bir şeyi anlamamak için özel gayret sarfedenlere şaşıyorum.ölmeden önce ve öldükten sonra ki durum hakkında yukarıdaki fetvada ayrıntılı malumat var. neden anlamamak için bu kadar gayret sarfediyorsunuz? ibareler gayet açık değilmi? ölmeden önce bir gayri müslim için ancak hidayetine dua edilebilir,yoksa bir gayri müslim size geldiğinde ona dua edeyim affını afiyetini dileyeyim tarzında yada başka şekillerde ona dua ve istiğfarda bulunayım denilemez.taki iman edene kadar. öldükten sonrada küfür üzere öldüğü için zaten dua edilemez bunun anlaşılmayacak bir tarafı varmı?
tedavi meselesine gelince tıbbi anlamda zaten böyle bir ayırım yapılmaz.burdada anlaşılmayacak bir durum varmı?
ayetlerle hadisi şeriflerle veya tazarru ve niyazla hayatta iken ancak bir müslüman için dua edilir,gayri müslümler için böyle bir dua yapılamaz,bir tek istisnası vardır bunun oda ancak iman etmesi hidayet bulması bundan istisnadır. bundada anlaşılmayacak bir durum yok sanırım. baki selam.
peygamber a.s.v. efendimizin hz ömer ve ebu cehil için yaptığı dualar nların hidayet bulması içindir. sağlıklı olmaları afiyet bulmaları için değil. üstelik bu dualar şahsi dualarda değildir. ya rabbi iki ömer den biriyle islamı güçlendir tarzındadır. burdada iki farklı anlayışı birbirinden tefrik etmek gerekir.
“Cehennem ehli oldukları açıkça kendilerine belli olduktan sonra, —yakınları da olsalar— Allah’a ortak koşanlar için af dilemek, ne Peygambere ne de müminlere yaraşır.” (Tevbe, 9/113)
|