Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı
Tayy-i zaman ve tayy-i mekân türü kerametlere İbn Teymiye gibi bazı alimler karşı çıksa bile, ulema ve meşayıhın ekserisi, Hz. Muhammed (s.a.)’in zaman ve mekân boyutlarını aşan miraç mucizesine istinaden bunu kabul ederler. Çünkü her ümmete, peygamberlerinin mucizesi keramet olarak verilir. Nitekim Mısır’dan yola çıkan Yusuf’un gömleğinin kokusunu Kenan’dan duyan Yakup hemen yakınındaki kuyudaki Yusuf’un kokusunu duymamıştı. Çünkü duyuran Allah’tır. Dilerse mesafeleri ortadan kaldırır ve uzakları göster. Dilerse burnunun ucunu göstermez. İmam-ı Rabbani ’ye göre bir insanın letaifi, bedenin şekline dönüşerek aynı anda birçok yerde temessül edip görülebilir. O kişi bu durumdan haberdar olmaz. (İmam-ı Rabbani, Mektubat, c2,58. Mektup) Hz. Süleyman’ın veziri Asaf b. Berhiya’ya Saba melikesi Belkıs’ın tahtını göz açıp kapayacak bir zamanda Kudüs’e getirme imkânı veren Allah (Neml suresi 38-39. Ayetler) elbette Salih ve veli kuluna dilerse böyle bir güç verebilir. Buna inanırız. Ancak bunu mutlak bir üstünlük gibi saymak, birtakım iltibaslara ve yanlış anlaşılmalara sebebiyet verebilir.
|
kardeş dikkatimi çekti ibn teymiye gibi alimler demişsin. ibn teymiye'nin Allah'a şekil isnad ettiğini biliyor musun? nasıl alim diyebiliyorsun?