borcunuz var. Riyazata girdiniz ( riyazat ta ekseriyet ile oruç perhiz yerine perhizli oruç tutulur) . Bu sefer o riyazat tutmadığınız oruç yerine kaza sayılacak ve yaptığınız riyazat ibadetinize kazanıza giderken havassta eliniz boş döneceksiniz.
Lafı fazla uzattım söyleyecek şey daha çok fazla ama başka sefere hakkınızı helal edin.
|
Hocam çok kıymetli bilgiler vermişsiniz. Devamı başka sefere demişsiniz acaba devamı gelecek mi merakla bekliyoruz Allah razı olsun.