Alıntı:
Nk6666 Nickli Üyeden Alıntı
Günlük vecibeleri yerine getiren herkes cennete gidemeyecegine göre ölçü bu değildir herhalde . İman edip rahavete kapılmak isteyipte ibadet edememek ayrı kötü niyetli olup dönüp dönüp Tevbe etmek ayrı meseledir . Bir büyük haram tüm ibadeti yok hükmüne getireceği gibi bir küçük sevapta insana cennet kapısını hatta gaybin kapısını açabilir . Birde ilahi adaletin tecellisi vardır . Karmik enerji . Siz gerektiği kadar ibadet edemiyor olsanız da sizden öncekilerden gelen hayır duaları belki onların ibadetleri den miras kalan bir mübarek akit sizi rahmani şeylerle bulusturabilir . Havas ilmi için sorduysaniz , cinlerle yaren olmak ayrıdır Allahu Teala ya gönül verip ibadet ehli olduğunu dahi bilmeden Allah dostları arasında yer alıp Meleklerin yardımına Mazhar olmak AP ayrı . Neden bu sitede olduğunuzu kendinize sorun. Sonra öğrendiklerimizi nerelerde tatbik edeceğimizi . Aslında sorunun cevabı sadece sizde mevcut . Çünkü neye layık olduğunuzu siz daha iyi bilirsiniz sizden daha fazla bilen de el hak sizi yaradandan başka kimse olamaz !
|
Bak güzel kardeşim çok güzel diyorsun ama kaçırdığın mühim meseleler dikkat edilmesi gereken misal şu hadisi iyice oku Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e Necid ahâlisinden bir adam geldi. Saçları karışıktı. Kulağımıza sesinin mırıltısı geliyordu, ancak ne dediğini anlayamıyorduk. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e iyice yaklaşınca gördük ki, İslâm'dan soruyormuş.
Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm):
"Gece ve gündüzde beş vakit namaz"*demişti ki adam tekrar sordu:
"Bu beş dışında bir borcum var mı?"*Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm):
"Hayır ancak istersen nâfile kılarsın."*dedi. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm):
"Ramazan orucu da var."*deyince adam:
"Bunun dışında oruç var mı?" diye sordu. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm):
"Hayır! Ancak dilersen nâfile tutarsın."*dedi. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) ona zekâtı hatırlattı. Adam:
"Zekât dışında borcum var mı?"*dedi. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm):
"Hayır, ama nâfile verirsen o başka!"*dedi. Adam geri döndü ve gider ayak:
"Bunlara ilâve yapmayacağım gibi noksan da tutmayacağım."*dedi. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) da:
"Sözünde durursa kurtuluşa ermiştir."*buyurdu. Veya*"Sözünde durursa cennetliktir."*buyurdu.
Ebu Dâvud'da*"Kasem olsun kurtuluşa erer, yeter ki sözünde dursun."*şeklinde te'kidli olarak gelmiştir.*[Buhârî, İman 34; Müslim, İman 8, (11); Nesâî, Sıyâm, 1, (4, 120); Ebu Dâvud, Salât 1, (391); Muvatta, Kasru's-Salât fi's-Sefer 94, (1, 175)]
Hadisi kaynaklarıyla yazdık yani kişi kendine düşen vecibeleri yarlar ise elbette cennet ona vaciptir kardeşim DIKKAT ETMENI TAVSIYE EDERIM ...
Istediğin kadar günah işle istersen sevabın 0 olsun günahların dağlar kadar olsun genede samimi bir şekilde tovbe edersen günahların silinir sana sevap olarak amel defterine yazılır cenab i hakkın bize lutfudur ammma
Melek veyahut başka varlıklar konusuna gelirsek sahit olmadigim şeyler hakkında kesin konuşmak istemem çünkü denil ki hasan basri devrinde müslüman olmayan biri insan üstü haller gösterirmiş olağanüstü şeyler hatta hasan basri k.s o kişinin yanına gider ya islami seçer seçmezse öldürürüm çünkü islama fitne saçıyor diye velhasıl kelam adam ile sohbet eder adam ona derki bugüne kadar nefsine ağır ne varsa yaptim karşılığında böyle olağanüstü şeyler oldu der .
Hasan basri k.s der ki madem öyle müslüman ol adam da bi .müddet düşünür ve derki ömrümde bu sözden nefsime daha ağır bisey gelmemişti ve orada müslüman olur anlattığım kıssa biraz daha uzundur lakin kısaltarak anlattım p
---------- Post added 29.11.20 at 09:07 ----------
Sorduğum farklı birşey kardeşim mesela kâfir biri peygamberimiz rüyasında görür ve müslüman olur gördükten sonra müslüman olur lakin görmeden önce kâfirdi ve bu minvalde bakarsak kâfirce olsan neden melek görmeyesin öte yandan melek görmek temiz ,saf ve iman dolu kalplere bahsedilen bir rahmettir neden kafire gösterilsin bazı konular tartışmalar var buna binaen soru sordum kardeşim ...