05.10.20, 09:12
|
Daimi Üye
|
|
Üyelik tarihi: 10.01.19
Bulunduğu yer: antalya
Mesajlar: 1,389
Etiketlendiği Mesaj: 42 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
Cihadfarz1453 Nickli Üyeden Alıntı
Kardeşim hakikaten yapılan yorumlara şaşırdım kaldım. Zulüm altında olan bir insana yardım etmek farzı kifaye olsa gerek arkadaşlar,nasıl bir kafadasınız siz? Zulüm altında olan insanın müslümanı gayrimüslimi olmaz.
Allah sevdiği kuluna dert verir. Ve onu davet eder kendisini tanımaya. Nitekim kendini bilen Rabbini bilir. Bu arkadaşı Allah'ın bizden daha çok sevmediği ne malum? Kimin ne olacağı ne malum? Bu sözlerinizden hakikaten kendim adına utandım.. daha ne diyeyim. Ki adamin cümleye bak: 'birsey beni çıldırtmak için uğraşıyor.'
Bu musallat büyü,paranormal durumları yasayandan daha iyi kimse anlayamaz öncelikle sizi çok iyi anliyorum. Daldan düşen Nasreddin hocalardan biride benim çünkü.
Sıkıntının gitmesi için önce dert nedir tam olarak onu cozmeliyiz. O da şöyleki cinlerin varlığına inanır mısınız bilmem ama Rabbimin varligina inandığım gibi onların varlığına da inanıyorum. Çünkü ayette damarlarimizda kanimizda dolasabildikleri yazıyor. Ve buda bütün nörolojik dengeleri tıbbi dengeleri bozabilirler oynayabilirler anlamına geliyor. Dert demekki bunlarla ilgili.
@ [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] abi vardı burda bi tane o da derki,kendisini pek tanımam ama,
Bundan alman gereken ders hikmet mesaj ne onu bir çöz der... Birde bunu düşünün kardeşim.
Son olarak derman... Derman... Ararsa bulur kör sultan aramazsa ölür kör sultan misali..
Bu sıkıntının cinnî kaynaklı olduğu bilincine vardiysaniz.. bunun modern psikolojide %5 dan fazla çözümü yoktur... Acizane fikrim. Peki bu varlıkları kim yarattı ve onlar kimin hükmüne baş kaldıramaz ,Allah'ın.. öyleyse Allah'tan istemek lazım... Ama ben deizme göre bir çözüm bulamıyorum. Önce her bir zerreye bakip Allah'ı bulamadınız mi da inkar ediyorsunuz der ardından İslam'a davet ederim. Egerki kabulunuz olursa şehadet getirip, ya rabb bana derdimi ve dermanımi bildir beni sen kurtar insanlara muhtaç etme şeklinde içinizden geldiği gibi dua edersiniz. Dua bizim silahimizdir. Görünen düşmana da görünmeyene de..
Ben bir hoca vasıtası ile kurtulmuştum,sonra çok üzüldüm bir duruma isyan ettim farkında olmadan tekrar başıma geldi tekrar kurtulamadim henüz. Rabbim tekrar nasip etsin. Dua beklerim hepinizden.. hakikaten zor bir durum o kadar gelgitli oluyorki insan,sadece sana yalvarırım güçlü ol. Mevlayla direk muhatap ol istersen var mısın bana yardım eder misin de bütün gönlünle.. onda anne şefkatinden merhametinden çoook daha fazlası var. Cevapsız bırakmaz kullarini. İSTER MUSLUMAN İSTER DEİST İSTER ATEİST. CEVAPSİZ BIRAKMAZ ARAYİP BULMAK İSTEYENİ.
|
Gayrimüslimlere dua etmek, rahmet okumak, istiğfar etmek caiz midir?
Gayrimüslimlere rahmet okumak ve istiğfar etmek, onların yaşarken inkâr ettikleri Yüce Allah’tan onlar adına af dilemek anlamına gelir. İslam inancına göre herkes Yüce Allah’a ve dinine inanmakla mükellef olduğu için kişinin kendi ameli esas kabul edilmiştir. Bir kimse hayattayken iman etmeyip küfür üzere öldükten sonra başkalarının onun için yapacağı dualar geçersiz olur ve ona herhangi bir faydası dokunmaz.
Nitekim birçok âyet-i kerimede inkâr üzere ölen kâfirlerin onlara af dilense bile affedilmeyecekleri belirtilmiş (Nisâ, 4/18, 48; Tevbe, 9/80) ve onlara istiğfar edilmesi yasaklanmıştır. Diğer taraftan “Resûlullah (s.a.s.), amcası Ebû Tâlib ölüm döşeğinde iken ona ‘La ilahe illallah’ kelimesini telkin etmiş, iman etmemesi üzerine, ‘Allah’a yemin ederim ki, senin için af ve mağfiret dilemek bana yasaklanmadığı müddetçe, senin için muhakkak Allah’tan mağfiret dileyeceğim.” (Buhârî, Cenaiz, 79) buyurmuştur. Bu olay üzerine “Cehennem ehli oldukları açıkça kendilerine belli olduktan sonra, —yakınları da olsalar— Allah’a ortak koşanlar için af dilemek, ne Peygambere ne de müminlere yaraşır.” (Tevbe, 9/113) âyeti inmiştir.
Başka bir rivayette ise Hz. Peygamberin (s.a.s.), münafıkların başı sayılan Abdullah b. Übey b. Selûl’ün cenaze namazını kıldığı, akabinde ona rahmet dileyeceğini ifade ettikten sonra “Asla onlardan ölen birinin namazını kılma ve kabrinin başında durma. Çünkü onlar Allah’ı ve Resûlünü inkâr ettiler ve fasık olarak öldüler.” (Tevbe, 9/84) mealindeki âyetin nazil olduğu belirtilmektedir (Buhari Cenaiz, 83).
İlgili âyetlerden hareketle müslüman bir kimsenin, gayrimüslim olarak ölen bir kimseye istiğfar etmemesi ve rahmet dilememesi gerektiği, böyle bir cenazeyle karşılaştığında da nazik cümlelerle taziye dileğinde bulunması ve kalanlara sabrı tavsiye edip teselli vermesinin uygun olacağı anlaşılmaktadır.
bir müslüman bir gayri müslim için ancak onun hidayet bulması için dua eder. teferuatı yukarıda izah olunmuştur.
dünyalık işlerimizin nasıl olması gerektiği hususunda fıkıh kitaplarımızda ayrıntılı bilgiler mevcuttur. dileyen açıp okumalıdır. bana göre, bence demek yerine ulemaya göre alimlerimiz böyle içtihatta bulundurlar dmek bizi mes uliyetten kurtarır.
görülmektedirki burada yorum yazan pek çok arkadaş iman ve islam hassasiyeti ile değil hümanizim merkezli hareket etmektedirler. beyler bizler Allah katında hümanizimden mes ul değiliz.islamdan mes ulüz.biraz iman hassasiyeti lütfen.
|