Arafatta vakfe. Kıyam bi nefsihi, namazdaki kıyam, ve kıyamet. Bunlar insanın cüzietinde , teslimiyeti iman edişidir, külliyetde müşahade edişi ile muhabbetullahıdır. Şahit oluşunda da aslına rucu edişi , yani fiilinden sıfatından ayrışıp ruhda uyanışıdır . Sen sendeki ruhunun yabancısı olarak doğdun , bu yabancılığının arayışı idi seni sıkan daima.ev aldın , evlendin, araban oldu, yazlığın oldu vs vs vs ama sen hep eksiktin , sandınki idaallerindi aradığın mutmainliğin .ama seni hiç bir idaalin mutmain etmedi niye? Çünkü sen sana yabancısın.kendine yabancı kişi toplumada dünyayada yabancı buda kişi için araftır boşluk. Kıyam delalet , kıyamın delaletinemi? Aslına yani özünemi? Kıyamet kafirler üzerine kopacak . Hakikati bilip tevhidi bilipde paylaşmayanın ücret alanın ALLAH hı sermaye edinenin vay haline. Onlar şeytana hizmet edenlerdende aşalık . Mana manayı açıyor. Konu kıyamdı. Kıyam bi nefsihi " hakkın huzurunda teslimiyet varlığından soyunuş , bir kavim buna meditasyon der trans hali ruhunla buluşma , ruhunu tanımanın vecdi . Kıyametin kopuşu darı idin ekildin biçilip üğündün yoğrulup piştin niymet oldun hayat verdin rahmanı rahim ile. İşte daimiyet akış döngü . İnsanın insan oluşu daimi kıyamı iledir. Kıyamdan uzak olan insan delaletedir kaostadır. Ne malı ona hizmet eder ne evladı. Hakkın nazargahından nefsin afetine düşer esferi safirine .işte orası kişinin kıyameti afeti ölürde öldürürde öldürülürde .kişinin kıyamı kişi için daimi pusulasıdır muhabbetidir anne karnındaki kordonu hükmündedir , kıyam edenin; kıyameti şahitliğidir inş.
|