Manevi cinayetin azmettiricisiyiz
Haberler: "Bilgisayar oyununda yönettiği karakteri öldürdüğü için kavga ettiği 13 yaşındaki arkadaşını çekiçle öldürdü!"
Dünya çapında ortalama 2.7 milyon çocuk şuanda Roblox isimli oyun platformunda oyun oynuyor. Sanal odalara ve sanal mekanlara kilitlenmiş durumdalar.
2.7 milyon çocuk!
Üstelik Roblox, içlerinde belki de en masum olanı! Minecraft'tan ve Youtuber'ların izlenme oranlarından falan bahsetmiyorum bile...
Çocuklar, Roblox kurulduğu günden bu yana, bu oyunun sanal ortamlarında toplam 28 milyar saat vakit geçirmişler.
28 milyar saat!
Yetişkinlerin ise sadece Sosyal Medya'da geçirdiği süre günlük ortalama 2.5 saati buluyor. Bir yetişkin için diğer meşguliyetlerini de düşünürsek, 2.5 saat ciddi bir süre.
Eskiden evine televizyon almamak bir korunma yöntemiyken, şimdi televizyon olmayan evlerin bile her odasında, her gencin ve çocuğun kulağında kulaklık, avucunda ona özel bir ekran var.
Hem de televizyondan bin beter olabilen ekranlar...
İnternet, Sosyal Medya, dokunmatik ekranlar ve bu çağa dair aklınıza gelen ne varsa uzak durmak madem ki imkansız, öyleyse bu alanlarda geçen zamanı daha kaliteli hale getirmekten başka çaremiz yok.
Yeterince dertlenir ve kafa yorarsak işe yarar reçeteler üretebiliriz diye düşünüyorum...
Yoksa çocuklarımızı üç kuruş para kazanmak için olmadık seviyesizlikleri sergileyen Youtuber'ların, ya da zihinlerindeki gerçeklik algısını bozan sanal oyun platformlarının insafına mı terkedeceğiz?
Galiba öyle, çocuklarımızı onların insafına terkettik!
Ya da sosyal medya biz yetişkinler için oyalanıp eğlendiğimiz, ahkam kesip durduğumuz bir mahalle kahvehanesinden öteye geçmeyecek mi?
Galiba öyle, biraz gönül eğlendirdiğimiz, biraz kafa dağıttığımız, biraz ahkam kestiğimiz bir mekandan öteye geçemiyor sosyal medya!
Yazının başında paylaştığım cinayette payımız yok belki, ama işlenen nice mânevi cinayetin azmettiricisi, gözyumanı ve evlatlarımızın savruluşunun da sebebiyiz...
|