Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı
ornek verdigin kişi ibni teymiyenin en onemli talebesi ve ehli sunnete ters bir cok sözü olan kişidir,mesela hz. peygamber sav vesile kikarsk bike dua etmeyi şirk sayar,nesela muhyiddin ibni arabi hz. tekfir eder,mesela hz. peygamber sav sefatciligini kabul etmez,bunun gibi bir cok örnek verilelebilir....
internetten her bulunan bilgi mal bulmuş mağribi gibi paylasilmaz,öncelikle bilgi aldugin kişiyi arastirmak gerekir...
sorunun cevabi namazda gözleruni kapatmak mekruhtur,bu konuda hadis vardir,fakat bu mekruhluk tenzihidir büyük vebali yoktur..
Ancak namazda bakılması caiz olmayan bir şey görmemek için veya dikkati dağıtacak bir şey gözüne ilişirse, yahut görülen şeylerden ilgisini kesmek düşüncesiyle namazın manevi hazzı olan huşuyu temin maksadıyla göz yumulabilir. Bunda kerahet olmaz.
|
caiz olan 4 tevessül şekli bunlardır
1) Allah'ın isimleriyle (Esmaül Hüsna),
2) Allah'ın İsmi Azam'ıyla (yani Al-i İmran 1-2 ve Bakara 163'ü topluca okuyarak),
3) Kendi salih amelleriyle,
4) Yaşayan bir müslümandan dua istemektir.
Hanefî mezhebine mensup büyük alimlerden İbn Ebi’l-İzz (rh) şöyle demiştir:
“Kişinin, Allah’tan başkasını, duasının kabulüne sebep kılması ve onunla tevessülde bulunması caiz değildir. O böyle dua ederek şöyle demek ister, “Falanca senin salih kullarından olduğu için duamı kabul eyle.” Onun Allah’ın salih kulu olmasıyla berikinin duası arasında ne ilgi, ne bağlantı olabilir? Bu, duada taşkınlıktır. Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:
“Rabbinize için için ve yalvararak dua edin. O, taşkınlık yapanları gerçekten sevmez.” (A’râf, 7/55)
Bu ve benzeri dualar, sonradan uydurulmuş dualardandır. Böylesi ne Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemden, ne sahabeden, ne tabiînden, ne de imamların birinden aktarılmıştır. Allah onların hepsinden razı olsun. Bu, ancak cahillerin ve bazı tarikatçıların yazdığı tılsımlarda bulunur.” (Ali b. Ali b. Muhammed b. Ebi’l-İzz ed-Dimaşkî, Şerhül Akîdetit Tahâviyye, Beyrut basım/1988, cilt: 1, sayfa. 295-297.)
Peygamber efendimiz SAV öldükten sonra onun zatı ile tevessül caiz olsaydı sahabelerden bunu görürdük ashabın böyle bir uygulamayı terk etmiş olması bunun sonradan ortaya cıkarılmış bir bidat olduğu gösterir
Alıntı:
ata103 Nickli Üyeden Alıntı
caiz olan 4 tevessül şekli bunlardır
1) Allah'ın isimleriyle (Esmaül Hüsna),
2) Allah'ın İsmi Azam'ıyla (yani Al-i İmran 1-2 ve Bakara 163'ü topluca okuyarak),
3) Kendi salih amelleriyle,
4) Yaşayan bir müslümandan dua istemektir.
Hanefî mezhebine mensup büyük alimlerden İbn Ebi’l-İzz (rh) şöyle demiştir:
“Kişinin, Allah’tan başkasını, duasının kabulüne sebep kılması ve onunla tevessülde bulunması caiz değildir. O böyle dua ederek şöyle demek ister, “Falanca senin salih kullarından olduğu için duamı kabul eyle.” Onun Allah’ın salih kulu olmasıyla berikinin duası arasında ne ilgi, ne bağlantı olabilir? Bu, duada taşkınlıktır. Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:
“Rabbinize için için ve yalvararak dua edin. O, taşkınlık yapanları gerçekten sevmez.” (A’râf, 7/55)
Bu ve benzeri dualar, sonradan uydurulmuş dualardandır. Böylesi ne Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemden, ne sahabeden, ne tabiînden, ne de imamların birinden aktarılmıştır. Allah onların hepsinden razı olsun. Bu, ancak cahillerin ve bazı tarikatçıların yazdığı tılsımlarda bulunur.” (Ali b. Ali b. Muhammed b. Ebi’l-İzz ed-Dimaşkî, Şerhül Akîdetit Tahâviyye, Beyrut basım/1988, cilt: 1, sayfa. 295-297.)
Peygamber efendimiz SAV öldükten sonra onun zatı ile tevessül caiz olsaydı sahabelerden bunu görürdük ashabın böyle bir uygulamayı terk etmiş olması bunun sonradan ortaya cıkarılmış bir bidat olduğu gösterir
|
İslam'ın emrettiği, Allah’a güzel isimleri ve yüce sıfatlarıyla tevessülde bulunmaktır. Bu bid’at tevessul türünde şayet kişi Allah’ın sultanlar, krallar gibi aracılara ihtiyacı olduğu şeklinde bir inanca sahib olursa bu onu büyük şirk’e sokar. Çünkü bu yaratıcıyı yaratılana benzetmektir. Bu çok kötü bir kıyastır.