Duru Görü Hakkında
İnsanın Evrene ve ruhsal planlara olan ilişkisi hakkında daha net bir fikir elde etmek için, On Sefirot ve Hayat Ağacındaki sembolik görünümlerinin, hem Makrokosmosa (evren), hem de Mikrokozmosa (insan) veya daha açık bir ifadeyle Semaya, Yıldızlara, Gezegenlere ve insana nasıl uyarlandığını anlamak gerekir. Bunun bir yönü de yakın zamanda size dünya küresinde gösterilmiş olup Kehanet şeması ile ilgilidir. Durugörünün esaslarını düşünürken bu fikri daha da genişletmeniz gerekir ve her yıldız, atom, İnsan ve İlkelerinde bir Sefirot düzenini tanımanız gerekir.
Yukarı gökyüzüne bakıp Yıldızları görüyoruz ve genelde onların maddi kürelerini, Malkutlarını gördüğümüz farz edilir, ancak onlar yapısal olarak karmaşıktırlar ve aslında Sefirot’un diğerlerini, vs. veya yansımalarını içeren sadece aura veya atmosferlerini görmekteyiz.
Sonrada kendimize gelince, kendi Sefirotik sembolizmi ve beslediğimiz ve giydirdiğimiz bedenlerimiz sadece en düşük planda Malkutumuzdur ve diğer dokuz Sefiranın etrafımızda auramızda durduğunu unutmamamız gerekir.
Yaşam içinde bize yakın bir şekilde saran bu akaşik zarflar aracılığıyla başkalarını etkiliyoruz ve etkilenmekle yaşamımızı sürdürüyoruz — böylece fiziksel ortama bedensel gözlerimizi ve diğer duyularımızı kapattığımız zaman içsel vizyonla kendi ve yakınlarımızın öz niteliklerini sezeriz. Bu çevresel algılayışımız Durugörü konusunda yeni başlayanlar için bir hata kaynağıdır. Zira uzaklaşarak başka yerleri gördüğünü sanabiliriz, oysa gördüklerimiz kendi aurasımızın kargaşalı imajlarından kaynaklanır.
Kadim el yazmalarımızda Durugörüye verilen eski bir terim ‘Ruh Vizyonunda Görü” (’Skrying in the Spirit Vision’), bir görücü (skryer) olmak sadece kontrolsüz vizyonların pasif alıcısı değil, ama aradığı yanıtı alabilen kişi anlamına gelmekteydi.
İnsan Malkut krallığında normal bir yaşam sürdüğünde algılamada pek yanılma olmaz, ancak kasıtlı olarak maddenin ölü seviyesini terk edip Yesod’a doğru Tau Yolundan geçtiğinde bir ışık kargaşalığı vardır. İnsana dünya üzerinde serili gökkuşağı Qesheth’in kesişen, yansıyan ve renkli ışınlarıyla karşı karşıya gelmektedir ve burada yanılsama ve hataya düşmemek için talim ve kılavuzluğa ihtiyacımız vardır. Ancak daha yükseklere varabilmek için bu seviyeden geçmek gerekir.
Yesod’un ötesinde gerçek ruhsal vizyonlara giden düz ve dar Samekh yoluna girersiniz. Bu da Planlarda Yükselme denilen süreçle mümkün olur.
Konumuz birbirine yakın ilişkisi olan üç başlık altına girer. Bunlar üç seviye içerir ve birbirine geçiş yaparlar.
1. Durugörü. Ruhsal Vizyonda Görü.
2.Astral seyahat. Ruhsal Vizyonda Seyahat Etmek.
3.Planlarda Yükselme.
Önce basit Durugörü ile başlanır ve sonra diğer hallere geçilir.
Pratik okültizmin bu şekli irdelenecek konuyla ilgili bir desen, şekil ve rengi olan bir resim veya sembol aracılıyla başlamakta yarar vardır. Basit ve karmaşık Tatva sembolleri buna uygundur. Bu amaç için arka fonları ‘parıldayan zıt renkler’ olmaması daha uygundur. Her ne kadar etkileri daha güçlü olsa dahi, aynı zamanda öğrenci için daha yorucudurlar. Semboller gözün bir bakışta kavrayabilmesi için uygun boyutta ve detaylarını algılamak için yeteri kadar büyük boyutta olmaları gerekir.
Değişik renk tabloları vardır, ancak amacımız için şimdilik sadece ikisine ihtiyacımız vardır. Bunların ilki Altın Şafak ve Adeptus Minör Kral renk tablolarıdır: Kırmızı Ateş, Sarı Hava, Mavi Su ve kirli renkler Toprak ve Beyaz Ruhtur. İkincisi ise, Tattva şemasıdır, bunlarda aynı zamanda Minutum Mundum Diyagramda uygulanan Sefirotik renkleri içeren Kraliçe tablosuyla hemen hemen aynıdır: Kırmızı Ateş, gri-beyaz Su, Altın Sarısı Toprak, Mavi (yeşilimsi) Havadır ve Mor-Siyah Akaşa veya Ruhtur.
---------- Post added 02.02.17 at 03:36 ----------
Tattvalar
Bir tablette belirli bir renk ile zıt rengi yana yana bulunduğunda, kontrasttan dolayı ortaya çıkan renklerin parlamasından dolayı, Tablet ve Telesmas (şarjlı obje veya tılsım) Parıldayan Zıt Renklerde hazırlandığı denilmektedir. Bu tür tabletlerde elemental güçler kolay tezahür eder ve çoğu öğrenci kısmen sübjektif ve kısmen objektif parıldamalarını algılayabilir. Onları sarmakta olan akaşik plandan ışınları çekip yansıtmaktadırlar.
Bu tabletler yüksek ruhsal edintili bir Üstat tarafından hazırlandığı zaman ondan manyetik nitelikli akaşik bir şarj almaktadırlar. Çizgi ve renk eklendikçe Telesmanın erdemi artmakta ve tamamlanmakta. Ancak yeni başlayanlar bu şekilde şarj etmeyi başaramamaktadır ve tamamlanmış Telesmasına bir konsakrasyon (kutsama) seremonisi gerekmektedir. Bundan sonra obje sadece kendisi tarafından dokunulmalıdır. Ancak bütün Telesmaların seremonyal bir şekilde şarj edilmeleri daha iyidir, çünkü bu şekilde şarj edilen gücü daha iyi muhafaza ederler ve dikkatli bir şekilde kirletici bir etkiden ve diğer Telesmalardan uzak korundukları zaman gücü süresiz muhafaza ederler. Özellikle yeni başlayanlar için, bunun gibi bütün güçlü okült çalışmalar kişisel enerjiyi tüketirler ve ilk başta akaşa kaybından bir yorgunluk hissedersiniz. Aslında akaşa kayıp değildir ama sembole aktarılmıştır ve orada muhafaza edilmiştir, oradan da yavaş yavaş uçarak enerji okyanusuna dönmektedir.
Durugörü için bir sembol kullanmak için bir masa üstüne önünüze koyunuz. Ellerinizi yanına koyunuz veya her iki elle tutunuz. Tüm dikkatinizle üstüne konsantre olunuz, onu idrak edip anlamına ve ilişkilerine ininiz. Aklı tamamen ona verilmişken gözlerinizi kapatınız ve tefekkürü devam ediniz ve kavramın önünüzde durmasına sağlayınız, dizayn, şekil ve rengi çıplak gözle gözükeceği kadar berrak bir şekilde akaşik aurada tutunuz. Çabayı gözdeki optik sinirden zihinsel algılamaya, veya gözle görü yerine düşünsel görüye transfer ediniz. Bir algılama sisteminin diğerine geçiş yapmasını sağlayınız — uyanık halde pozitif irade gücüyle rüya vizyonu realitesini gerçekleştiriniz. Bütün bunlar sadece aklın muntazam ve berrak, iradenin güçlü olduğunda mümkün olacaktır. Eğer sıkıntı, korku, kin, endişe veya beklenti gibi zihinsel huzuru bozucu haller yaşanıyorsa başarmak söz konusu olamaz. Huzur, yalnızlık ve rahatlık hallerini yaratıp huzur bozucu halleri bertaraf etmeniz gerekir.
Ama her şeyden önce hiç bir zaman aklınızda bir kin, öfke veya şer bir ihtiras varsa Majikal Sanatları uygulamayınız. Eğer yaparsanız kötülük katlanarak size dönecektir.
Şartlar uygun olduğunda çalışmaya ilgili en yüksek İlahi İsimleri şuura getirmek ve sesli zikrederek devam edebilirsiniz. Bu İnvokasyon amacınıza uyumlu ahenkli ruhsal güç akımlar yaratmaktadır. Bunun arkasından başmelek ve meleklerin kutsal isimlerini zikrederek onları zihinsel, imgesel ve sesli olarak canlandırınız.
.
__________________
Kaybettiklerim arasında en çok kendimi özledim, oysa ne güzel gülerdim..
|