.
.
İMANI ZAYIFLATAN VE KAYBEDİLMESİNE NEDEN OLAN EYLEM VE SÖYLEMLER:
1-
Bursa ilinde türbesi bulunan Allah Dostlarından Emir Sultan Hazretleri’nin “namaz kılanların içinde birçok imansız kulların bulunduğunu” müminlere bildirmesi üzerine bu eylem ve söylemleri bu yazımızda yer verdik.
2-
Kul imanını korumalıdır. İmanının yıpranmasına, zayıflamasına neden olabilecek söz ve davranışlardan kaçınmalıdır. Dikkat etmeden, söylediği sözün ve yaptığı davranışın nereye varacağını, nasıl bir sonuç doğuracağını düşünmeden imana aykırı sözleri söylerse,
3-
Kişi imana aykırı şekilde hareket ederse Allah korusun imanını kaybedebilir
Kişinin imanını zayıflatan ve kaybetmesine sebep olabilecek eylem ve söylemler nelerdir?
Örneklendirelim;
4-Allah (CC)’ın yarattıkları için “ondan başka bir tane daha yok, hiç kimseye ihtiyacı yok, bir eşi ve benzeri yok” denmemelidir.
İhlas Suresinde “ Hiçbir şey O’na denk ve benzer değildir” buyurulmuştur.
5-
Allah (CC) tarafından yaratılan bir erkeğe “tanrı”, bir kadına “tanrıça” demek; bu kadın veya erkeğe taptığını söylemek şirktir.
6-
Allah (CC)’ın yarattığı nesneleri bir araya getirip karıştırarak şekil veren bir heykeltıraş, resim çizen ressam, eşya yapan bir marangoz için; kitap yazan bir yazar, şiir yazan bir şair için (HAŞA) “bir eser yarattı” denilmemelidir.
Yaratmak sadece Allah (CC)’a mahsustur.
7-
Yoktan var eden Allah (CC)’tır. Kul sadece yapma fiilini gerçekleştirir. Bu yapma fiilini de Allah (CC)’ın yarattığı nesneleri kullanarak gerçekleştirir.
8-
“Allah her şeyi yarattı, Allah’ı kim yarattı, Allah’tan önce kim vardı” gibi sözleri söylemek şeytanın vesvesesidir.
Allah (CC) ezeli ve ebedidir
Bir yaratılana “en büyük sensin” demek ve en büyük olarak onu görmek yanlıştır
Doğrusu, ALLAHUEKBER, EN BÜYÜK ALLAH (CC)’TIR
9-
Kendisine yardımcı olmasını istediği bir insana “bana sadece sen yardım edebilirsin” demek, teşekkür ederken de “sen olmasan bu iş olmazdı, sana şükürler olsun” demek yanlıştır.
Her şeyi yaratan Allah (CC) sebepleri de yaratmıştır.
10-
İnsan veya başka bir yaratılan ancak vesile olabilir. Vesile olmayı da yaratan Allah (CC)’tır. Şükür de sadece Allah (CC)’a yapılır.
11-
Bir kimsenin önünde şükran veya saygısını belirtmek amacıyla abartılı, rüku eder gibi eğilmek, ona secde etmek, karşısında ibadet kastıyla el bağlamak yanlıştır.
Kul sadece ibadet amacıyla Allah (CC)’ın karşısında el bağlamalı, O'nun önünde eğilmeli ve secde etmelidir
12-
Bazı tarikat ve cemaate mensup kardeşlerimizin farkında olmadan “şeyhim veya hocam beni görüyor, beni duyuyor. Şu hareketleri yaparsam, şöyle söylersem tarikattan veya cemaatten çıkarılırım” dediğini duyuyoruz.
13-
Kulun, yapacağı her hareketi ve söyleyeceği her sözü Allah (CC)’ın görüp işiteceğini düşünerek sadece Allah (CC)’tan çekinmesi ve korkması gerekir.
Aksi halde şeyhini veya hocasını Allah (CC)’ın yerine koymuş olur ve şirke düşer.
14-
Türbe ziyaretleri yaparken orada bulunan Allah Dostundan örneğin “bana araba ver, ev ver vb” şekilde doğrudan bir şey istenmesi yanlıştır
Er-Rezzak olan, yani rızkı veren Allah (CC)’tır. Allah dostundan vesile olması istenebilir. Doğrudan bir şey istenirse şirke düşülür.
15-
Allah (CC)’ın yarattığı bir kulu överken şükranlık ifadesi olarak “sen olmasan biz olmazdık, senin sayende yaşıyoruz” şeklindeki ifadeler de şirktir.
Herkesi ve her şeyi Allah (CC) yarattı. Yarattığı kullarına hayat veren de O’dur.
16-
“Rızkımı sen veriyorsun” demek de yanlıştır.
Rızkı Er-Rezzak olan Allah (CC) verir. Verdiği rızkı kuluna ulaştırmak için başka bir kulunu vesile kılar.
17-
Toplumumuzda yaygın olarak kullanılan ve nazardan koruduğuna inanılan nazarlık taşınması, bulundurulması da şirktir.
Koruyup kollayıp gözeten sadece Rabbimizdir.
18-
Yine birçok Müslüman kardeşimiz iyi niyetle muska taşıyor ve bulunduruyor. Musallattan, büyüden, nazardan, kaza ve belalardan koruması için veya aile huzurunu korumak, çocuğun başarılı olmasını sağlaması için muska kullanılması da şirktir.
19-
Hayır da şer de Allah (CC)’tandır. Kullarını koruyup gözeten de Allah (CC)’tır. Allah (CC)’ın yaptığı iş ve eylemlerin yerine muskayı koyduğunuzda şirke düşersiniz.
Bildiğiniz gibi bozulmuş Hristiyanlıkta Allah’a tövbe etmezler. Papaza gidip günah çıkartırlar.
20-
Kullar bir günah işlediğinde tövbesini doğrudan doğruya Allah’a yapmalıdır. İşlenen günahı Allah’tan başkası affedemez.
Papaz kendisine günah çıkarmak için gelen kişiye ne diyor? “Seni affettim evladım, affedildin, günahın çıktı” diyor.
21-
Kul hakkına girilmesi halinde o kişiden af değil helallik istenmeli, işlenen günah için yapılacak af talebi ve tövbe ise sadece Allah (CC)’a yapılmalıdır.
22-
“Allah’ım bizi de gör artık” demek yanlıştır.
Allah (CC) EL-BASİR’dir, her şeyi ve herkesi görür. Allah (CC) Rahman sıfatıyla, kullarının ihtiyaçlarını karşılar.
23-
“Burası Allah’ın unuttuğu yer” demek yanlıştır.
Allah (CC) hiçbir şeyi unutmaz. Unutmak aciz olan yaratılanlara mahsustur, noksanlıktır. Allah (CC) tüm noksan sıfatlardan münezzehtir.
24-
Sevmediği bir kişiyle birlikte bir yere gidebileceği veya ortak bir iş yapabileceği söylendiğinde “Allah yazdı ise bozsun” demek yanlıştır
İstemediği kişiyle bir yere gitmesi veya iş yapması mutlak kader olarak belirlenen bir durum ise bu şekilde konuşulması sıkıntılıdır
25-
“Allah özenmiş de yaratmış” demek yanlıştır.
Özenmek acizliktir. Allah (CC) aciz değildir; “OL” der olur.
“Bu işte bir Allah’a bir de sana güveniyorum” denirse güven konusunda Allah ile o kimseyi ortak etmek olur.
26-
“Yukarıda Allah var” demek yanlıştır. Allah (CC) mekandan münezzehtir.
“Bu gemiyi Allah bile batıramaz” demek yanlıştır.
Bu sözü duyunca Titanic gemisini hatırladınız değil mi? Sonu ne oldu? Allah (CC)’ın her şeye gücü yeter.
27-
“Bundan iyisini Allah bile yapamaz” demek yanlıştır.
Allah (CC) her şeyi yoktan var edendir, kul ise Allah’ın yarattığı nesneleri, yine O’nun izniyle birleştirir, şekil verir.
28-
Kişinin tartıştığı veya kavga ettiği bir kişiye “seni Allah gelse elimden alamaz” demesi, “Allah’ın şuna gücü yeter, buna yetmez, şunu yapabilir, bunu yapamaz" demesi yanlıştır.
Bunu söyleyen kişinin Allah (CC)’ın gücü ve kudreti hakkında bilgisi yoktur.
29-
Bir kişi için “bu adam Allah’lık”,“işiniz Allah’lık” “Allah’lık adam” “tam Allah’lık bir durum, ahı gitmiş vahı kalmış” denmesi yanlıştır
TDK sözlüğünde “Allah’lık” kelimesinin tanımı “Kendisinden hiçbir işte yararlık umulmayan saf ve zararsız kimse” şeklinde yapılmış;
30-
örnek cümle olarak da “Bu adam Allah’lığın biri, elinden hiçbir şey gelmiyor” verilmiştir. Bu sözlerden bilgisiz, beceriksiz, sorunlu ve bir işe yaramayan insanlar anlaşılmakta;
31-
Sanki kişi Allah’a yaklaşırsa, Allah’a kul olmaya çalışırsa, Allah’ın emir ve yasaklarını yerine getirirse aptal, budala ve sefil bir halde olurmuş anlamı çıkmaktadır.
32-
Yolunda gitmeyen, planlandığı gibi sonuçlanmayan bir işin sorumluluğu Allah’a mal ediliyor.
Bunun sonucunda ne oluyor biliyor musunuz? Kişi Allah’a isyan etmiş oluyor. İşin düzgün yapılamaması kişinin beceriksizliğinden, ihmalkârlık ve tembelliğinden kaynaklanır.
33-
Kişinin ikaz etmek istediği çocuğuna veya bir başkasına “Allah baba kızar” demesi yanlıştır.
Allah (CC) yaratandır, yarattıkları gibi baba veya anne değildir. Oğulları ve kızları da yoktur.
34-
Kişinin sevdiği bir kişiye “seni Allah’tan çok seviyorum” demesi yanlıştır.
Tüm sevgiler, kulları Allah (CC) sevgisi ve muhabbetine götüren araçlardır.
35-
“Allah adil değil, bize zulmediyor” denmesi yanlıştır.
Allah (CC) adildir, kimseye zulmetmez. Kul işlediği günahları ve yaptığı hatalar nedeniyle kendisine zulmeder.
36-
Fakir bir kişinin, “Allah falan kuluna şu kadar zenginlik veriyor; bana ise az veriyor. Böyle adalet olur mu?” demesi yanlıştır
Hasta olan, çocuğu olmayan, organlarından biri olmayan, küçük yaşta anne babasını kaybeden kulun bu durumu nedeniyle şikayet etmesi de yanlıştır
37-
Kulun Allah (CC) üzerinde hiçbir hakkı yoktur. Kulun kendisine verilmeyen nimetleri düşünerek isyan etmek yerine verilen nimetleri düşünüp şükretmesi gerekir. Verilmediğini düşündüğü nimetler kulun imtihanıdır.
Rabbimiz kulundan verdiği nimetlere şükretmesini ve
38-
Vermediği nimetler yönünden sabretmesini bekler. Şükretmesi ve sabretmesi kulun imtihanıdır.
Sabretmeyip şikâyet eden kul imtihanı kaybederek Allah’a isyan etmiş olur. Rabbimizin bize verdiği akıl sağlığımız, soluk alabilmemiz, yemek yiyebilmemiz,
39-
çok affedersiniz tuvalet ihtiyacını giderebilmemiz gibi bir çok nimetler var.
Bize bu nimetler çalışmamız karşılığında veya hak ettiğimiz için verilmedi, bu nimetler Allah’ın sonsuz merhametiyle bize verildi.
40-
Bazı nimetlerin hakkımızda hayırlı olmaması nedeniyle bize verilmemiş olabileceğini de düşünmeliyiz
Şunu da unutmayın; nice mal yönünden zengin kullar var ki sağlık sorunları nedeniyle fakir kulun sofrasında bulunan yemekleri yiyemiyor
Allah (CC) adildir, kimseye zulmetmez
41-
Kendisine farz olan namaz kılma ibadeti ve helal olan şeyler için “bunlar bana iyilik getirmiyor; ne için namaz kılacağım, malım mülküm yok, çocuğum yok, ailem yok” demek yanlıştır.
İmanlı olmak İslam’ın şartlarını yerine getirmeyi gerektirir. Namaz dinin direğidir.
42-
İmtihan için kendisine verilmeyen şeyleri mazeret ederek namaz veya diğer farz olan ibadetleri yerine getirmemek Allah’a isyan etmektir.
Kul, kendisine verilmeyen nimetler için sabır göstermeli ve Allah’ın emirlerini yerine getirmelidir.
43-
ALLAH VARSA BU KADAR ZALİM NEDEN VAR!
Çevresinde gördüğü kötülükler nedeniyle “Allah varsa bu kadar zalim neden var” diyenler de var. Ne kadar yanlış bir söz!
Elbette Allah (CC) var. Zalim olmak ve zulmetmek kulun kendi cüz’i iradesiyle yaptığı seçimdir;
44-
Rabbimiz yapılan zulmün karşılığını dünyada veya ahirette veya hem dünyada hem de ahirette verecektir.
Allah (CC) işitir, görür, adildir, hesap sorucudur, suçların karşılığını verendir.
45-
Kendisine “Allah’tan kork” dendiğinde “ben Allah mallah tanımam” denmesi yanlıştır
Ne demek “Allah’ı tanımam” Biz kimiz ki Allah’ı tanımayız!
Bu söz insanı imandan eder
Hasta olan bir kişiye “Allah seni unuttu Allah sana merhamet etmekte cimrilik etti” denmesi yanlıştır
46-
“Allah bu işlere karışmaz”, “Allah’ın hiç işi kalmamış da bunu mu yapıyor veya yaratıyor” denmesi yanlıştır.
Bir işi yaparken “ben bunun Allah’ını yaparım” demek yanlıştır.
“Fala inanma falsız da kalma” demek yanlıştır. Fala bakmak, fala baktırmak Dinimize göre haramdır
47-
Bir işi yapmaması gerektiği söylendiği zaman kişinin “gökten ‘yapma’ diye bir ses gelse de yaparım” demesi yanlıştır
Burada hem Allah (CC)’ın gökte olduğu belirtilerek O’na bir mekan izafe edilmiş, hem de Allah’ın emrini yerine getirmeyerek isyan edileceği söylenmiş olur
48-
Bazı şarkı sözleri de var ki çok tehlikelidir
Örneğin;
-“kahpe kader; alıştım kaderin zulmüne,
-secde ettim taparcasına,
-bir sana taptım bir de Tanrıya,
-Tanrım madem unutacaktın beni neden yarattın,
49-
-kuluna kul oldum, severek taptım
-Rabbim adaletin bu kadar mı?
-Sensiz cennet bile sürgündür bana” gibi sözler imana zarar verir, hatta imanın kaybedilmesine neden olabilir.
50-
Kasten “La havle ve la kuvvet” demek küfür alametidir.
Çünkü Allah (CC)’ın kudretini inkar anlamına gelir.
Doğrusu “La havle ve la kuvvete illa billah” şeklindedir. “Allah’tan başkasında kuvvet ve hareket ettirme gücü yoktur”’ anlamındadır.
51-
İnsanların İman, ibadet, cennet, cehennem gibi dini konularda ”bunlar benim mantığıma uygun gelmiyor veya bu çağda bu anlayış olur mu, bunlar ancak eski zamanlarda çölde yaşayan Müslümanlar için geçerlidir” gibi sözler söylemesi sıkıntılıdır.
52-
Senin mantığın, benim mantığım değil, Allah’ın koyduğu kuralları, emir ve yasakladıklarını kabul ediyorsan iman etmiş olursun.
Allah’ın kuralları, emir ve yasakları sonsuza kadar geçerliliğini korur
Müslümanlar arasına ahir zamanda sokulan bu tür fitnelere karşı uyanık olmalı
53-
“Ateist olmakla Allah’a inanıp O’nun emirlerini ciddiye almamak arasında mahiyet farkı yoktur” cümlesini;
Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (Sav)’den rivayet edilen “Nasıl yaşarsanız öyle ölür ve nasıl ölürseniz öyle haşr olunursunuz” şeklindeki Hadis ile düşünün
Synergy Kendiyas
54-
Şeytanın amacı neydi? Kulların imansız ölmesini sağlamak…
Şeytan verdiği vesveseler ile kulun imansız olarak yaşaması ve sonucunda imansız ölmesi için çaba sarf ediyor.
55-
Allah (CC)’a inanan bir Müslüman Allah (CC)’ın emir ve yasaklarına uymadan yaşarsa ve bu nedenle son anında imansız olarak ölürse Ahiret günü ateistten ne farkı olur.
56-
Allah (CC)’ın oğlu veya kızı olduğuna inanmak, Allah (CC)’ın sıfatlarından birini inkâr etmek
Allah (CC)’ı yüceliğine uygun olmayan bir şekilde nitelemek, isim veya emirlerinden birisiyle alay etmek, hafife almak veya noksanlık isnat etmek de kişiyi imansız hale getirir
57-
İmam-ı Azam Ebû Hanîfe'ye göre, Allah-u Teâlâ'nın sıfatlarının evveli yoktur; yani bu sıfatlar sonradan olmamıştır. Bu yüzden
O'nun sıfatlarının yaratılmış olduğunu söylemek veya bu konuda şüpheye düşmek kişiyi dinden çıkarır.
58-
İmam Şâfiî, İmam-ı Mâlik ve İmam Ahmed b. Hanbel'e göre, Allah'ın ilmini inkâr eden kimse kafir olur.
59-
Allah'ın rahmetinden ümit kesen ve azabından emin olduğuna inanan küfre düşer.
Yusuf Suresi 87.Ayette "Ey oğullarım! Gidin de Yusuf’u ve kardeşini araştırın, Allah’ın rahmetinden ümit kesmeyin. Çünkü inkâr edenlerden başkası Allah'ın rahmetinden ümit kesmez" buyurulmuştur
60-
Dinimizde bilmemek, cehalet özür değildir. Müslüman olan kişi Allah (CC)’ını, dinini ve hükümlerini, İmanın ve İslam’ın şartlarını öğrenmek zorundadır
Bilmeden nasıl iman edilir nasıl ibadet edilir! Herkese göre iman, ibadet olur mu? Dinin kurallarını Allah (CC) koymuştur.