Alıntı:
ata103 Nickli Üyeden Alıntı
Öncelikle ben Allaha ve dinine iftira atıyorsam Rabbim bana hidayet versin, hakkı göstersin.
Allah'ın iradesinin,kudretinin,işitmesinin,görmesinin her yeri kapsadığına inanıyorum ama zatının Arşta, yarattıklarının üzerinde olduğuna inanıyorum
Getireceğim Deliller:
"Firavun dedi: Ey Hâmân, bana yüksek bir kule yap ki o sebeblere (yollara) erişeyim, (yani göklerin yollarına erişeyim de Mûsâ'nın ilahına çıkıp bakayım)" (Mu'min, 36-37).
"(ALLAH, yaratma) işi (ni) gökten yere düzenler" (Secde, 5).
"Hayır ALLAH onu (İsâ'yı) kendisine yükseltti" (Nisâ, 158);
"Güzel söz O'na çıkar" (Fâtır, 105)
"Gökte olanın, sizi yere batırmayacağından emin misiniz?" (Mulk, 16).
Göklerin yukarısında Arş vardır. Arş, göklerin yukarısında olunca "Gökte olandan emin misiniz?" buyurmuştur. Çünkü ALLAH, göklerin üzerindeki Arş'a istivâ etmiştir. Her yukarıda olan, göktür. Arş, göklerin en yukarısıdır"
(İmam el-Eş'ârî, el-İbâne an Usûlu'd-Diyâne, Medine 1975, s. 30-31).
Bir adam Peygamber'e siyah bir cariye getirdi ve:
- Benim üzerime mûmin bir köle azat etmek vacib oldu. Bu kâfi midir? diye sordu.
Peygamber (s.a.v) o cariyeye sordu: "Sen mûmin misin?"
Cariye: "Evet" dedi.
Peygamber (s.a.v.): "Peki, ALLAH nerededir?" diye sordu.
Cariye göğe işaret etti.
Bunun üzerine Peygamber: "Onu azad et, o mûmindir" dedi.
(Muslim, el-Mesacid, 33; Ebû Davud, es-Salat, 167, Eyman, 16; Nesâî, Sehv ; Muvatta, Itk.8-9; Ahmed îbn Hanbel, 11/291. 1;
İbnu Ebi'l-İzz el-Hanefi, Şerhu'l Akîdeti't-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288; İmam-ı Azam'ın Beş Eseri, İstanbul, 1981, s. 45-48 Arabca kısmı).
İmam Mâlik'e ALLAH'ın Arş'a nasıl istivâ ettiği sorulduğunda; "O Rahman, kendini vasıfladığı şekilde Arş'a istivâ etmiştir, O'nun hakkında nasıl sorusu sorulmaz" demiştir. Başka bir rivayete göre ise şöyle demiştir:
"İstivâ (Arab dilinde anlamı)meçhul değildir. Keyfiyeti akıl ile bilinmez. Buna iman etmek vacibdir ve bu konuda soru sormak bid'attir" (Beyhakî, el-Esmâ' ve's-Sıfât; Mısır 1358, s. 408)
Câbir ibnu Abdullah (r.anh)’dan, şöyle dedi:
Rasulullah (s.a.v.) Veda haccında Arefe günü vermiş olduğu hutbede şöyle buyurdu:
Ben vazifem olan tebliği yaptımmı ne diyorsunuz?
Sahabelerde; Evet Ya RasulAllah hakkı ile yaptın diye cevab verdiler.
Rasulullah (s.a.v.) de şehâdet parmağını SEMAYA DOĞRU KALDIRIP İNSANLARA KARŞI İNDİREREK ALLAH'IM ŞAHİD OL DİYE ÜÇ KERE TEKRAR ETTi.
(Bu Hadis'i Buhâri (1739) Muslim (121 Ebu Davud (1905) ve Ahmed (1/447) rivayet etmişlerdir.)
sizden de Allahın zatının heryerde olduğuna dair delil getirmenizi istiyorum
|
arşın düzenin ve Kürsi nin yukarda olması ile ilgili bunlar hakkın yukardana dair kesin bir delil degilki daha aciklama bile yapmasina izinvermeden iftira ci dersin boyle birşey istersin?
ben yukardayim gibi net bir aciklama var ki yukari da nere yukari arap yarim adasinin yukarisin mi dunyanin yarisinin mi tum dunya mi hoyle.bir ayrinti verilmediyse yukaridan kasitin nere olduğunu nerden biliyorsun bilakis imami azam imam malikle amel ettigini gormek göz lerimizi yasartiyor
üstelik cok net ve basit.bir aciklama ile bu konuyu biticegini dusunuyorum hani döndürmezsen acikca belirtilmis
"Andolsun insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz. Ve biz ona şah damarından daha yakınız"
biz derken kendi ve seçili bilmediğimiz varliklari kast ettigine göre ne aksi sadece varliklarla nede sadece kendisi ni kast etmedigini goruruz
ki 3bin nelek olab ali imran kisasina bakınca kalpleri mutmain olsun diye yoksa hak dogrudan tecelisi yardımınin yetiscegini müdahale etceginide deginiyor bunlardan yola cikar dediğimi sanirim oturrtuyoruz yani hak diledigi yerdedir ve insanlara baya yakındır seytan damarlarda gezerken o sah damarimizdan daha yakındair