Alıntı:
mekan58 Nickli Üyeden Alıntı
Cümleyi seçerken dikkat edilmesi gerekiyor demek istedim şöyle ki
Ayette hayra dua ettiği gibi şerre dua eder ifadesinden dolayı.
Hani hadisde ifade edilip de istihare ye yönlendiriliyor
Nedeni ise istenilen şeyin kendimiz için hayr olup olmadığını bilemeyeceğimiz için. İstişare den sonra İstihare tavsiye ediliyor.
Israrla ille de istediğimi versin diye demeyelim demek istiyorum yani.
Cümleleri seçmek nasıl
Allah'ım hayra çevir de ver veya benzeri cümleler ile istenilen şey Allah'ın ezeli ilminde bizim dünya dinî hayatımız için hayr değil ise (istihare duasında böyle ifadeler geçmektedir zaten) ve biz bunu bilemediğimiz için ısrarla ister isek bazen verir amma ki imtihan için veya başka hikmetler de olabilir. Aslında isterken söz içinde emir kipi gibi olan ver ibaresi sadece naz ehli için uygun. Amma ki maksadımız böyle değil ise sorun olmaz. Kişi naz ehli dâhi olsa ısrarla bilmediği şeyi istememeli
Kafa karıştırmak istemem ama şeytan şu ayeti hatırlatır ise her zaman değil ama bazen oluyor belki ileride de böyle yapabilir, buna da açıklık getirmek gerekir... Şöyle ki ayette Allah ''Her hayırda şer her şer de hayır'' ifadesi de var. Ama bu ayet ile Kendi nefsimizi teselli edip de kendimizde bir cüret (Cesaret) bulup da desek ki ben ne yaparsam yapayım şer ise Allah hayra çevirir yada çevirsin diye dua ederim vesvesesi ile karşı karşıya gelinebilir. Böyle hâl ile kendimizi kandırsak olur mu ben haram işlerim Allah hayra çevirir gibi hâşâ şeyler desek Olur mu biz Allah'a ortak mıyız hâşâ.
Hâşâ Allah ı bizim heva hevesimize göre kullanma durumu olabilir mi hiç
Heva hevesini ilah edinenler ile ilgili iki ayrı ayet var ki bu ilah gönülde yer edilmiş sevgiler.
Abdulkadir Geylani hazretleri nin ifadesi ile
Kalpte Allah'tan başka olan her şey puttur
Ona ortak koşmamak ile ilgili ayetler de var bilinir ki. Kimse onun mülküne ortak da değildir
Bunlarla ilgili ayetler de var bilinir ki.
Kimse Onun mülküne ortak değildir.
Bu da Allah'a isyan, iftira atma hâline kadar gidebilecek durumlardır.
Tıpkı şeytanın isyan edişi gibi. Biz Adem atamızı örnek alarak mütevazı ve iyi düşünce halinde Hüsn ü zann üzere olmak zorundayız Allah'a karşı. Ve Efendimiz s.a.v. e karşı. Aksi olduğunda itikadı hatta imanı da bozacak durumlarla karşı karşıya kalınır. Konu devamlı farklı merhalelere geçiş sağlayabildiğinden fazla da uzatmak istemem.
İşte bunlardan dolayı önerilmeyeceğinin daha faydalı olacağını umuyorum.
|
Anladım cevabınız için teşekkür ederim