Alıntı:
Babaali16288 Nickli Üyeden Alıntı
Üveysi üvesel karani hz gibi olmak demektir üveysel karani türkçeye Veysel karani olarak geçmiştir üveysel karani gibi olmak bağlandığı Zaat-ı dünya gözü ile görmüş olmamış olmasa bile ona bağlanmaktır ki tarikatta bu hale hep üveysilik denilmiştir çok meşhurdurki Veysel karani hz hz peygambere onu bir kere bile dünya gözü ile görmeden bağlanmıştır iman etmiş tir silsilei saadatın hakiki 33 mürşidi kamili içinde birbirlerini dünya gözü ile görmeden bir önceki mürşidden terbiye alan bir önceki mürşidden manevi icazetini alanda vardır yani üveysilik sadece müridin mürşide bağlanması durumunda değildir emaneti birbirine devredecek mürşiddeliğin birbirlerine bağlanması durumundada geçerlidir ebul Hasan harakani ks kendisinden önceki mürşidi kamil ve kutbul aktap olan bayezidi bestami ks dünya gözü ile hiç görmemiştir eba Yezid’i tayfurul bistami ks vefatından yaklaşık 40 yıl sonra Hasan harakani ks manevi emaneti ondan olmış ve mürşitlik vazifisini devr almıştır daha önceki sık sık anlattığım gibi şehitler sıddıklar veliler için ölüm yoktur onların ölümü bir odadan diğer bir odaya geçmek gibidir onların ölümü bakara süresi 154. Ayeti kerimede ifade esildiği gibi bizim aklımızın ve idrak sınırımızın ötesindedir şehitlere ölü denildiği gibi şehitler ölü denilmekten ayetle men edildiğimiz gibi onlarada ölü denilmez onların makamı şehitlerin makamındanda üzerindedir çok çok üzerindedir böyle ariflerin ölümü için gafillerin gözünden kaybolmaktan ibarettir denilmiştir onlar o şehitler kavrayamadığımız bir şekilde diridirler o şehitler sıddıklar gibi hakiki mürşidi kamillerde diridirler ölmezler ebul hasan harakani beyazıdı bestami hz lerinin kabri şeriflerine giderek onunla karşı karşıya gelerek dizinin dibine diz çökerek ikiside sağ mış gibi görüşerek ders okumuş ve icazet almıştır peygamberlerin kabirleri kabirleri ve makamlarıda böyledir hadisi şerifte bir işinizde sıkışıp bunalınca kabirdekilerden yardım isteyin buyrulmuştur büyük İslami ibni Kemal paşanın meşhur ve muteber eseri hadisi erbainde bu hadisi kolayca bulmak mümkündür diğer bir hadisi şerifte kabirdekiler olmasa yer yüzündekiler yanardı buyrulmuştur deylemide bu hadisi görebilirsiniz büyükler meşahın ervahı isimlerinin anıldığı yerlerde hazır ve nazırdırlar buyrulmuştur peygamberlerin şehitlerin velilerin mürşidlerin ruhaniyyetleri isimlerinin anıldıkları yerlere gelirler kalp gözü açık olanlar bunları görürler diğeri göremezler rğhabiyetler bedensiz ruh demektir Kılıç kınından çıktığında daha keskin olduğu gibi böyle veli zaatlarında ruhlarıda bedenlerinden ayrıldıktan sonra daha tesirlidir hz peygameber sav en çok hadis rivayet eden ebu hureyre ra ben peygamberimizden 2 çeşit ilim öğrendim zahiri ilimlerde ne öğrendimse hepsini anlattım ama batını ilimde tek bab bile açmadım eğer size bu ilimden 1 bab açsaydım beni tekfir eder bana kafir der başımı vururdunuz sözü çok meşhurdur
Bu dinin bir zahiri birde ayetlerde buyurulduğu batını vardır şeriat tarikat hakikat ve marifet basamakları vardır mürşidler de beygamberler gibi birer vesiledir kulları güvenli bir şekilde nefsin ve şeytanlardan koruyarak öevlaya ulaştırırlar kenzüd dekaik deki hadisi şerifte herşeyin bir kaynağı vardır takvanın kaynağıda ariflerin kalpleridir buyrulmuştur
Kendisine secdi ettirirken bile imamı ve kabeyi vesile kılan Allahu Teala kendisinden feyz almak isteyen kullarınada mürşidleri vesile kılmıştır
|
3 goz ilede ruhaniler gozlemlenebilir belli bir seviyeden sonra
ve uveysilik zikrin in içeriğinde hiçbir sorun olmadigi halde bu zikiri cekip bircok rahatsizlik duyan olmusdur bircok sebepe dayandirilabilir