Alıntı:
JoKeR Nickli Üyeden Alıntı
Size göre kimin mizacı sertse hakkaret ediyorsa ilim irfan sahibi oluyor dimi bu kadar dar görüşlü olmayın Celcelutiye şirktir diyeceğinize Araya cin ismi karıştıran şirk işliyor diyin bende desteklerim sizden çok ben hakkaret ederim yok size laf anlatmak çok zor siz bildiğinizi hakkaretle işitp gördüklerinize inanın
|
konu biraz fazla saçma geldi bana süryanice en kadim bilinmez dil mi günümüzde konuşanlarda yok mu celcelutyi e yazıldığı zamandaki süryaniceyle şuanki birmi
celcelutyie de bundan çevrildi ha bazı isimler anlamı manası eski çağlardan günümüze gelene kadar unutulmuş veya değişmiş olabilir belki o zamanlar bile pek anlamı bilinmezken enerjisi bile farklı iken günümüzde değişmiş olabilir
ve celcelutiye türkçe çevirisine bakınca nerde allaha ortak koşacak(şirk) düzeyde bir durum olay veya yemin var yazında görelim de tartışalım çok eski bir kaynak olan bu beyitinin belirsiz olması gayet yozlaşmaya bozulmaya açık
(beyitlerinin karışık olması farklı sayılarda olması 122 124 vs./ yada berhetiyenin altindaki azimetin herkesin farklı yazması vs.)
ilim ehli olan öğrenir istifade eder bilmeyende ne yaparsa yapsın bu durum berhetiyedede geçerli hz süleymanın vezirinin yazdığı kasem deki isimler allah ismi diyoruz lakin gelenlere mümin şeytan cinler değilmi? alimlerin bir kısmı melek dahi diyor bu 2 sine ki bu varlıklar islamiyeten oncede diğer hak dinlere tabi değilmiydi zamanla bazı şeyler değişir anlamı enerjisi şartları koşulları
üstelik berhetiye ve celcelutiye dışındada kasemlerde var ondanda öte tılsımlar var onlarıda üstüne derin araştırmalar yapıp tek tek hüküm mü vereceğiz o hükmü verecek şeyhül islam derinliğindeki alim evliya molla artık kim ise versede öğrensek hükmünü dimi belli ki bazı konular üstü kapalı yoruma açık bırakılmış ki hükmü versede ne kaynağı ne yorumu yaptığına göre amel etmekde kişiye kalmış ?
olayın mantığını kavramak lazım
kasemler sözlü yemindir
varlıklar ile yeminleş yeminleşme önemli olan ne amaç uğruna kullandığın hayr mı şermi şeraita uygunmu değilmi şuan yüzlerce mümin görünümündeki ifritin veya ifrit görünümündeki müminin yada direk ifritin hayr işleri yapabildiği sahihdir bunlarla şifa yapabilir yada birinin öldürebilirsin vs vs.
aletlerin silahların kötü bir yada iyi bir namı olması kullancısına bağlıdır cin cin diyoruzda Kimse de çıkıp kafirlerle barışmayı cihadı siyaseti diplomasiyi tartışmıyor işin hepsi sosyolojik etkenlerde psikolojide yattığı halde kimsenin pekde umrunda değil cin olunca başka kurallar insan olunca başka kurallarmı var cinlere farklı bir şeriat ayeti varda insanlara farklı mı?
-mümin mümin kardeşinin derdini gidermesi sevaptır
-derdi olana yardım etmek ve bu süreçte dinen caiz görülmeyen -o alkolu bez le yarayı dezenfekte etmek
-domuz kanından üretilen insülin ile hastalığı düzeltme
-en ağır kafa yapan ağrı kesen morfin vb .gibi şeyler nasıl caizlik kazanıyorsa
-cinleri aracı ederek dertleri sorunları allaha şirk koşmaycak koşullarda kullanmak caizdir
DERİN KONULARI TARTIŞMAK kavga etmek bir sonuca ulaştırmaz kalpinde iyi bir kötü bir niyet ne varsa allah bilir kararı verir o yüzden biri şirk koşuyorsun diyince sanırsınki o yaptığından vazzgeçiçek tovbemi edicek yoksa dindenmi çıkıcak yaklaşıma bak ya insan güzel sozlerle uyarır ne bu oyle aforoz misali olmaz sert veya kötü konuşursan herkes uzaklaşır yanından ayetlede sabit değilmi zaten bu dediğim mantığınızada yatmıyormu ? ? ? ?
ve herkes bildiğiyle amel etsin tartışmayı fitneyi bırakalım kuran ve sahih hadisler yazılı herkes bulabilir tartışmaya yoruma açık konularıda bunları inceleyip akıl nimetiyle amel etmek herkesede yeterde artar aklı yettiği kadar amel edebiliriz zaten
ayetler:
-Enfal, 60-61
-Tevbe Suresi 71
-Cin suresi 13
hadsiler:
-“Müslüman, Müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, haksızlık yapmaz, onu düşmana teslim etmez. Müslüman kardeşinin ihtiyacını gideren kimsenin Allah da ihtiyacını giderir. Kim bir Müslümandan bir sıkıntıyı giderirse, Allah Teâlâ o kimsenin kıyamet günündeki sıkıntılarından birini giderir. Kim bir Müslümanın ayıp ve kusurunu örterse, Allah Teâlâ da o kimsenin ayıp ve kusurunu örter.” (Buhari, Mezalim 3; Müslim, Birr 58)
-“Müslüman Müslümanın kardeşidir. Ona hiyanet etmez, yalan söylemez ve yardımı terk etmez. Her Müslümanın, diğer Müslümana ırzı, malı ve kanı haramdır. Takva buradadır. Bir kimseye şer olarak Müslüman kardeşini hor ve hakir görmesi yeter.” (Tirmizî, Birr 18)