Kırk bir Yasin okumak bid’attir.
Kırk bir Yasin okumak bid’attir.
(H. Ö. Fetvalar C.1 S.35 C.2 S.123)
Önce Yasin Suresi hakkındaki hadisleri nakledelim.
“Yasin, Kur'anın kalbidir. Muhakkak o bütün dertlere şifa-dır."
“Geceleri Yasini okumak sanki Kur'anı yedi defa hatmet-mek gibidir."
"Yasin ne niyet için okunursa o şey meydâna gelir.”
"Geceleyin Yasin Suresini okuyan kimseye yirmi nafile hac sevabı yazı¬lır.”
"Yasin Suresini akşamdan okuyan ferah içinde sabahlar, sabah okuyanda akşama ferah içinde akşamlar.”
“Yasin adında Kur'an’dâ bir sure vardır. Kendisini çok o-kuyana şefaat eder.”
"Yasin Suresini ölmek üzere bulanan kişinin üzerine oku-yun”
"Her kim Cuma günü annesinin babasının veya bunlardan birinin kab¬rini ziyaret ederde başucunda Yasin Suresini o-kursa okuduğu her harfin adedince onlar mağfiret edilir.”
"Ya Ali (r.a) Yasin Suresine devam et. Muhakkak onda yirmi bereket vardır.
1- Aç okursa doyar.
2- Susuz okursa suya kanar.
3- Çıplak okursa giydirilir.
4- Bekâr okursa evlendirilir.
5- Korkan okursa korkusudundan emin olur.
6- Hasta okursa iyileşir.
7- Hapis olan okursa çıkarılır.
8- Yolcu okursa selametle gidergelir.
9- Bir şey kaybeden okursa kaybettiğini bulur.
Sıkıntılı ve kederli okursa okursa sıkıntı ve kederlerden kurtulur.
Bu hadisler daha çoktur ancak hepsini zikretmeye gerek yoktur. Bu hadis¬ler "Rasullahın Dilinden Surelerin Fazile-ti" adlı kitaptan alınmıştır.
Yasin Suresi hakkındaki hadisleri naklettik. Ne kadar faziletli ve be¬reketli bir suredir gördük. Ancak bu surenin bu günkü okunuş şeklinin sün¬nette karşılığı yoktur.
Bu gün yapılan şudur.
Mahallenin kadınları bir yere toplanır, çay pasta yenir içilir ve bölüştürmek suretiyle orada tuttukları bir niyyet için kırk bir tane Yasin okurlar.
"Kırk bir rakamı hakkında ise bir rivayet bilmiyoruz. Ha-san Basri Çantay bu konuda rivayet edilen sözlerin çoğuna itimat edilemeyeceğini söyler." (A.g.e.C.1 S.55)
"Kur’an okumak Yasin Sureside Kur'andan olduğu için Yasin okumak güzel bir ibadet olmakla beraber, kırk bir Yasin okuma diye bir şey olmadığından, Kur’an okurken dahi bir bid’ at işlenmiş ve günaha girilmiş olur. Çünkü i-badetin nasıl yapılacağını sadece Mabud tayin eder." (A.g.e C.2 S.123)
|