Alıntı:
ata103 Nickli Üyeden Alıntı
Ölülerden kim yardım istemiştir ? sahabe? tabiin? tebei tabiin? ondan sonra gelen imamlar? bunların hiç birinin böyle bir şirk ameli yapmamış olması bir delil değil midir?
Seyyid Şeyh Abdulkadir Geylani Rahimehullah
"Yaratılanlardan hiçbir şey istemeyin, çünkü onlar (sizin gibi) aciz ve muhtaçtırlar. Kendilerine ve başkalarına bir zarar ya da bir fayda vermeye güç yetiremezler".
(Muhyiddîn Ebû Muhammed Abdulkādir b. Ebî Sâlih Mûsâ Zengîdost el-Ceylânî, Fethu'r Rabbani we'l Feyzu'r Rahmani, Sf: 178, 186)
Abdulkadir Geylani “Fethu’r-Rabbani” adlı eserinde ise şunları söylemektedir:
Ey Müsibetlerini Mahluka şikayet eden kişi! Seni mahluka şikayet etseler bile hangi şey sana fayda verir ?
Azza ve Celle’nin hakkı hususunda onlara itimat edip şirk koştuğunda, sana ne fayda ne de zarar verebilirler, senden uzaklaşırlar. Seni onun öfkesine düşürürler.
Yazıklar olsun sana ki, Allah sana başkasından daha yakın olduğu halde, O’ndan başkasından bir şey istemekten utanmıyorsun!?
لا تدعو مع الله أحداً كما قال: فلا تدعو مع الله أحدا
Allah ile beraber bir başkasına dua etme! Şu buyruğunda olduğu gibi: “Allah ile beraber bir başkasına dua etme!”(Cin:18)
" لا تخف أحداً ولا ترجه ، وأوكل الحوائج كلها إلى الله ، واطلبها منه ، ولا تثق بأحدٍ سوى الله عز وجل ، ولا تعتمد إلا عليه سبحانه ، التوحيد ، وجماع الكل التوحيد"
Ölümüne vesile olan hastalığı esnasında oğluna şöyle demiştir:
“Kimseden ne kork nede ümit var ol! İhtiyaçlarının hepsini Allah’a havele et! Ondan talep et! Allah Azze ve Celle’den başka bir kimseye güvenme! O Subhan olandan, tevhid’den ve tevhidin bütününden başkasına dayanma!”(Feth’ur-Rabbani ve Feyd’ur-Rahmani)
|
1-bak bak işte şimdi yanlış ettin kendi menfaatin icin ayetleri lehine kullandin abi sen diger yazilarinda demedinmi
hayata olanlardan yardim istenir sorun yoktur
biz onceki tartısmada demedikmi bir seye ihtiyacin olunca doktora avukata gitme diye bak senin bu ayetlerin hicbirinde
olulerden yarim istenmez demiyor benden baskaindan yardim istenmez diyor e senin diger açıklamalarina ters düştün
bu gerdekten cahillikdir hüsranliktir
kurana bazi ayetler vardir yoruma aciktir bqzilari ise yoruma kapalidir
sen kuran syetlerini tefsir edecek bilgide olduğunu dusundugun icin aalip alintilarsin ama kendi bu yazida diger yazdiklarina ters dusersin şimdi hepimiz gunahtamiyis
Müslüman, müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, haksızlık yapmaz, onu düşmana teslim etmez. Müslüman kardeşinin ihtiyacını gideren kimsenin Allah da ihtiyacını giderir. Kim bir müslümandan bir sıkıntıyı giderirse, Allah Teâlâ o kimsenin kıyamet günündeki sıkıntılarından birini giderir. Kim bir müslümanın ayıp ve kusurunu örterse, Allah Teâlâ da o kimsenin ayıp ve kusurunu örter.”
Buhârî, Mezâlim 3; Müslim, Birr 58. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Edeb 38, 60;Tirmizî, Hudûd 3, Birr 19; İbni Mâce, Mukaddime 17
2-HANİ sen bu hadiste abi ölüden yardim istenmez sadece diye hadisi yorumlamisdin e kimden yardim istenmeye sorun yoktur diyorsun bu hadisi onayladiginda zaten yukardaki ayete bakincada kimseden bende başkası disinda yardim istenmez diye çıkarıp sunuyorsun
ata103 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hadiste ravi şöyle anlatmaktadır:
Âmâ bir adam Peygamber (s.a.v.)'e gelerek "Bana sıhhat ve afiyet vermesi için Allah'a dua et" dedi.
Rasulullah (s.a.v.) : "istersen senin için dua ederim. Ama dilersen sabredersin. Bu senin için daha hayırlıdır" buyurunca, adam: "Dua et" dedi.
Peygamber (s.a.v.) 'de güzelce abdest almasını ve şu şekilde dua etmesini emretti:
"Allahım senden istiyorum ve rahmet peygamberi olan peygamberin Muhammed ile Sana yöneliyorum. Ben şu ihtiyacımı gidermesi için seninle Rabbime yöneldim. Allahım, O'nu benim için şefaatçi kıl"
(صحيح sahih hadis)
Ahmed (4/138) Tirmizi : No 3578) Nesai es Sunenu'l Kubra (No 10419 10420) İbn Mace (No 1385) İbn Huzeyme-es Sahıhun (No 1219) Taberani el,Mu'cemu'l-kebir (9/No 8311-rivayetin merfu olan son bölümü)
el-Mucemu,s-sağır, (er Ravdu-d Dani No :508 rivayetin merfu olan son bölümü)
bu hadis ölüyle tevessül ile alakalı değildir
cok net diyorum ayetleri lehine olcak sekilde boyle yorumlayip kendini bu hale dusurme simdi dersim abi ben soyle demek istemisdim ne oyle demek istemisdin egwrki boyle sert ve er.meydani nda fenk ediyorsan ayeti hemen alip boyle kullan sonrada lehine gelmeyen durumlarda hadisleri yorumla varmi oyle is
3-bak bu ayeti halen açıklamiyirsun buhari nin neden dedigini.kabul etmez daha zayif bir kaynagi kabul edersin
Hazreti Ömer (ra)’in naklettiği şu rivayet zikredilir: “Allah Resulü’nden şöyle derken işittim:
‘Tâbiînin en hayırlısı, Üveys adındaki şahıstır. Onun bir annesi vardır. Vücudunda da beyazlık vardır. Ona söyleyin de sizin için Allah’a istiğfarda bulunsun.’”
Diğer bir rivayette ise “Sizden kim onunla karşılaşırsa, sizin için dua etmesini istesin.” demiştir. (Müslim, Fedâilü’s- sahâbe, 55, Hadis no: 2542) İmam Nevevi bu hadisin şerhinde şöyle der: “Bu hadîsten, dua talep eden daha faziletli de olsa, salih zâtlardan dua istemenin müstehap olduğu anlaşılmaktadır.” (Ebu Zekeriyya en-Nevevi, ilgili hadisin şerhi)
bak kisaca ozetlitim hz omer r.a daj muslimden kjmve diger destekleyici kaynaklarda hemfikir olunun rivaeyete gore hayata yasiyan bie makamca buyuk sahisdan yardim istemenin dua istemenin sakıncası yok 4 buyuk halifeden imer unlu hadis alimlerinden muslimden bahsediyoruz
Ey Allah’ın Resulü, bana afiyet ve sıhhat vermesi için Allah’a dua et.” Efendimiz,
“İstersen dua edeyim ya da istersen sabret, bu senin için daha hayırlıdır.”
Adam “Dua et.” dedi. Bunun üzerine Allah Resulü ona mükemmel ve kusursuz bir abdest almasını ve şu dua ile yalvarmasını tavsiye etti:
"Allah’ım, rahmet peygamberi olan Senin peygamberin Muhammed’in hürmetine sana teveccüh ediyor ve senden istiyorum. Sen’inle bu ihtiyacımın giderilmesi konusunda Rabbime teveccüh ettim. Allah’ım, o Rahmet Peygamberi’ni benin iyileşmem için vesile eyle." (bk. İbn Mâce, İkâme, 189; Tirmizî, De’âvât, 118; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 4/138)
4-bak bu yazidada peygamber den dua yardim iste iyir tienjzi kaynagi
simdi HEPSİNİ TOPLA deki abi ayetde kimseden yardim istenmez benden baska diyordun de hata soyle de bu hadislerde peygamber yanlis yapmis dua istiyene benden isteme git kendin dus et araci niye koyuyorsun alllah seni duymazmi benmi seni kurtaricsm demesini soyle veya peygamberimizin ayetleri cikarip senin ysptigin givi soylemesini dogru oldugunu soylr sen ayetleri daha iyi anliyorsun ya
Allah her şeyin yaratıcısıdır. Her şey O’nun kudret elindedir. Hakiki anlamda bütün işleri evirip çeviren O’dur. O’ndan başka Hâlık, Mûcid ve Müdebbir yoktur. Nebiler ve veliler ise kendilerinden yardım istenilen ve O’nun inayetine davetiye anlamında birer vesile-sebeptirler.
b. Bizim Allah’a ve Peygamber Efendimize yönelik sevgimiz ve muhabbetimiz, O’nun dışındaki her şeyden bize daha sevimli olmalıdır. Allah’tan ötürü Efendimizi, velileri, şehitleri, sıddîkleri vs. severiz.
c. Hakiki anlamda Allah’ın dışında medet ve yardım edecek hiç kimse yoktur. Her ne kadar o yardımlarını yaratıklarının eliyle veya vasıtasıyla bize ulaştırıyorsa da bütün yardım ve medetler O’ndandır.
d. Bizler, dua ederken, “Nebinin hakkı için, onun yüzüsuyu hürmetine veya filan veli kulunun hürmetine” dediğimizde, bu ifadelerle Allah’a daha yakınlaşmayı ve o zatların Allah katındaki mevkilerinin hürmetine dualarımızı kabul etmesini istiyoruz.
e. Tevessülün cevazı konusunda yaşayan biriyle vefat eden biri arasında ayrım yapmak, yani yaşayan biriyle tevessülü kabul edip de bekâ yurduna intikal edenlerle tevessülü reddetmek temelsiz bir iddiadır. Kaldı ki peygamberler ve şehitler bu dünyadan irtihal etmiş olsalar da, belirli bir hayat mertebesinde yaşamakta ve dünya ile alâkaları devam etmektedir. Dünya ile irtibatlı olan peygamber ve şehitleri vesile kılmakla bedeni ile hayatta olanı vesile kılmanın ne farkı olabilir ki?
f. Hakikatte tevessül, Allah’ın belirlediği ve takdir ettiği neticeler için yerine getirilmesi gereken sebeplerden sadece biridir. Hakiki tesir Allah’tan olmakla birlikte, Allah, varlık âleminde sebeplerle sonuçlar arasında bir mukarenet (birliktelik, yakın sebeplilik) kılmıştır. Buna göre tevessülün hükmü diğer sebeplerden farklı değildir. Zîrâ Allah’ın bir hastalığın iyileşmesini ve şifa bulmasını yahut herhangi bir ihtiyacın giderilmesini veya rızık genişliğine kavuşmayı salih kullarından birinin duasına bağlamış olabilir. (Abdullah el-Humeyri, et-Teemmül fi hakikati’t-tevessül, Dâru Kurtuba, Beyrut, 1422, s.50 vd)
Sonuç olarak, kendisiyle tevessül edilen şahıslar, esas gaye ve maksat yerine geçirilmemeli ve onların sadece bir vesile ve vasıta olmaktan öte hiçbir yetkilerinin bulunmadığı unutulmamalıdır. Bütün bunlarda İlâhî iradenin esas olduğu da gözden kaçırılmamalıdır. Bu kıstaslara uyularak yapılacak bir tevessülün, şirkle ilgisi yoktur. Ancak her masum düşüncenin kötüye kullanımı mümkün olduğu gibi, bunu da suistimal eden bir kısım cahiller bulunabilir. Bu, meselenin özüne zarar vermez.
5-sen hayata kalanlardan bile yardimi onaylayip sonra ayete olu yasa diri ifadesi belirtilmedi halde alip kullandiginda
hem kendine ters dustun onu birak oluden himmet istemeyi
Şirk tir dedin iste enteresan dehil cahiliktir bu
su yazı da hadis alimleri halifelerin buyum kaynaklardan rivayetleri ile dedigini ters etmesi ni birak kendi iddiani desteklesin diye ayet kullanmani ama ayeti bende kendi lehine kullanabilicegimi bilmene ragmen cahilik ettin bu cok tehlikeli dir islami ilimlerde egitim ne seviyededir bilmem ama alimlerin bile hem fikir olduğu islere muhalefet ehli sunnete muhalefet tir ehli sunnet muhalefette nedir onu sen soyle
bak sen ayetlerle hareket ederim sadece desen zaten yaşaman mumkun olmazdi ama hadisde gecer allah cennetine alir belki diye
eger sen sadece ayet ve peygamberimizi ornek alsan
zaten peygamberimizi sahih hadisleriylr sadece hareket etmeliydin
ama sen naptin hadislerin bile sahih olanlarini degil makamca daha dusuk hadis alimleri ile hareket ettin o alimer dahada buyuk alimleri dediklerini reddiye ediyor ben bunu cok buyuk bir cahilik olarak gorurum o dedigin alimlerin ilmi kadar ilmin iste sahih hadisleri disinda ondan bundan etkilenenleri sen ornek al bak tekrar diyorum neden buharinin yorumlamis oldugu o hadisi kabul etmiyorsu da imamm hanefinin ogrencikerinde birini yada ibni ... tan etkilenmis birinin hadisleri ile hareket edersin
ben zaten hsreket etmen rahstsi edici degil SAGLAM OLMADİGİ AALİMLERCE tartisma konusu ola sahsiyetlerin lafiyla insanlarin kabul ettiği bir konuda siz şirk tesiniz demene ben rahatsiz oldum ne kadar buyuk bir vebal seriatin kilicini boyle kullanmak allah esirgesin co buyuk bir ziyan