27.11.20, 06:45
|
|
|
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,656
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
Oğuz Baba Nickli Üyeden Alıntı
@ [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bir gün bu yazdıklarını okuyacaksın ve diyeceksin ki bunları ben demişim... Hayat çok garip Oğuz dediydi dersin. En azından yazdıklarının bir kısmı hakkında böyle düşüneceksin dediydi dersin
|
Sevgili dostum.
Herşey Allah'ın dilemesiyle olur. Yolumuz mu yanlış? Yada gerçek Allah dostlarını mı inkar ediyoruz? Elbette hayır. Bizim karşı çıktıklarımız Kur'an ayetlerin muhkem olan anlamlarının yerine, sırf yollar bir yere çıksın diye uzak biçimde tevil edilmiş mushaftan uzak olan bir din algısı.
Ufkunuzu geniş tutunuz lütfen. Kur'an da ki Allah ile bu tarikatlerin anlattığı Allah neden birbirine uzak bu kadar? İslam dini temel akideler üzerinedir. Bu meselelerden birini çekip alsanız işler karışır. Allah bize bu kaideleri mübin Bir biçimde kelamında bildiriyor.. Bakalım rabbimiz bize ve aslında müşriklerede neler diyor;
+ Yahudiler efendimze "Senin Allah'ın kimdir? Tarif et" dediler ve orada Cebrail şu mübarek sureyi getirdi;
Kul huvAllahu ehad.
-De ki; O Allah ehed'tir. (eşsiz)
Allahussamed
-Samed'tir. (hiçbir şeye muhtaç olmayan)
Lem yelid ve lem yuled
-Doğmamış, doğrulmamıştır.
Ve lem yekun lehu kufuven ehed
-Hiç bir şey O'nun dengi değildir.
Sofiler;
Bakın bu yukarıda ki ihlas suresidir sofiler. Namaz erken bitsin diye okuncak bir sure değildir. Allah Azze ve Celle sizin vahdeti vücut dediğiniz meseleyi esasen burda tamamen men etmiş ve yaradan ile yaratılan arasında ki o kalın çizgiyi çizmiş mi? Çizmiş. Bu sureye göre vahdeti vücut saçmalık mıdır? Akledebilene göre saçmalıktır. Fakat merak ettiğim nokta şu ki; burada ki bizim inandığımız Allah neyinize yetmedi ki bir de Gavsın "Allah bana dedi ki ey Gavs......" diye uzayan şu şirk dolu metni yazmasını beklediniz. Beyler ya ihlas suresi yalan söylüyor yada gavs. Vallahi ihlas suresi doğrudur.
Bir Diğer mevzu da şu;
Ben Allah zülcelal'in emirlerini okudum. O emirler içerisinde hiç" gidin peygambere töbe edin" diye bir kelam yoktu. Sürekli töbe yi Allah'a edin diyor mushaf.
E hangi mantığa şeyhe töbe verilir ben hala anlamadım. Bu noktada ya Allah (haşa) yanılgı içinde yada sofiler. Vallahi Allah zülcelal bu işlerden uzaktır.
Bir de bu şeyhin günahkar bir müridini cehennemden kurtaracağı safsatası var ki Allah kelamında Allah'ın adili mutlak olduğu ve o gün tüm yetkinin yalnızca kendisinde olacağını buyuruyor. Örnek olarak bir kaç tane Allah'ın biz zavallıları dikkate alıp gönderdiği ama hiç açıp bakmadığınız kitabından ayet paylaşalım;
"O, kimsenin kimseye yardım etmeye gücünün yetmeyeceği bir gündür. İzin Günü, karar vermek bütünüyle Allah'a aittir.*" 82:19
"Allah'ı bırakıp da sana fayda da zarar da veremeyecek olanlara yönelme. Böyle yaparsan zalimlerden olursun" 10:106
"De ki: "Ben de ancak sizin gibi bir beşerim. Sizden farkım; bana, ilahınızın ancak tek ilah olduğu vahyedilmiş olmasıdır. Onun için her kim Rabb'ine kavuşmayı umuyorsa, salihatı* yapsın ve Rabb'ine kullukta hiç kimseyi ortak koşmasın." 18:110
"Ortak koştukları da onlara şefaatçi* olmayacaktır. Ortaklarını da inkar edeceklerdir." 30:13
Şirk o gün de bugün de en büyük din olduğu için çok fazla ayetler var bu hususta ama bu kafi gelir. Mübin olan kuran bize bir başkasının şefaati olmayacağını, Allah ile kulu arasına kimsenin girmemesi gerektiğini, yaratanın kendisi olduğunu ve gücünü asla kimseyle paylaşmadığını, hüküm koyanın da yalnız kendi olduğunu, koyup arşa istiva buyurduğunu daha hangi şekide anlatmalıydı ki başka arayışlara, tevillere gerek duymayasınız?
Sevgili oğuz baba sözlerim elbet sana değildir yanlış anlama. İleride ne olur bilmiyorum fakat benim inandığım ve ahirette de en azından şahitliği kabul görecek olan Kur'an da ki Allah zülcelal ile bu sofilerinkini kuranı delil göstererek tarif etmeye çalıştım. Benim imanımın kefili kitap. Zor oldu, geç oldu falan ama mıh gibi yüreğime de çaktı.. Eman ı Allah'tan diledim.. Üstünlüğü yalnızca takvada kabul eden bu evrensel kitap benm gibi bir yaratılmışa kul olmayı yasaklıyor en hafif hali ile.
Hüccete hüccet gerek. Allah kelamından büyük hücceti olan koysun ortaya hele..
|