Alıntı:
mekan58 Nickli Üyeden Alıntı
Zikir edilmez diye anlaşılmaması gerekir. Misal hadislerde falanca namazdan sonra şu kadar şu zikr veya günlük şu kadar şu zikr diye geçen birçok hadisler var ve genel olarak rakama dayanmış. O rakamlar sünnet olan onları yapmada sakınca olmaz ancak kişi rakamı aşar ise kişinin manevî durumu ve meşrebine göre farklı etkenler ortaya çıkıyor.
Nasıl ki bir mide aç iken dolduğunda fazla yemek veya içmek üzere üstüne ilave edildiğinde mide almayıp kusma meydana gelir bunu da böyle misal ile misal etmek isabet olabilir. Sünnetler ile verilmiş rakamlarda mesele yok ve ebced değerlerince Esmalar da da mesele olmaz niyete göre de cereyan edebilir hadiseler.
Zikr de Temkinli olunur ise mesele olmaz.
mürşid e bağlılık sözünü yabana atmayın.
|
Vesvesedir bazı şeyler, asla ölçünün dışına çıkmamalıdır. Misal zikr mi istiyorsun Allah Allah diye on dakika on beş dakika meşgul olmanda mesele yok.
fakat zikr de kontrolü kayb etmek (aralıksız zikre dalıp kendinden geçmek, özellikle yalnız başına iken Olan zikr) meydana gelir ise bazan cinniler alemlerine dahi götürebilme durumu olabilir.
(Dersli olunması haricinde lakin ders içindeki zikr belirtilen mikdar ın dışında olmamalıdır Aynı zamanda kalb zikr istiyor ise ders bitmiş olsa gönül zikre doymamış olsa: bi süre zikr çekilebilir. Aşırı olmaması faidelidir.