Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Üzerimde garip bir enerjinin olduğunu düşünüyorum çıldıracak gibiyim
Tekil Mesaj gösterimi
  #60  
Alt 06.10.20, 02:12
Cihadfarz1453 Cihadfarz1453 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 13.08.20
Bulunduğu yer: Düzce
Mesajlar: 174
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ebu ubeyde bin cerrah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Gayrimüslimlere dua etmek, rahmet okumak, istiğfar etmek caiz midir?
Gayrimüslimlere rahmet okumak ve istiğfar etmek, onların yaşarken inkâr ettikleri Yüce Allah’tan onlar adına af dilemek anlamına gelir. İslam inancına göre herkes Yüce Allah’a ve dinine inanmakla mükellef olduğu için kişinin kendi ameli esas kabul edilmiştir. Bir kimse hayattayken iman etmeyip küfür üzere öldükten sonra başkalarının onun için yapacağı dualar geçersiz olur ve ona herhangi bir faydası dokunmaz.
Nitekim birçok âyet-i kerimede inkâr üzere ölen kâfirlerin onlara af dilense bile affedilmeyecekleri belirtilmiş (Nisâ, 4/18, 48; Tevbe, 9/80) ve onlara istiğfar edilmesi yasaklanmıştır. Diğer taraftan “Resûlullah (s.a.s.), amcası Ebû Tâlib ölüm döşeğinde iken ona ‘La ilahe illallah’ kelimesini telkin etmiş, iman etmemesi üzerine, ‘Allah’a yemin ederim ki, senin için af ve mağfiret dilemek bana yasaklanmadığı müddetçe, senin için muhakkak Allah’tan mağfiret dileyeceğim.” (Buhârî, Cenaiz, 79) buyurmuştur. Bu olay üzerine “Cehennem ehli oldukları açıkça kendilerine belli olduktan sonra, —yakınları da olsalar— Allah’a ortak koşanlar için af dilemek, ne Peygambere ne de müminlere yaraşır.” (Tevbe, 9/113) âyeti inmiştir.
Başka bir rivayette ise Hz. Peygamberin (s.a.s.), münafıkların başı sayılan Abdullah b. Übey b. Selûl’ün cenaze namazını kıldığı, akabinde ona rahmet dileyeceğini ifade ettikten sonra “Asla onlardan ölen birinin namazını kılma ve kabrinin başında durma. Çünkü onlar Allah’ı ve Resûlünü inkâr ettiler ve fasık olarak öldüler.” (Tevbe, 9/84) mealindeki âyetin nazil olduğu belirtilmektedir (Buhari Cenaiz, 83).
İlgili âyetlerden hareketle müslüman bir kimsenin, gayrimüslim olarak ölen bir kimseye istiğfar etmemesi ve rahmet dilememesi gerektiği, böyle bir cenazeyle karşılaştığında da nazik cümlelerle taziye dileğinde bulunması ve kalanlara sabrı tavsiye edip teselli vermesinin uygun olacağı anlaşılmaktadır.

bir müslüman bir gayri müslim için ancak onun hidayet bulması için dua eder. teferuatı yukarıda izah olunmuştur.
dünyalık işlerimizin nasıl olması gerektiği hususunda fıkıh kitaplarımızda ayrıntılı bilgiler mevcuttur. dileyen açıp okumalıdır. bana göre, bence demek yerine ulemaya göre alimlerimiz böyle içtihatta bulundurlar dmek bizi mes uliyetten kurtarır.
görülmektedirki burada yorum yazan pek çok arkadaş iman ve islam hassasiyeti ile değil hümanizim merkezli hareket etmektedirler. beyler bizler Allah katında hümanizimden mes ul değiliz.islamdan mes ulüz.biraz iman hassasiyeti lütfen.


Siz öldükten sonrasından bahsediyorsunuz,hayatta olan hangi ademoglundan ümidinizi kesebilirsiniz?
Peygamberimiz niçin Ebu leheb yahut Ömer bin hattabdan birinin müslüman olmasını dilemiş mevladan? Duası nasıl kabul olmuş,derim ben size. İyi günler.

Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147