08.01.21, 19:40
|
|
|
Üyelik tarihi: 26.05.20
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 371
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı
Yusuf Kardavi: Konuyla ilgili beyanı şöyledir : '' Saç veya sakal boyamak da süs konusuna girer. Ehli kitaptan Yahudi ve Hristiyanlar, bilhassa dinlerinde mutaassıp görünen papaz ve ruhbanların yaptığı gibi, güzel görünme ve süslenmenin ibadetlere zararlı olduğu zannı ile saç boyayarak asli rengini değiştirmekten kaçınırlardı. Resulullah da Müslümanların iş ve görünüşte müstakil bir şahsiyete sahip olmaları için başka bir topluluğun taklit ve tamamen takip edilmesini yasaklamıştır. Ebu Hureyre'den rivayetle efendimiz (sa) şöyle buyurdu: Yahudi ve Hıristiyanlar saç boyatmazlar; onlara muhalefet ediniz. Sahabelerin şahsi yaşayışlarının da delalet edeceği gibi bu emir, mecburiyet değil ihtiyar ifade eder. Zira sahabenin Hz. Ebubekir Ve Hz. Ömer gibi bazıları saçını boyamış Hz. Ali ve Ka'b b. Enes gibi bazıları da boyamamıştır. (Yusuf el-Kardavi, İslam'da Helal ve Haram, Hilal Yay., İstanbul., s.97)
Hayreddin Karaman:Peygamberimizin (s.a.v) çağında Yahudi ve Hristiyan ihtiyarları ağaran saç ve sakallarını boyamazlardı; onlara benzemesinler diye yaşlı sahabeler boyamaya teşvik edilmişlerdir.Boyanın rengi üzerinde durulmuş, siyaha boyamanın cevazı tartışılmıştır. Kına kırmızısı ve kırmızı-siyah karışımı nebati boyalarla boyamak ittifakla caizdir. Kadınların siyaha boyamaları umumiyetle caiz görülmüştür. Rasul-i Ekrem'in, kafirlere benzememek için saç ve sakal boyama emri '' teşvik emri'' olarak telakki edilmiş, bu sebeple Ebu Bekr, Ömer gibi sahabeler boyamış, Ali, Ubey, Enes gibi sahabiler ise boyamamışlardır. (Hayrettin Karaman İslamın ışığında Günün Meseleleri iz yayıncılık 2018. sayfa 53.)
|
Allah razı olsun hocam
|