Elit bir kesim olarak görülen havas dışında aslında günümüzde havas ilminin bana göre iki farklı boyutu bulunuyor. Çoğu büyü uygulaması havas altında bir kol olduğundan dua ile büyü birbirine karışıyor.
Bu konuda Dr. ve Öğretim Üyesi Azize UYGUN'un "Seyyid Süleyman El-Hüseyni'nin Kenzül Havas Kitabındaki Dua ve Büyü Motifleri" kitabı oldukça doyurucu.
Ne dua ne büyüdür konularına aslında tam keskin ayrıma kadar yaklaşan tanımlamalar yapılmış kitapta.
Birde evliyanın faydalandığı hatta kitap yazdığı Havas İlimleri bulunuyor. Konunun bu tarafı da oldukça karışık aslında.
Şirk ve iradeye etki etme konularına dikkat etmek gerekiyor. Mesela komşu gürültü yaptı diyerek tebbet suresi okuyup yönlendirmek büyü değilse dahi caiz olup olmadığı tartışmaya açık.
Veya kız ya da erkek arkadaşım gitti geri getirmek için dua dediğinizde evlilik dışında şeriata uygun olmayan bir yaklaşım da sıkıntılı olabilir. Ya da normal de namaz kılmadığı halde kalp gözüm açılsın diye 5 vakit namaz kılıp dua okuyan, cinlerden arkadaş talep edip İslamı yaşamayan uygulamaların şirk içermesi büyük ve ciddi bir tehdit aslında.
Çünkü Allah (c.c.) rızası değil de cinni arkadaşlık amaçlanıyor. Tam olarak ehli dışında (oyuncak edilmiş değil gerçek ilim ehlinden söz ediyorum) bu soruya yanıt verilmesi zor.
İmam Bunî dahi havas uygulamaları konusunda doğruluğu tartışılan bir alim.
Yani demek istediğim malesef buradan cevap verilebilecek kadar açık net biz çizgisi yok bu işlerin.
|