Rukye ile tehsiş ve tedavi yöntemleri
Rukye ile Teşhis ve Tedavi Yöntemleri
İbni Mesud'dan (r.a.) rivayetle Peygamberimiz (s.a.v.) "rukye, temaim ve tivele şirktir" buyuruyor. Önce rukye'nin şirk olma sebebini açıklayalım. Rukye, okuyup üflemek ve üzerinde muska taşımak veya tabağa yazıp suyunu içmek manalarına gelir ki; bu şekli ile taviz adını alır.
Hadis-i Şerifte efendimiz (s.a.v.) "Rukye şirktir" (EI-Bezzaziyye) buyurdu. Şirk olma sebebini üç bölümde inceleyebiliriz:
a) Rukye'nin bizatihi tesirine inanmak ki; aşağıdaki hadislerden tesirine inanmanın ne demek olduğu anlaşılıyor.
Zeyd b. Halid el-Cüheni rivayet ediyor:
"Yağmurlu bir gecede sabah namazını kıldırdıktan sonra yüzünü Müslümanlara dönen Efendimiz (s.a.v.) şöyle dediler; "Rabbiniz ne buyurdu bilir misiniz?" "Allah ve onun Rasulü bilir", dediler. "Rabbiniz buyurdu ki 'bazı kullarım kafir bir kısmı da mü'min olarak sabahladılar. Cenab-ı Hakk'ın rahmet ve keremiyle yağmur yağdı diyenler bana iman etmiş yıldızlara inanmamıştır, ama falan yıldızın çıkması ile onun sayesinde yağmur geldiğini söyleyenler bana inanmamış kâfir olmuş, yıldıza inanmışlardır." (Buhari-Müslim)
İnsan yağmurun yıldız tarafından icad edildiğini, yaratıldığını kasd eder ise, kafir olur. Ancak yağmur Allah (c.c.)'ın iradesi ile O'nun yaratması ile oluyor diye inanırsa kafir olmaz. Her ne maksatla olursa olsun bu tür sözlerden kaçınmak lazımdır. Zira bu sözler gayrimüslimlerin kullandığı sözlerdir.
Abdullah b. Mes'ud'un hanımı Zeynep anlatıyor:
"Abdullah boynumdaki ipliği gördü ve "bu nedir?" dedi. "Okunmuş ipliktir" dedim, onu kopardı ve parçaladı sonra sen Abdullah'ın ailesisin şirke ihtiyacın yoktur. Resulullah (s.a.v.)'den duydum, "Rukye, temaim ve tivele şirktir" buyurdu. Bana niçin böyle yapıyorsun? dediğinde, Gözüm hep ağrır ve akardı, filan yahudiye gider okunurdum, iyileşirdi" dedim. Cevap olarak şöyle dedi;
"Onu şeytan yapıyordu, şeytan ona vuruyor, Yahudi okuyunca şeytan okuma sebebi ile iyileşti sansın diye elini oradan çekiyordu."
Şeytan'ın maksadı Yahudi ve kâhin yada arraf sınıfına giren cincileri meşhur edip, hem kendilerini hem de onlara giden hastaları küfre sokmaktır.
Şu hadis-i şerif muskanın veya rukyenin bizatihi tesirine inanmanın cennete girememe sebeplerinden olduğunun açık delilidir;
Peygamber (s.a.v.); "Ümmetimden yetmişbin kişi hesapsız cennete gider" dedi. Ukaşe (r.a.): "Ya Rasulullah, dua edin ben de onlardan olayım" dedi. Rasulullah dua etti. Sonra bir başkası daha kalkıp "Bana da dua edin ben de onlardan olayım" dedi. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.) "bu hususta Ukaşe seni geçti" buyurdu ve evine gitti. Ashab-ı Kiram (r.a.) aralarında cennete hesapsız kimlerin gireceğini konuşmaya başladılar. "Dağlama yapmayanlar, muska takmayanlar, uğursuzluğa inanmayanlar ve Allah'a tevekkül edenler" dediler.
Bizatihi ne muska, ne okumak, ne çanağa yazıp suyunu içmek tesir etmez, şifa veren Allah (c.c.)'dır.
Sevgiyle Kalın,
Alıntı
__________________
Kaybettiklerim arasında en çok kendimi özledim, oysa ne güzel gülerdim..
|