Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı
""""velhasıl dinen nikahlanan kişi eş ile koca nın aralarındaki sorunu derti eğerki muhabbet sorunu , sevgisizlik ,ilgisizlik vb şeyler se boyle muhabbet şirinlik vefklerinin kullanılmasında sakınca görmüyorum yapılan vefkin içeriği çok daha önemli"""
insanin gonlune sevgiyi koyan Allah tir o sevgiyi gönulden sılende Allahtır...
iki kisi arasinda nikahi kismet eden Allahtir,gunu gelir o nikahi bitirmeyi nasip edende Allahtir ( vüyü gibi dış etkiler haric)
bunlari nasip edenin nasibine inanmayip,yok ben araya bir cin koyup kisilere cin musallat edip, iradelerine hukmedip olmayan sevgiyi muhabbeti onlarin beyninde ve gönlünde cin vasitasi ile varmiş gibi gosterecegim diyorsan sen haklisin...
ama ben celbin her turlusune her sekline karsiyim bence celbin her türlüsu büyüdür,bir kişiye kahriye yapip yataklara düsürüp öldürmekten farki yoktur
|
güzel bir noktaya değinmişsiniz mantıkende aslında gayet açık bir cevap...
teslimiyet diyorsunuz zannımca
benimde merak ettiklerim arasında bir sorum var konuyla alakalı
dediğiniz gibi yada önceden paylaştığınız bazı tertiplerdeki gibi bazı tertipler var hayırlı şerli de deniyor
havas kitaplarında idris çelebi ,ahmet el buni, imam muhydini rabani ve daha nice alimin nerdeyse kitaplarında eksiksiz olarak gördüğümüz bu celp muhabbet kahr şer sırlı işlemlerini nasıl açıklarsınız ?
bu kişiler çoğu zaman
"hakedene yapılmalı .
sorumluluk almıyorum.
bunu sakın kötü bir kişiye paylaşma.
sırdır bu dikkat et.
şu şartlar dahilinde yapılırsa caizdir .
sahihdir.
şoyle bir durumdaysa şu yapılır şoyle sonuç alınmışdır .
mücerreptir."
gibi gibi tavsiyelerde bulunuyorlar...
ben bu adı geçen alimlerin yoldan çıkmış alimler olduğunu düşünmüyorum fakat bunların boyle tertipler paylaşması vebal yada günah haram değilmidir?
yanlış değilse hangi şartlarda bu işlemler yaptılar?
bu kişilerin bu noktası muallakda kalan ince sorulardan hocam
verdikleri örnekleri analiz edince çok da basit bir amaç sonuç ilişkisi var
cevabınızı bekliyorum...