Alıntı:
Why Nickli Üyeden Alıntı
Kardeşim ilk başta abdestsiz asla okuma el dahi sürme, Alemlerin Rabbinin kelamı dünyada herkesin elini uzattığında dokunabileceği bu kadar kutsal bir şey daha olduğunu düşünmüyorum.Edep gösterirsen, saygıyla hürmetle yaklaşırsan Kuran canlıdır kişiye niyetine haline durumuna ihtiyacına göre gereken edeb ve samimiyeti sende gördüğü an kendisini sana nasibin nispetinde açar Allahın izniyle.
Kuranı araplar bile anlayamazlar.Kuran arapça değil bilakis Allahçadır.Allah dilerse manayı, senin sadrına açar.Her ayetin hem zahiri hemde batıni olmak üzere manaları vardır. Bu manalar kişinin istidadı nispetinde, izin ve nasip dairesinde anlaşılabilir.
Bir sureye başla, önce arapçasından hemen ardından da mealinden oku ayet ayet bu şekilde devam et.Mealde algılamakta zorlandığın bir ayet rast geldiğinde hemen yaz internete o ayetin tefsirine bak. Ardından bu şekilde devam et. Bittiği zaman sure ertesi gün dilersen tekrar oku, dün okuduğundan daha farklı manalar açıldığını göreceksin. Allahın kelamı değişmedi senin anlayışın idrakın değişti. Hiç bir sureye o nedenle tam hakim olmak asla mümkün değil. Defalarca okusan dahi, tekrar nasip olduğunda bir kez daha hayret edersin burayı nasıl atlamışım veya anlayamamışım diye. Bu hayretlerin sonu seni başkalaştırır.Kuran aynı Kurandır ama sen artık eski sen olmazsın inşaAllah. Her gün en az 2 sayfa okumayı arapçası ve mealiyle birlikte alışkanlık edin.Okurken oluşabilecek vesvese, uyku hali gibi hayır yollarının vazgeçilmez engereği şeytanın oyunlarına karşı, Allaha sığın euzu besmele ve nas felak ayetel kürsi ile.Salavat çekip, küçük bir dua ile de başlaman çok güzel olur.Misal; Ya Rabbi kelamını anlayabilmem için bana yardım et, bana Kuranı sevdir, manasını benim kalbime aç, şüphesiz sen herşeyi hakkıyla işiten hakkıyla bilensin.
|
Gerek Kur'an okur iken gerek ise dinlerken belki okurken daha başka fakat bunlardan sebeb Her kişiye gelen fuyuzati ilahi ve manen kavrama hâli her kişide ayrı ayrıdır. Bununla beraber ortak anlama hâlleri de var... Herkese aşikâr şeyler de var sır da var. Bazen ortak sır da var ortak olmayan da.
Ayette ifade ediliyor.
Her bilenin üstünde bir bilen vardır.