Tayy, bulunduğun yerde iken namaz vaktinin ya geçmesi, veya girmiş olmaması lâzımdır.
Meselâ :
Öğle vakti henüz girmedi.
Vakit gelen yere, veya henüz gelmeyen yere tayy olur.
Öğleyi kılmış yere, bulunduğun yerde öğleyi kılmadan tayy yok...
Kıldıktan sonra öğle vakti gelecek yere gitme yok.
Henüz bulunduğun yerde vakit gelmeden vakit gelecek yere evet, vakti olmuş yere hayır.
Oruçlu iken bulunduğun yerde vakit girmedi ise, vakit yakın olan yere evet, vakti geçmiş yere hayır...
Tayy-i mekânda gideceğin yer ne kadar uzak olursa olsun seferi değilsin. Unutma!
Bu işde seferilik yoktur.
Bunu da unutma!..
Bu lâfları hikâye gibi dinle!
Yapmadığın veyahut henüz yapamadığın işlerin târifinden başka birşey söylemiyoruz.
Sesin tayyi, görünme tayyi, her vakit olur.
Cesedî tayy, yukardaki târif içinde olur.
Gündüz ise, gündüz olan yere, gece ise, gece olan yere tayy yapılır...
Zulümden, belâdan, âfetden, esaretden kurtulmak maksadıyla tayy, 'takdire" isyan gibidir olmaz.
Tayy-i mekânda cesed, ruhun tamamıyla emrindedir.
Cesed o anda ruh gibi seyyal ve lâtif olur.
Adeta atomlarına ayrılmıştır.
Sür'at ruhun sür'atidir ki ziyâ ve elektrik sür'atinden fazladır.
Tayy yapan zât:
Eşyayı da, hayvanı da, nebatı da, insanı da, birlikte aynı şekilde tayy yaptırır.
Her hangi birinin rüyasına girmek de bir nevi şeklî taydır.
Bu gibi rüyaların tefsiri rüya görene aittir.
Ki bunda : ikaz, ihtar, davet, iyiliğe çekme vardır.
'Resûlü Ekrem'i" rüyada görmek, Resûlün arzusu iledir.
Gizlidir.
Gördü mü insan kimseye söylememelidir.
O zât sahabe olmuş olur.
Bilmeden onu gören de tabein olur.
Bu sûretle sahabe ve tabein dünyada eksik olmaz.
Söylenmediği takdirde bu gibiler tavırlarından, yüzlerinden bellidirler. Fakat ehli için ancak...
Onun için bir kimseyi hor görme!
Kibre gidersin...
Dr.Münir Derman (K.S)
----------------------------
Linki de bırakayım konu hakkında tüm detayları okuyabilirsin.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]