Size öncelikle Fikri SARICA nin kim olduğunu biraz arastirmanizi öneririm.
İkincisi bu yazıda bir çok hadisi şerifin yok sayıldığı ve inkar edildiği görülmekte,
Evet Kuranda MEHDI a.s bahsi yoktur. Ancak rasulullah sallallahu aleyhi vesellem efendimiz bir çok hadisin de fiziki olarak tarif etmiştir.
Ayrica Mesih ve Mehdi ikisi farklı kişilerdir. Biz islam olarak her ikisininde zuhur edeceğine hadisler doğrultusunda iman ederiz.
Yazı bütün olarak ele alındığında sadece inancı sarsmak, inkara yöneltmek, amacı gutmektedir. Osmanlı nin son dönemlerinde türeyen sabetayist asıllı olan dönmelerin, kendini evliya veya derviş makamına koyarak daha çok siyasal faaliyetlerde bulundukları bilinmektedir. O dönemlerde yaygın olan medrese ve tarikat lari kullanarak halkın inancını zayıflatici hatta sarsıcı özellikle yetiştirdikleri kişileri siyasetin üst tabakalarına taşıdıkları bilinen bir gerçek.
Bu yazıyı yazan sahista o dönemlerin bir uzantısı ve yanlış bilmiyorsam Ermeni asıllı bir kişi,
Her peygamber Allahını bir sıfatını taşır diyor, Yanlış, Peygamberler rasulullah sallallahu aleyhi vesellem efendimiz hariç diğerleri en az biz zat sıfatı bir fiil sıfatına sahipler di. Bazıları Adem a.s, hakikati ve ruhu zat isminin nurundan, Akil ve Kalbi Rahman ve Rahim sıfatlarının nurundan, İbrahim a.s , hakikati zat ismi olan Aziz, kalbi ve aklı sıfat isimlerinden olan Halim esmasinin nurundan Musa a.s hakikati ve ruhu Celil ve Ali esmasinin Aklı ve kalbi Sıfat isimlerinden Alim esmasinin Nefsi ise fiil esmalarında olan Muiź ve Muzil esmalarının nurundandir. Buraya sadece özel olarak yazmaya gayret ediyorum .
Efendimiz sallallahu aleyhi vesellem efendimiz ise hakikati ismi azamin nurundan Ruhu Allahını zatinın nurundan, Aklı Zat isimlerinin nurundan Kalbi bütün sıfat isimlerinin nurundan Nefsi ise bütün fiil isimlerinin nurundan zuhur etmiştir.
Kur an ve sünnetler de bir çok şey sembolik olarak ifade ediliyor ancak bu herkes kendi kafasına göre yorumlasin diye deyil. Madde ve mana boyutu farklı ancak hadisi şeriflerde fiziki tarifler net ve anlaşılır olarak bildirilmiş, Zuhur edecek olaylar aynı şekilde bildirilmiş, Buda bunun mutlak olarak zahiren olacağını ve yaşanacağı anlamına gelir ki bunu kabul etmemek insanın ayağını kaydirir. Bize düşen rasulullah sallallahu vesellem efendimiz demişse bu böyledir diyip kabul etmek tir. Manada yaşamak işin ayrı boyutudur oda herkesin harcı deyil..
.
|