Alıntı:
Abdulfettah Nickli Üyeden Alıntı
kardeş dikkatimi çekti ibn teymiye gibi alimler demişsin. ibn teymiye'nin Allah'a şekil isnad ettiğini biliyor musun? nasıl alim diyebiliyorsun?
|
Değerli kardeşim yazımın bütünlüğüne bakarsan İbn Teymiye yi haklı gösteren bir görüşüm mevcut değil. Daha doğrusu bu forumdaki bütün yazılarım için bu durum geçerli. Hatta o böyle söylüyor lakin doğrusu budur demişim. Gelelim alim olması ilim sahibi anlamında ifade ettim itikadı anlamda seninde ifade ettiğin bazı mahzurlu görüşleri mevcuttur. Mesela Zemahşeri büyük bir tefsir alimidir fakat itikadı olarak Mutezile (İslam rasyonalistleri) mezhebine mensup olduğundan yazdığı muhteşem tefsir kitabı Keşşaf’ı okurken itinayla okumak lazım. Sağlam bir akaid alt yapınız yoksa sizi sıkıntıya sokabilir. Benimseyelim benimsemeyelim, İbn Teymiyye’nin öze dönüş Kur’an a dönüş hurafeler ve israiliyetle mücadele hususunda bazı güzel görüşleri olsada onun devamından gelenler ana kaynaklara dönüş ve Selef’e ittiba vurgusu, muhalif çevrelerden gelmesi muhtemel türedilik, aidiyetsizlik ve köksüzlük gibi ithamlara karşı sağlam bir kökene dayanma ve böylece savunulan fikriyata, bizdeki Kemalist zümrenin ‘’Atam izindeyiz!’’ sloganını hatırlatır şekilde, maliyeti düşük bir meşruiyet zemini oluşturma amacına hizmet eden bir araç işlevi görmekte dini düşüncede islah ve tecdit projesi ise büyük ölçüde modern akıl, bilinç ve paradigmalar üzerinden yürütülmektedir. Başka bir ifadeyle çağdaş Selefi ıslahatçılıkta öze dönüş söylemi temel referans noktasında erken dönemlerdeki İslami tefekkür ve tedeyyüne atıfta bulunmakta ve bu yönde geleneğe yaslanmakta, ancak bugüne ve geleceğe yönelik hedeflerinde modern ve modernleştirici bir istikamette yol almaktadır.