Alıntı:
mekan58 Nickli Üyeden Alıntı
İnsan seçimi o anki hâline göre seçer öyle değil mi. Var sayalım ki herhangi bir seçim yapacağı husus dan biri için 3 farkı seçimi olsa a b c diye adlandırılalım. Kişi a seçeneğini neden seçer de diğerlerini seçmez. Seçen kimdir Ötesine gidemiyorum maalesef.
|
I secer dw diğerlerini eler dersenuz. Cuzi iradenin esası meyelandir. Peki nedwn ona meyleder.Bunda pekcik etkwn var. Madenker gibi bu etkenlerin tasarrufu ike urum nescolur. Urun irademuzle yaptigimiz seçimdir. Etken yada mafenkee :istidat kabiliyetler amac gaye. Bunlarin arkasında bunları taharri sebebi kılan ise kişiye göre degusen tecwlliyat-i esmadir. O esmanin iktixa ettiği imtihan çeşitleri içinde ruhu insanideki hukumferma kanunlar hukmunu icra etmek icin atılacagi ve açılacağı meydanlarda netice olan esmanin ruha kazandıracagi ihsasin be kakbin i esmaya muvafik aradığı halin dwnwyimlenmesi mecburiyeti bu meyelanin kökü ve esadur
Seçim iradenin sarfedolmesidir. Irade önündeki seçeneklerden neden biri
Iki cümle aradaidi sona karışmış.mana kaçtı bu kadar ancak yazabildim. Önceki yazima devamı niyetim. Birazdan bekki ora devam edecem inşallah