Alıntı:
Guti Hernandes Nickli Üyeden Alıntı
Hanzala filan tanımam ben. O kardeşin belirttiği ayetin muhtevasını da ben söyledim yukarıda. Zan ile konuşacaksanız eğer vebali de haramı büyüktür. Elde ki veriler doğrultusunda konuşacaksak eğer Allah Azze ve Celle bir çok ayetinde zaten Allah'a ulaşmak için gereken vesileleri tek tek belirlemiştir. Biz içinde bir kula tabi olmayı göremedik.
Zühd kavramı neyinize yetmedi ki bu işi böyle sistematik bir mecraya çevirdiniz?
Tasavvuf meselesine gelince hanzala dan filan daha çok hakimim meseleye emin olunuz. Size ayetle hadisle defalarca kez şirk olduğunu sabaha kadar soluksuz anlatırım. Nasibiniz kadar anlarsınız o ayrı mesele. Biz bu işleri bırakmayız. Bırakamayız. Allah'a kul olacaksak doğru düzgün olmak zorundayız. İsteyen bırakabilir. Kaynaklar, deliller, sahih hadisler ve apaçık ayetler ortadayken biz Bırakamayız bu işleri. -)
|
Sirkin ne oldugunu bilmiyoruz,sirk insanin nefsidir.Bakin nefis o kadar buyuk ki Allah in dostuna dost olmaya tahammul edemiyor Tasavvuf Allah in dostuna dost olma cabasidir.Tabi nefse agir geliyor.Nefis tezkiyesini reddediyorsunuz tarikat kisinin nefsine tek basina gucu yetmeyecegi icin var nitekim tarihte birt tane nefsine tek basina galip gelmis insan yok .Neden nefis tezkiyesi cunku nefsini bilen Rabbini bilir.Rabbini bilerek vuslata kavusur.Tasavvuf insanin kendi hakikatini tanima yolculugudur.Ilim ilim bilmektir ilim kendin bilmektir sen kendini bilmesse bu nice okumaktir Bunlar da tek basina olmuyor Peygamber Efendimiz Mursidi Kamildir hidayete giden yolda rehber onun mursitligini kabuk ediyorsun ama bu zamanda ona en yakin insanlarin mursitligini kabul etmiyorsunuz (nefis)ne yaman celiski.