Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Ölmüş Allah dostlarını vesile kılarak dua etmenin dinimizdeki hükmü nedir?
Tekil Mesaj gösterimi
  #28  
Alt 29.12.22, 20:19
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
☆ulucayto ulucayto isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,181
Etiketlendiği Mesaj: 223 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ata103 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ne Rasulullah SAV nede sahabesi hiç bir ölünün arkasından kuran okumamıştır ve ve ondan hasıl olan ecri de ölünün ruhuna hediye etmemişlerdir bununla ilgili herhangi bir nakil varsa söyle

ayrıca sen kimsin ki beni hadis inkarcısı yapıyorsun? sahih hadislerin hic birini reddetmiyorum şimdi sen o delil olarak getirdigin hadislerin sıhhatlerini söyle hadis alimlerinin o hadisleri nasıl gördüklerini buraya yaz ben sana birini söyleyeyim

Ölüye Kur’an okuma hususunda delil olarak öne sürülen hadislerden birtanesi şudur :

حدثنا محمد بن العلاء ومحمد بن مكّي المروزي، المعنى قالا: ثنا ابن المبارك، عن سليمان التيمي، عن أبي عثمان وليس بالنهدي، عن أبيه، عن مِعْقِل بن يسار قال: قال النبيُّ صلى اللّه عليه وسلم: " اقرءوا {يس~} على موتاكم"

{ …… Ma’kıl bin Yesar r.a dan. Dedi ki : Resulullah s.a.v : “ Ölülerinize { Yasin } okuyunuz “ buyurmuştur EBU DAVUD : 4.C.3121.N - İBNİ MACE : 4.C.1448.N -İBNİ HİBBAN : 5.C.2991. N - AHMED : 5 / 26 . 19790.N -HAKİM : 1 / 565

İBNİ HACER : Ravilerden Ebu Osman mübhem’dir. Yani meçhuldür.
TEHZİB : 12 / 370

İBNİ MUNZİR : Ravilerden “ Ebu Osman ve babası “ tanınmış kimseler değillerdir.

İBNİ MUNZİR : 5 / 310 / 922

EL – ALBANİ : Bu hadis zayıftır. Bu hususta herhangi sahih bir hadis yoktur.
DAİFU EBU DAVUD : 3121.N - TABU’L CENAİZ : 11. S -İRVAU ĞALİL : 688.N -MİŞKAT : 1622









Ölüler için okunup,hediye edilen Kur’an’ın sevabı onlara kavuşmaz,çünkü okunan Kur’an onların ameli ve kazancı değildir. Bunun içindir ki Allah’ın Resulü s.a.v ölülere Kur’an okumayı ümmetine tavsiye etmemiş ve ne açık bir ifade ile ve ne de ima yolu ile de olsa, onlara bu yolu göstermemiştir “
Bununla beraber, Sahabeden de bu hususta sahih bir nakil yoktur.Şayet bu hayırlı bir iş olmuş olsaydı,şüphesiz ki onlar bu hayırda bizleri geçerdi. - Yani onlar bizden önce bunu yaparlardı - Unutmayın ki,Allah’a yaklaştıran ameller ancak nas’la sabit olur. Bu gibi hususlarda ne kıyasla ve ne de şahsi görüşlerle hareket edilmez. “
İBNİ KESİR : 13.C.7554.S
SÜNNET’TEN DELİLLER

Ölülere Kur’an okunmayacağının sünnet’ten delilleri ise şunlardır :

عن أبي هريرة , أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : لا تجعلوا بيوتكم مقابر. إن الشيطان ينفر من البيت الذي تقرأ فيه سورة البقرة .

{ …. Ebu Hureyre r.a dan. Resulullah s.a.v şöyle buyurdular : Evlerinizi kabirlere çevirmeyiniz. Muhak-ak şeytan, içerisinde Bakara suresi okunan evden kaçar.}
MÜSLİM : 2.C. 780.n -TİRMİZİ: 5.C.3036.N AHMED : 2 / 284-337

{ …… Resulullah s.a.v şöyle buyurdular : Evlerinizde Bakara suresini okuyunuz, oraları kabirlere çevir-meyiniz.}
BEYHAKİ : 5 / 448 / 1056


Hulasa, ölülere faydası dokunsun diye Kur’an okumanın eğer dinimizde bir yeri olmuş olsaydı, Müslümanlara karşı çok şevkatli ve merhametli olan Peygamberimiz Muhammed s.a.v :

“ Evleriniz de Kur’an okuyunuz ve namaz kılınız, oraları kabirlere çevirmeyiniz “

diye nasihatte bulunmazdı… Çünkü,kabirler Kur’an okuma ve namaz kılma yeri değil-dir….. Bunun içindir ki ; Hayatı boyunca defalarca kabirleri ziyaret eden Allah Resulü s.a.v, ne böyle bir şey yapmıştır,ne ümmetine böyle bir şey tavsiye etmiştir ve ne de ima ile de olsa buna işaret etmiştir …..

{ Ve yine bir hadislerinde şöyle buyurmaktadır : Allah’ın size emredip de benim size emretmediğim hiçbir şey bırakmadım.Ve yine,Allah’ın size yasaklayıp da benim size yasaklamadığım hiçbir şey de bırakmadım.}
S . SAHİHA : 4.C. 1803.N


BU KONUDAKİ ZAYIF VE UYDURMA HADİSLER


{ …. Resulullah s.a.v buyurdular ki :” Kim kabristana giripte orada Yasin suresini okursa, Allah onların yüklerini hafifletir ve o kabirde bulunanların sayısı kadar o kimselere hasenat yazar “ }
EBU NUAYM . Fİ AHBARUL ESBAHAN : 2.344.345 - SUYUTİ . Fİ İLAL : 2 . C . 44 - EL- ALBANİ . SİLSİLETÜ’D DAİFE : 3.C.1246.N
أخرجه الثعلبي في " تفسيره " 3/161/2 من طريق محمد بن أحمد الرياحي : حدثنا
أبي : حدثنا أيوب بن مدرك عن أبي عبيدة عن الحسن عن # أنس بن مالك # مرفوعا .

هذا إسناد مظلم هالك مسلسل بالعلل :

الأولى : أبو عبيدة . قال ابن معين : " مجهول "

الثانية : أيوب بن مدرك متفق على ضعفه و تركه , بل قال ابن معين : " كذاب "
. و في رواية : " كان يكذب " .

الثالثة : أحمد الرياحي , و هو أحمد بن يزيد بن دينار أبو العوام , قال البيهقي " مجهول "

قال الألباني في " السلسلة الضعيفة و الموضوعة : موضوع

Hadis olarak zikredilen bu rivayet ; Salebi’nin tefsirinde zikredilmektedir. El-Albani – Allah kendisine rahmet eylesin – Silsiletü’d Daife’de zikrettiği gibi : “ Bu hadis Mevzu’dur “ yani uydurmadır.

İbni Main : Sened de bulunan Ebu Ubeyd Meçhul’dür,der.


İbni Main : Eyyub bin Müderrik için ; “ yalancıdır “ der.

Beyhaki : Sened te bulunan Ahmed er-Riyahi için “ meçhul “ der.

El-Albani : yine der ki : Sened de bulunan Eyyub bin Müderrik’in zayıflığı ve terki hususunda ittifak edilmiştir.
EL-ALBANİ . S. DAİFE : 3.C.1246.N

Bu husustaki uydurulan şeylerden bir tanesi de şudur :


{ … Resulullah s.a.v buyurdular ki : Kim kabristanın yanından geçer ve ihlas suresini onbir defa okuyup da bunun ecrini ölülere bağışlarsa,o kimseye ölü sayısınca mukafat verilir. }

Asrımızın muhaddislerinden Nasiru’d-din El Albani bu rivayetle alakalı şunları söy-lemektedir :

Bu batıl ve uydurma bir hadis’tir. Bunu Ebu Muhammed el-Hallal,el-kıraati alel Kubur 201 / 2 de.
Deylemi “ Abdullah b. Ahmed b. Amir’in babasından. Onun Ali er-Rıza’dan,onun babalarından rivayete dair bir nüsha’da zikretmiştir.

Bu ise batıl ve uydurma bir nüsha’dır. Bu,ya burada sözü geçen Abdullah’ın uy-durması ya da onun babasının uydurmasıdır.

Nitekim ez-Zehebi el-Mizan’da böyle demiş ve Hafız İbn Hacer’de el-Lisan adlı ese-rinde ona uymuştur.

Daha sonra Suyuti, Zeylu’l Ahadiysi’l Mevdua adlı eserinde aynı şeyleri tekrarlamış ve onun bu hadisini zikretmiştir.

İbn Arrak Tenzihu’ş Şeria el-Merfua fi’l-Ahadiysi’ş-Şeria ve’l-Mevdua adlı eserinde de aynı şeyleri söylemiştir.
EL-ALBANİ . K.CENAİZ : 142.S

{ … Resulullah s.a.v buyurdular ki : Hangi ölü- nün başında yasin suresi okunursa Allah onun işini kolaylaştırır. “
EL-ALBANİ : S. DAİFE : 5219.N

Hulasa,kabirlerde Kur’an okuma veya başka bir mekanda da olsa Kur’an okuyup onun sevabını ölülere bağışlama hususunda zikredilen bu ve bunun gibi rivayetler zayıf ve uydurma rivayetlerdir. İlim ehlinin de ifade ettiği gibi ; bu hususta sahih bir hadis yoktur.

Allah’u Azze ve Celle bizlere, hakkı hak bilip ona ittiba eden ve batılı da batıl bilip ondan uzak duran kullar olmamızı nasibeylesin ……


VEL HAMDU LİLLAHİ RABBİL ALEMİN



Okunulan kuranın sevabını ölenlere bağıslama mevzusu ihtilaflıdır..
bu 2 hadisin ne alakası var konuyla bu kuran okunamamya delalet ve kabire benzetmesi ölü gibi olmasına mübeğla sen benim verdiğiğim hadisleri değil kendi hadislerinin

ve buharinin ve Ebû Dâvûd un verdiğim hadislere neden cevapın yok?

buhari 300.000'den fazla hadis-i şerifi senetleriyle birlikte ezbere bilen bir âlim iken

ibni Maîn genelde Ebû Hanîfe'nin görüşlerini benimseyen âlimlerin öğrencisi

senin hadisis sahihliği malumken benim baktığım şahısın hadisin sahihliği asıl tartışılır yani ben daha fazla uzatmak istemiyorum bana göre araştıramlarımve görüşlerin islamiyete uygun değildir ki sende laflarından tavizler verdiğini düşününce sanan inanmamak bana göre adha hayırlı

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147