Vuslatı olmayanın marifeti yoktur
Vuslatı olmayanın marifeti yoktur. Farkı olmayanın da kulluğu yoktur Yani bir kimse Hakk a ulaşmadıkça şeriat yolunda kalmıştır O kimse Allah Tealayı bilmez Bir kimse Hakka ulaştıktan sonra geri farka gelip kulluğunu ve zayıflığını bulmamışsa o kimsenin kulluğu yoktur Önceki hali gizli şirkti ikincisi dalalet ve dinden dönme yoludur Tevhit ehli hem ceme varmış hem de farka gelmiş olmalıdır
Hakikatte kemal ehli hem köye hem şehre gelendir Şimdi tevhidin aslı hem ceme varmış olmalı ve hem geri farka gelip kulluğu ve ilahlığı birbirlerine perde yapmayıp zayıflığını anlamalı ve kullukta bulunmalıdır Nitekim Hz. Ali kerremellahü veçhe buyurur Cemsiz fark şirk farksız cem zındıklık ilhad cem ve fark tevhiddir
Evliyaullahtan bir aşık Hakka demiş ki Yâ Rab ben yoğum sen varsın
Allah Teala o kula Ey kulum Güzel beni tevhid ettin. Ya hani senin kulluğun demiş. Şimdi Hakka kavuştuktan sonra geri farka gelip kulluğu bulup kulluğunu
uluhiyyete perde etmemek her aşığın elinden gelmez Son derece zordur kamil mürşide ihtiyaç vardır
|