Alıntı:
mekan58 Nickli Üyeden Alıntı
İbn ul Arabî nin o sözü çok sıkıntıya düşürebilir önü açık lakin şu şekilde yorum yapıldığı da baki olur , konunun en doğrusunu söylemek gerekir her daim doğru aranmalıdır doğru şekilde doğru yerde ve yanlış anlaşılmaya müsaid pek çok söz vardır. Evvelâ o yorum yapılmış sözü yazayım: Cehennemde kimseyi girmediği ifade de edilmektedir bu söz için şu yorum yapılmış Cehennem halkı öyle Çok alışır ki azaba artık acıyı unuturcasına hani nasıl ki bir ele değnek ile defalarca vurulsa bi müddet sonra uyuşur ve hissetmez hâle gelir belki bu şekilde örnek doğru olabilir yorum için.
Kardeşim bu hususlarda insan küfre düşebilir, insanların anlayabileceği şekilde ayetler ile net hikâyeler ile net bir açıklama olmalıdır yani herkesin anlayabileceği şekilde izah gerekir yoksa Çok Zor durumda kalınır azizim
Herkesin tatmin olacağı net cevaplar icab eder azizim. Onu da ayetler ile örnekler gerekir bunu yapabilmek güçtür lakin imkansız değildir. Belki said Nursi nin eserindeki örnekler doğru olabilir bilemiyorum fakat yeterli olmayabilir birçok örnekler gerekir.
Arkadaşlar, biz eğer tüm küfür gibi görünen sözleri şiirleri ele alır isek ortada ne Mevlana kalır ne yunus emre ne diğer Allah dostları. Bu hususlarda hüsn ü zann üzere olunuz lütfen. Bu hususlarda Allah Teâlâ veya Peygamber efendimiz s.a.v. hakkında sui zann durumu gönülde hasıl olmaya inşallah yoksa kişi direk helak olur, dikkatli olunmalı hemde çok.
|
Biz cehennemliklerin derisini yenileriz ki azabı ayrı ayrı tatsınlar diye ayetini okusan böyle demezsin ve yanlış görüşü savunmazsın