Alıntı:
ulucayto Nickli Üyeden Alıntı
arkadasim putlar gibi el baglamak ne sen arkeolog musunda o el baglamanin anlamini biliyorsun belkide yüzlerce yildir kendinden ust mertebedekine saygi niteliginde bir anlamı var veya baska bir anlamla bir kavim amel ediyordu sen eski kavimlerin zamanindami yasadinda onlarin ne amacla yaptigini bildigini iddia ediyorsun bu kadar emin
hristiyanlardada yanlis hatirlamiyorsam omman mi bir isim var cevirisinde allah anlami çıkıyor tam olarak ustelik kuran cebrail a.s ruhul Kudüs yani ile peygamberimize indi sen allah in nebisinden daha mi iyi bildiğini iddia ederssin sadece kuranla mi amel ediceksin ne? ciddi misin ben okumamisim senin kadar derin ve iyi ac bakayim Kuran'da namaz nasil kilinir diyor cumaya da gidin diyor cami nasil olmali ne yapilmali bak bunlar ayetlerde yazmiyorsa boyle melum melun bakarsin allah emr ediyor ee sen napican kafanin keyfine gore dersen o zaman hic olmaz cunku allah ciddi bir durum olmasa ayet olarak indirmez eee neyle amel ediceksin sen cuma gunu nasil namaz kilicaksin anlat saat kacda kilincak topluca tummmuminlere cumaya gidin diyor saat kacda kac rekat hocam kuran da namaz vakitleri gumes doğuşu batisi arasi gibi tarifler var ikindiyi ogleni sabahi saat kacda kilicaz abdest aliniir diyor yuzunu yikamak vs den bahseder yüzunun neresi yuz boynuna kadarmi kulaklara kadarmi tum kafami saclar a kadarmi nerde ayrinti sadece yuz kollar bas ve ayaklari yika sadece farzlarini yerine getirirsin yanlis degildir ama birisi abdest almak istediginde nebinin gosterdigi ile degil sen bildigin kadarini anlat olurmu? ve ayetle anlat mumkun oldugunca kelimeleri anlaminida iyice incele
ve sana sunu diyom kurani allah indirdi ve onlar koruyor sen hic canını sıkma ve araplarin gelenegi ni din diye evrenselige uyduruyorlar diyorsun obur alemin tum kanun namesi seriatla yonetilir eski dinlerde hak dinlerde iken obur alemde ayni sekilde amel edilir islamiyet gelince seriata dondu ki allah zulcelali kerim bir ayeti indirdikmi daha iyisini indirmeye gucumuz yeter diyor yani bazi seylerin hukmu dilerse hak daha iyisi ile degistirir o ne dilerse olur kun fe ye kun
siyah carsaf neden giyiyorlar abi araplarin gelenegi yok kafaya sarik takilirmi arap gelenegi sanisin zengin bir kavimde ellerinde sinirsiz imkan varda kara carsafi kültür lerinde var diye benimsediler
sen orasini birak ne diyorda ayete haramalrdan mumin erkekler kadinlar gozlerini sakinsin ortunsun vs diyor ziynet nedir sen bilirmisin arapcada kac tane anlama gelir ziynet sen ne anladin ben ne anladim arap dil bilgisinde uzman misinki sen o ayeti kafana gore yorumlarsin
bu hangi tefsiricinin ameli ile hareket edersin diyanet mi elmali hamdir yazirin disindakilere ben ehemiyet vermiyorum
velhasil cok basit sen hangi kaynakdan yola ciktinda Arap gelengine düşman edindin bak kapanmak icin siyah carsaf zorunluluku yok denildigi gibi belli bolgeler belli uzuvlari belli etmeycek sekilde dikkat cekmeycek renkde vs giyilmesi caizdir bu durumda bas ortusu yada baska bir kulturun ortusu giyinmesi sakincali degil zorunluluk degil burdaki niyet maksat belli sen abi ortunme yerine başörtüsünü aarapca olarakda verebilirsi diyorsun allah zul celal oyle uygun gormus araplarda ellerindeki imkanlar dogrultusunda onu kullanmislar sende ortun farkli bir tarz giysi ile ne var bunda
bak cok basit bir konuya değindim 4 buyuk halifeye tabi olmakda sakinca yok demi onlarin nasil amel ettigini bu kadar ince islerle ugrasiyorsun bilmen gerekir
heh 4 buyuk imamida o zaman bilmen gerekir bunlar arapanipulasyonununa agir ugramis deliler degil yillarini hadisleri kurani arastirmis tartısmis yorunlamis sahsiyetler bu kisiler kadar agir calismalar heer.mumin dogdugunda yapmaz daha kisa oz onemli yerlerini bilgilerini kitaplarini okuyup öğrenirler kaynaklari gonlu istiyen kitapda inceler
sen de bas ortunme konusunun imam gazali caferi sadk yada diger mezhep imamlari in kitapalrini okuyup ogren
abi ben arap kulturunun altinda kalmislardan dinimi ogrenem dersen
1 peygamberizde arap irkcilik yapma
2 cennetle mujdelenenlerde de araplarda bir kac sahsiyet
3 araplara indi en cahil dunyadaki kesim o zaman orasiydi ve allah oyle layik gördü sereflendirdi tum insanlığa yayildi sonra
4 buhari tirmizi gibi buyuk guvenilir duzgun kaynaklariyls ünlü hadis alimleri var onlarla amel et
5 hani dedin ya tum hadislere karsi degilim hangilerine karsi degilsin soylesen cok basit hemen onuda cevapliyim senin düşüncendeki biri hadisleri inkar ediyor demekdir çünkü
ki buda kurana tersdir de yukarda acikladigim uzere neyse hadisleri kabul ediyorum dedin kaynaklariyls hadisleri goster bakalim ne kadar dogru yanlis tartisalim dogru olanlarin kaynagi saglan sahabalerce fikir birligine varilmis hadislere sahih hadis denir sahih hadislerle amel etcegin vakit o hadisi hangi alim kaynagindan kisisinden alinmis onu ogrenelim
sonrasi zaten basit sende o alimin bilgilerinden yola cikarak amel edersen yani arap kulturu ksrsiyim kafasindan cikar o alimin ogrencileri ve kendisinin el yazamalarindan amel edersin zaten zamanin vaktin bol ve ince islere bu kadar ehemiyet veren kendi idealerine bagli biri boyle bir mesaketli isi rahat likla yapar bu alimler akilsiz degildiler yillarini bu hadis senetlerini arastirip kitaplara cevire cevire cevire cevire dokup döküp dizlerini bosa curutmediler ah ah sanirsin bideo kamera olcakdi da hersey elimize gelcekti kurani kerim
bak diyorsun ya nebi nin dediklerine muhalefetsin ya kuran eksiksiz degilmi diyorsun ya alimlere muhalefet ediyordun
nasil koru korune baglaniyon diye kuran ne zama kitap hale getirdi cüz cuz hz omer ve ebu bekir zamaninda kitap haline ise hz osman zamaninda neymis hafizlar araciligi ile o okudugun kitap cikmis o kitab o hafizasina kazinmis olan sahabeler sayesinde cikmis peygamberin hal ve hareketlerini ezberleyen ve kitaplara ogrencilerine aktaran sahsiyetlerde bahsediyoruz kardesim neye muhalefet ettigi e dikkat et laflarinada kör olan kim en iyi allah bilir ayetleri iyice okursan daha iyi anlarsin tavsiyem elmali hamdi yazir ama sen bilirsin baska tefsiriciyi düşünuyorsan
arkadaş kuran eksiksiz diyor hasa evet kuranda eksik yok lakin arap milleyetciligine karsiymis anlatsin bakalim nasil namaz kiliyor abdest aliyor cumaya gidiyor kendi ustu basini giyiniyor israf nedir arap dilbilgisinde yillarini vermis bir ozguvenle savunuyor ve bilmedigi kisilere kör diyicek kadar alim anlatsin hele kör bizmiyiz eksigimiz nerde anlayalim
|
Bilindiği gibi Mecusiler kendi büyükleri ve kralları karşında ellerini ihtiram olsun diye bağlayıp sine veya karınlarının üzerine bırakmaktadırlar. İranlı esirler ikinci halifenin huzuruna getirildiğinde bu şekilde yapmış, bu iş Ömer’in hoşuna gitmiş ve şöyle demiştir:
“Allah’ın huzurunda namazlarda bu şekilde yapmamız güzel olur.” (Belâzürî-Ensabüleşraf kitabı, mustemsik’u Urvetu’l vuska, c.6, s.531 ve mecmeu’l Bahreyn kitabı)
Ehl-i Sünnet’in de dört mezhebinden hiç birisi el bağlamanın farz olduğuna dair fetva vermemiştir. Hanefî, Şafii ve Hanbelî mezheplerinde sünnet olduğu söylenirken, İmam Mâlik’in ise Meşhur fetvasında ellerin namazda açılması ve bağlanmaması gerektiği yönündedir. Bu konuda Ehl-i Sünnet’in şu kaynaklarına başvurulabilinir: (El-Mecmeu’l-Lübâb, C.1, S.71, El-Muğnî, C.1, S.473, El-Hidâye, C.1, S.47, Şerh-u Feth-il Kadir, C.1, S.201, Neyl-ül Evtar, C.2, S.203, Şerh-ul Hidaye,C.1, S.102, El-Mebsut, C.1, S.23-42)
3. Ebu Hamid Saidi’nin hadisi: Bu hadisi pek çok Ehl-i Sünnet muhaddisi rivayet etmiştir. Hadisi Beyhaki’nin naklettiği şekilde veriyoruz:
Ebu Abdullah Hafız’ın bize naklettiğine göre Ebu Hamid Saidi şöyle dedi: “İçinizde Rasulullah’ın (s) namazını en iyi bileniniz benim.” Ona dediler ki: “Bu nasıl olur? Peygamber’le bizden fazla birlikte bulunmadın.” Dedi ki: “Evet.” Dediler ki: “Öyleyse gördüğünü bize anlat.”
Dedi ki: “Allah’ın Rasülü (s) namaz kılmak istediğinde, ellerini omuzlarına kadar kaldırır ve tekbir getirirdi. Bu sırada bütün uzuvları kendi yerinde sakince dururdu. Sonra kıraata başlardı. Kıraat bittikten sonra tekbir getirir ve ellerini omuzlarına kadar kaldırırdı. Sonra rüku eder ve ellerini dizlerinin üzerine koyardı. Orada sakince durur, başını ne kaldırır, ne de indirirdi. Sonra doğrulur ve şöyle derdi: ‘Semiallahu limen hamideh.’ Sonra ellerini omuzları hizasına kadar kaldırır ve uzuvları kendi yerinde sakince durduğunda şöyle derdi: ‘Allahu ekber.’ Sonra yere eğilir ve ellerini karnından biraz öteye yere koyardı. Daha sonra başını yerden kaldırır, sol ayağını büker ve üzerine otururdu. Secdeye gittiği zaman ayak parmaklarını birbirinden açar, sonra geri doğrulur ve sonra başını tekrar yere koyar ve derdi ki: ‘Allahu ekber.’ Sonra ayaklarını büker ve üzerlerine sakince otururdu. O sırada bütün uzuvları kendi yerinde sakince dururdu. Sonra bu yaptıklarını ikinci rekatta aynen tekrarlardı. İkinci rekat tamamlandığında doğrulur, tekbir getirir, ellerini namazın başlangıcındaki gibi omuz hizasına kadar kaldırır ve bu hareketleri namaz sonuna kadar sürdürürdü. Son secdeyi yaptığında hafif sola kaykılarak otururdu.” Ebu Abdullah Hafız, Ebu Hamid Saidi aracılığıyla Rasulullah’ın (s) namazının keyfiyetini beyan ettikten sonra şöyle dediler: “Doğru söyledin. Allah Rasülü (s) işte böyle namaz kılıyordu.”
Beyhaki, el-Sunen, c. 2, s. 72, 73, 101, 102; Ebu Davud, el-Sunen, c. 1, s. 194 bab “İftitahu’s-Salat”, h. 730-736; Tirmizi, el-Sunen, c. 2, s. 98 bab “Sıfatu’s-Salat”; Ahmed’in Müsned’i, c. 5, s. 424; İbn Huzeyme Sahih’inde bab “el-i’tidal fi’r-Rüku”, sayı: 587.