Alıntı:
Jigsaw44 Nickli Üyeden Alıntı
"Allah ve Resul'ü bir konuda karar verdiği zaman, hiçbir inanan erkek ve inanan kadın için, o konuda tercih hakkı yoktur. Kim Allah ve Resul'üne asilik ederse o, açık bir sapkınlıkla sapmış olur."
"Onlar, Allah'ın mesajını iletirler ve O'na huşu duyarlar ve Allah'tan başka hiç kimseye huşu duymazlar. Allah, hesap görücü olarak yeter."
(Ahzab 39)
Burada Resulunun tebliğ ettiği şeye asilik etme deniliyor. O dönemde peygambere asilik eden kişilere yönelik söyleniyor bu. Peygamber kuran dışında birşey söyleyemez. Kendisi kural koyamaz. Bitti!
|
bu ara peygambere kura ndışında da sorular geliyordu ayetlerde açıklanmayan o tür durumlarda peygamber kendi akıl iradessi ile cevaplar veriyordu o cevaplar da günümüze alimlerce geldi ama bu ayete ve allah resulu ayetlin dışında dna önemli kararlar almış islami kaidelere gözeterek biz bu kaideleri nasıl öğrencez kardeşim en basiti sen o zamank asilik edenlere demişsin müşriklerde aislik ediyorlardı müşriklere biz ayet geçmiyorsa senin önerdiğin şeyi sünnet namaz onceki kılınnan sünet namazları kılmayız vallah di diyorlardı şimdi bu durumlara ne diyorsun sen nee olsa nebi ayetler dışında da olan melek olmayan insan olan kureyşli kuru et yiyen bir kabileden gelen okuma yama dahi bilmeyenbiri idi ? bu adam ymeiyo içmiyor sohbet etmiyor alışveriş yapmıyormuydu yapıyordu kendisi sohbet ediyrdu dini konularda bu konular ayet değil ama ayetlerde nebi nefsiyle konuşmadığ yazıyor ee?
bu durumda bu sohbetlerdeki soruları allahın resulunun karar verdiği fikir ayrılıklarını cevabını nasıl öğeneceğiz hadisdir alimdir sahabedir itimat etmiyordun ya hani bitti diyip kapatın konuu yama açtım kusura bakmada
kuranda kadın erkek eşit değil falan de deniyor
en basiti kuranda hac a gidin diyor şu şu şekilde kaç kere gitmeliyiz hacca ?
bak başak bir ayet sohbetlerdeki sorulra ithafen
Ey inananlar! Allah'ın ve Resûlü'nün huzurunda öne geçmeyin. Onların önüne kendiniz geçmediğiniz gibi, onlardan önce konuşmaya, bir iş hakkında hüküm beyan etmeye de kalkmayın." (Hucurât, 49/1)