27.11.20, 20:04
|
|
|
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,656
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
Ademm Nickli Üyeden Alıntı
Soylediklerin tek tek müfessirler izahini yapmakta aynı şekilde kadim tasavvuf kitaplarında bile izahı bulunmaktadır söyleceğim tek şey @ [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kardeşim sen 2 3 kendini bilmezin sui edepten yoksun montajlı ve taraflı sözlerine kanmışsın heleki menzil gibi bir yer hakkında sen tek değilsin bu konuda daha çok kışı var aynı veraz duvar daki ufacık siyah noktaya takılan kişi her neyse konuşacaksan bu konuları yorum ila değil bizatihi herkeisn delil olarak kabul ettiği belgeler gerek unutmaki ayeti kerimelerin birçok manasi olur herkes kendine göre mana vermemesi için hadis, sebebi nüzul , sahabe ve
tabiun sözleriyle desteklenmiş izah edici bilgilere ihtiyaç vardır kaynak belirterek yazarsan kardeşim . Çok makbule geçer ...
|
Maşaallah Barekallah. İlkkez aklı başında, hakaretsiz tekfirsiz düşünce ve delili öne çıkarak seviyeli bir yorum aldım. Evvela inceliğin için teşekkür ederim. Bilen ile bilmeyen arasında ki fark işte. Neyse....
Şimdi ayetlerin birçok anlamı olur meselesi sıkıntılı ve ayakları yere basmayan bir konu. Bakın tevil meselesini bu kadar ciddi gördükçe mushaf asıl anlamını yitirir..
Bir ihtilaf söz konusu olduğunda ayetlere göre hüküm vermemiz bize emrolundu değil mi? Açıp baktığımda Kur'an da sabit ve sağlam bir şekilde delili varsa ne diyeceğiz? "Hop bir dakka Allah orda aslında onu değil şunu demek istedi" mi diyeceğiz? Bu Allah'a konuşma, izah yetisi öğretmektir. Oldu ki ayeti anlamadn, açar kaynak noktasında ki tefsirlrrden birini okur meseleyi çözersin bu şekilde.
Şimdi bu anlamları var konusu zaten başlı başına bir sıkıntı. O anlamları niye vahyetmedi ki mesela ? Yada acaba birileri çıktı dedi ki "bu ayete şu anlamı verirsek bize uyar o o zaman." mı oldu yani kurana biz uyumayalım kuranı bize uyduralım sözde.. Ayetin zahiri ne ise ona göre düşünmez altında öyle tevil ararsan, verdiğin anlam birden bire Allah'ın muradı haline gelir ki anlatılan o değilse ayette eğer Allah'a iftira atanlardan olursun. Allah tüm müslümanları bu cesaretten muhafaza etsin. Unutmamalı ki Kur'an o topluma hitab olarak geldi. Metin olarak değil. Bunu da düşünmeli..
Fakat sonuçta metinleştirildi ve insanlık okuyor. Bir metni herkes farklı anlayıp yorumlayabilir. Bu normal fakat doğru olan benm yorumum buna inanacaksın derse biri diğeri derki yoo asıl doğru benm yorumumdur. Biz de işler bu kadar karışmış haldeyken diyoruz ki Bu ayetin batıni meselesini bırakın. Ne emretmiişse onu yaşayın. Zahirinde ki ile sorgulanacağız. Batini tarafı değil. Hem Allah kulunun güç yetirebildiğini sorar. Aklının alamadığın dan dolayı cehenneme atmaz. Ayetlere başka başka anla lar yüklemek ve onalara uymak imanda zayıflık göstergesidir.. Unutmamak Lazım ki bu batınilik fırkasına kaydırır insanı.
Duvarda ki siyah nokta dediğin şey "ete kemiğe büründü Mahmut gibi göründü" bunu ben siyah nokta göremem. İstanbulunn yarısı, ülkede de çok ciddi derecede taraftarı olan bu tarikate insanlar çocuklarını yolluyor ilim öğrenmeleri için. Ve en ilim öğrenebilmişinin geldiği noktayı yukarıda yazdım. Bu simsiyah bir ülke tablosudur. İnsanlar bunlarda ötürü islamdan soğudu. Bunu siyah bir nokta yahu olarak basite indirgemek ise büyük vebaldir. Kuran en çok mümine salihatı yapmayı emrediyor.
Delil istemişsin. Şeyhten töbe alındığını görüp duymadın mı hiç? Yada aha yukarıda ki kelama benzer tonla söylemleri var adamların. Yanmayan kefeni ben mi sattım?
|