Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Kadın görüntüsüne veya kadın resimlerine bakmak haram mıdır ?
Tekil Mesaj gösterimi
  #2  
Alt 04.03.21, 12:09
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
🔶️imas imas isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 16,011
Etiketlendiği Mesaj: 3386 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Ayhanhoca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kadın görüntüsüne veya kadın resimlerine bakmak haram mıdır ?

Gerek dergi ve gazetelerdeki resim ve gerekse televizyon gibi bir yerde kadına bakmak kesin olarak haram değildir. Çünkü bu görünen şey tam kadın değil onun cama ya da diyaframa düşen aksidir. Dolayısı ile o resimlere veya televizyon gibi şeylerdeki kadın görüntülerine bakana haram olmaz. Halil Gönenç hocanın bu husustaki şöyle der :
“Bununla beraber gazete ve dergilerdeki müstehcen resimler ile televizyondaki açık görüntüler gerçek değil resim ve hayal olduğu için onlara bakmak hakiki kadının vücuduna bakmak gibi haram sayılmaz. İbni Hacer Heytemi ve Şirvani şöyle diyorlar.”Aynada ya da suda görünen kadının görüntüsüne bakmak haram değildir.”(Tühfetül Muhtaç ve Şirvani C.7 Sahife 192 )
Yani bir kadının başı açık kolu açıkta olsa bir kadın tarafından çekilen resimlerine bakmak hem bakana hem de çektiren kadına haram değildir. Ancak kadın tanınıyorsa ve fitneye sebep oluyorsa ya da şehveti oluşturuyor, çağrıştırıyorsa yahutta birileri ona musallat olacaksa o zaman bakmak helal olmaz. Onun haricinde bakmak haram değildir. Çünkü o görüntüdür, kadının kendisi değildir. Yani gördüğü şey kadın değil camdır.
“Başı açık olan kadının resim çektirmesi haram değildir. Çünkü o kadının kendisi değildir. Ancak o resmi erkek değil bir kadın çekmelidir.”(Günümüz Meselelerine Fetvalar H.Gönenç Cilt 1 sahife 218)
Ayrıca Yusuf el Kardavi de bu hususta “resim çekmek el ile yapmak gibi olmadığından gölgeyi zaptetmektir ki haram değildir. Bu resimlere bakmakta haram değildir.”demektedir. Yani kadının resmini bir kadın çektiğinde, o resimlere bakmak haram değildir.

---------- Post added 04.03.21 at 11:58 ----------

Adetli Kadın İle Sevişme
Erkek, adet gören kadını ile sevişebilir mi, onunla sevişip kendini tatmin edebilir mi?
Koca karısının, sünnete uygun olarak dizkapağı-göbek arasına dokunmadıktan sonra, vücudundan faydalanabilir hatta onunla her türlü cinsel oynaşma yapabilir. Karısının eliyle, ya da vücudunun başka yerleriyle tatmin olabilir ayrıca diz kapağı - göbek arasından da örtü varken yararlanabilir. Bunda hiç bir sakınca olmadığı gibi, hem kendini boşaltıp haramdan koruduğu, hem de âdetli iken bir bakıma hasta olan ve yalnızlık hisseden eşiyle ilgilendiği için bu sevap ve yapılması gereken bir davranışta bulunmuş olur. Efendimizin, bütün hanımlarına, onlar hayızlı iken bu şekilde yaklaştığı rivayet edilmiştir.
Muvatta'nın rivayetinde şöyledir: "Ubeydullah İbnu Abdillah İbni Ömer (radıyallahu anhümâ), Hz. Âişe'ye göndererek -kişi, hayızlı olan hanımıyla mubaşerette bulunabilir mi?- diye sordurdu. Hz. Âişe radıyallahu anhâ: "Kadının alt kısmına izarını bağlatsın sonra onunla mubâşerette bulunsun" cevabını verdi.”( İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 11 / 46).
Zamanımızın fitnesi şehvetin adım başı erkeğin yakasını bırakmadığı ve tek eşliliğin olduğu günümüzde yaşayan ve kendine hakim olamayacak derecede olan biri için bir fetva daha vardır. Şöyle ki İmam Muhammed (r.h) “Adetli hanımıyla cima dışında her şeyi yapabilir” görüşündedir.
Adetli kadın ile ilişki aslında sağlık açısından, sakıncalı, tıbben mahzurlu, tiksinti ve her iki taraf için de eziyet verici bir iş olduğundan dolayı ve daha bir çok hikmete mebni olarak Allah yasaklamıştır. Ayeti Kerime de :
"Sana hayızlı ile cimayı soruyorlar. De ki, bu (her iki tarafâ da) eziyet verici bir şeydîr. Onlar âdetli iken onlardan ayrılın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde Allah'ın size emrettiği yerden onlara gidin. Allah çok tövbe edenleri ve tertemiz olanları sever." (Bakara Suresi 222)
“ Bu meseleyi Avnu'l-Mabud şöyle özetler:
"Hayızlı kadınla mubâşeret muhtelif kısımlara ayrılır:
Onlara ferclerinden cima suretiyle mübâşeret: Bu bi'l-icma haramdır. Bunun haram oluşu Kur'an ve sünnet'in nasslarıyla sâbittir.
Göbekten yukarı ve dizlerden aşağıda kalan kısımlarla mübaşeret: "Bu zekerle, elle, öpmekle vs. şekillerin hepsiyle olabilir, helaldir. Ulema bunun helal olduğunda ittifak etmiştir.
Ön ve arka uzva olmamak kaydı ile göbekten aşağısı ile de mübaşeret. Bu meselede Şâfiî'ler üç görüş ileri sürmüşlerdir:
"En meşhuruna göre haramdır. İmam Mâlik ve Ebu Hanîfe de bu görüştedir. Ulemanın ekseriyetinin görüşü budur.
Mekruh olmakla beraber haram değildir. Nevevî der ki: "Bu, delil açısından en kavî olan görüştür, muhtar olan da budur."
Üçüncü görüşe göre, mübâşeret eden kimse, ferce temas etmekten nefsini tutabilecek güçte ise ve -ister şehvet yönüyle zayıflığı sebebiyle, isterse verasının (dindarlığının) kuvveti sebebiyle- kendisine güveniyorsa caizdir- değilse caiz değildir. Bu cevaza kâil olanlar arasında İkrime, Mücahid, Hasan Basrî, Şa'bi, İbrahim Nehâî, Süfyan-ı Sevrî, Evzâî, Ahmed İbnu Hanbel, İmam Muhammed, Tahâvî; Mâlikîlerden Esbağ vs. var." Mübarekfurî der ki: "Bu, cemaatin kâil olduğu "Cima hariç, hayızlı kadının bütün uzuvlarıyla mübaşeret etme cevazı" sahih delillere muvafıktır." ( İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 11/47 - 48.)
Ancak ihtiyata muvafık olanı göbek, diz kapağı arasına mübaşeretten kaçınmaktır. Hz. Âişe validemiz, hiç kimsenin nefsini hâkim olmada Resûlullah'a yetişemeyeceğini noktaladıktan sonra Resûlullah'ın hayızlı hanımlarına izarlarını bağlatarak diz kapağı ile göbek arasını kapattırdığını bilhassa belirtir
Ancak insan bu, her şeye rağmen şeytana uyar ve bu çirkin haramı işlerse, ikisi de isteyerek yapmışsa ikisi de günah işlemiş olur. İkisinin de pişmanlık duyup tövbe etmesi ve istiğfar etmesi gerekir. Bunun keffareti olarak bu günah, âdetin ilk günlerinde yapılmışsa bir dînâr, sonlarında ise yarım dînâr verilir. (bir dînar, yaklaşık 4.5 gr. altın demektir) Eğer ya da kan siyah devresinde ise bir, sarı devresinde ise yarım dînâr verilir. Bu da diğeri ile aynı kapıya çıkar.(Mavsili, el-Ihtiyâr I/28.)

---------- Post added 04.03.21 at 11:59 ----------

Adeti biten kadının yıkanmadan ilişkiye girmesi
Adetten kesilen bir kadının gusül abdesti almadan cinsel ilişkiye girmesinin birkaç şekli vardır. Normal adetin azami sınırı olan on günü tamamlayan kadın, yıkanmadan eşi ile birlikte olabilir. Bazı kadınların adet günü 3, 5, 6 veya 7 gündür. Bu şekilde adet günü belli olan kadının bu sayılı günleri biter ve bir namaz suresi geçince kan belirtisi olmazsa yıkanmadan da cinsel ilişkiye girmesi helal olur. Ancak en güzeli gusül almasıdır ama bazı alimlere göre de yıkanması gerekmez, yalnız cinsel organını yıkamakla cinsel ilişki helal olur.
Hanefi alimlerine göre, adet hali olan kadının hayız süresinin en çoğu olan on gün geçerse, kan da kesilirse yıkanmadan cinsel ilişkide bulunabilinir. İmam-ı azama göre temizlik hayzın kesilmesi ile başlar. Dolayısıyla adet bitiminden sonra yıkanmadan cinsel ilişkide bulunmak caizdir. Ancak yıkanmak müstehaptır.
Şafii ve Maliki alimlerine göre ise, yıkandıktan sonra cinsel ilişkide bulunabilinir.
yazilanlar icindeki...."Yani bir kadının başı açık kolu açıkta olsa bir kadın tarafından çekilen resimlerine bakmak hem bakana hem de çektiren kadına haram değildir"......bu fetvanin kaynagi nedir? bu fetva benim resmimi bulursaniz ayaginizin altinda ezin hukmunu yerle bir ediyor,hemde kolu basi acik kadin resmi...ilginc cok ilginc...

__________________
اِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُٓ اَسْلِمْۙ قَالَ اَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَم۪ينَ
_______________________________________________

Bir acaip derde düştüm herkes gider kârına
Bugün buldum bugün yerim, hak kerimdir yarına
Zerrece tamahım yoktur şu dünyanın varına
Rızkımı veren Hüdadır kula minnet eylemem
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147