Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Belli sayıda ayet okunarak yapılan celb işlemleri
Tekil Mesaj gösterimi
  #28  
Alt 27.08.22, 20:48
Samican Samican isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 27.10.21
Bulunduğu yer: Konya
Mesajlar: 325
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] emegine saglik kardesim Allah bizi seytanin oyunlarindan korusun gercektende insan bazan sasabiliyor
Şöyle ben muska , vefk , tılsım bunlara karşı değilim. Dediğim gibi bence burada sıkıntı bunlardan medet ummakta veya bunların çalışması için cinlere tapınmakta. Yoksa manevi ilimlerin başı Hz.Ali (r.a)'dır. O da bu ilimleri Hz. Peygamber'den (s.a.s) aldı. Hz.Ali'nin haşa imanından şüphe duyacak değiliz. İmas hocam ne diyecek merak ediyorum daha böyle sadece tivele için değil komple muskaların hepsi hakkında dolu hadis var.

Sahîh'de rivayet edildiğine göre Ebû Beşîr el-Ensârî radıyallahu anh bir sefer sırasında Rasûlullah ile birlikteydi. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem hiçbir devenin boynunda yay kirişinden yapılma ya da herhangi bir türde gerdanlık bırakılmayıp koparılması için bir elçi gönderdi. [Buhârî (3005), Müslim (2115), Ebû Dâvûd (2552), Nesai, Kubra'dan (8808), Mâlik (2/937), Ahmed (5/216), İbn Hıbbân (4698)]

İbn Mes'ûd «Radiyallahu anh şöyle anlatmaktadır: "Rasûlullah'ın şöyle buyurduğunu işittim: «Rukye, temâim (muska) ve tivele Şirktir.» Ahmed ve Ebû Dâvûd rivayet etmiştir. [Ahmed (1/381), Ebû Dâvûd (3883), İbn Mâce (3530), Hâkim -sahih diyerek- (4418), Zehebî de ona muvafakat etmiştir. Ebu Ya'la (5208), Taberânî, el-Kebîrde (10/213), Beyhaki (9/350). Tivele: Kadın ile erkeğin birbirlerini sevmesini sağlamak amacıyla yapılan bir tür büyüdür.]

(Hadisin orijinal metninde zikredilen) Temâim; nazar değmesine karşı çocukların üzerine takılan muskaya denir. Asılan bu muska, Kur'an âyetlerinden oluşuyorsa, seleften bazıları tarafından ruhsat tanınmaktadır. Seleften bazıları ise bu türden olsa dahi yasak kapsamında bulunduğu görüşündedirler. İbn Mes'ûd radıyallâhu anh de yasak olduğunu söyleyen bu alimlerden biridir.

Rukyenin; (rahatsızlığı bulunan kimsenin bazı şeyler okumak suretiyle tedavisinin sağlanmasının) bir diğer ismi de azâim'dir. Mevcut deliller şirk içerikli olmayan rukyenin bu genel hükme dâhil olmadığını göstermektedir. Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem nazar ve zehirlenme karşısında Rukye yapılmasına ruhsat tanımıştır.

Tivele; (muhabbet muskası) kadını kocasına; erkeği de karısına sevdireceği düşüncesiyle yapılan şeye denilmektedir.

Abdullah b. 'Ukeym'den merfu olarak rivayet edildiğine göre Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: «(Muska vb.) Herhangi bir şey takan (yardım olunmaz ve) taktığı şeyle baş başa bırakılır.» İmam Ahmed ve Tirmizî tarafından rivayet edilmiştir. [Ahmed (4/310, 311), Tirmizî (2072); Nesâî. Kubrâ'da (3542), Hâkim -sahih diyerek- (4/216); Beyhakî (9/351); Taberânî, el-Kebîrde (22/385-960)]

İmam Ahmed'in Ruveyfî'den rivayet ettiğine göre Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: «Ey Ruveyfi', umarım ömrün uzun olur. Sakalını bağlayandan, muska takandan, hayvan pisliği ile ya da kemikle istinca yapandan Muhammed'in beri olduğunu insanlara bildir'» [Ahmed(4/109), Ebû Dâvûd (36)]

Sa'îd b. Cubeyr şöyle demektedir: «Bir insanda takılı olan muskayı koparmak bir köle azadına denktir.» Vekî' tarafından rivayet edilmiştir. [İbn Ebî Şeybe (5/56)]

Yine Vekî'den gelen rivayete göre İbrahim şöyle demektedir: «(Seleften kavuştuklarımız} Kur'an'dan olan ya da olmayan tüm muskaları kerih görürlerdi.» [İbn Ebî Şeybe (5/36)]

Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147